Enda mer varmeapperat
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Enda mer varmeapperat
Hei
Jeg har en LJ73, og har problemer med varmeapperatet. Problemet er at det ikke kommer noe luft ut fra ventilene, jeg har skrudd av noen deler her og der og vet at viften går, og at wire er koblet på bryteren. Bryteren som regulerer hvor luften skal komme ut er veldig lett å flytte på i forhold til de andre. Jeg mistenker at noe er knekt eller hoppet av en plass, men er usikker på hvor, og ville gjerne høre om noen andre her har hatt samme problemet eller vet noe om hva/hvor det kan være.
Mvh Sigve F
Jeg har en LJ73, og har problemer med varmeapperatet. Problemet er at det ikke kommer noe luft ut fra ventilene, jeg har skrudd av noen deler her og der og vet at viften går, og at wire er koblet på bryteren. Bryteren som regulerer hvor luften skal komme ut er veldig lett å flytte på i forhold til de andre. Jeg mistenker at noe er knekt eller hoppet av en plass, men er usikker på hvor, og ville gjerne høre om noen andre her har hatt samme problemet eller vet noe om hva/hvor det kan være.
Mvh Sigve F
Re: Enda mer varmeapperat
Ingen luft fra noen av ventilene? Er aller rørene koplet sammen? Det stemmer vel at den tyngste er den som velger kaldt-varmt, den mellomste er den som styrer ventilene, og den letteste er resirkuleringen, men den skal nok ikke være veldig lett. Du hører uansett om den virker, for den skyver jo på noen luker som stenger og åpner de forskjellige ventilene, så prøv med motoren av så hører du om det er ok.
Her er tegningen over systemet:

Her er tegningen over systemet:

-
- Ble med: tir okt 05, 2010 9:54 am
Prøv å skru ut vifta, som du finner nede ved gulvet på passasjersida. På min 70 tok den bort i kassen rundt vifta.
Når du har den ute kan du også kjøre 12 volt fra et batteri for å sjekke at den virker.
Når du har den ute kan du også kjøre 12 volt fra et batteri for å sjekke at den virker.
Vi fant ut av denne, spjeldet som velger om du skal resirkulere luften eller ikke hadde løsnet (begge skruene hadde falt ut), så denne lå over luftinntaket til vifte og sperret for luftinntak. Satte inn nye skruer så fungerte varmeanlegget perfekt;)
//stian f
//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
85 LJ70 - Trenger kjærlighet
01 KDJ95 - DD
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
De holder ikke lenge før de ramler fra hverandre disse toyotaenestian f skrev:Vi fant ut av denne, spjeldet som velger om du skal resirkulere luften eller ikke hadde løsnet (begge skruene hadde falt ut), så denne lå over luftinntaket til vifte og sperret for luftinntak. Satte inn nye skruer så fungerte varmeanlegget perfekt;)
//stian f

En kan jo ikke gjøre annet enn i skylde på tidligere eiere
//stian f

//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
Dere skulle jo bare ha spurt meg, jeg hadde nøyaktig samme feilen på søttien jeg hadde. Locktight på skruene, håper jegstian f skrev:Vi fant ut av denne, spjeldet som velger om du skal resirkulere luften eller ikke hadde løsnet (begge skruene hadde falt ut), så denne lå over luftinntaket til vifte og sperret for luftinntak. Satte inn nye skruer så fungerte varmeanlegget perfekt;)
//stian f

Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)
LA2ZTA
"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
LA2ZTA
"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Akkurat, nei hadde ikke locktight tilgjengelig, men stramma med sterkehansken på;)
//stian f
//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
LA7BRA
82 BJ42
01 KDJ95 - DD
Da løsner de jo bare om 20 år igjen, så har dere det gående...stian f skrev:Akkurat, nei hadde ikke locktight tilgjengelig, men stramma med sterkehansken på;)
//stian f
Frode S
LA2ZTA
LA2ZTA