Knokkelhus, pris på overhaling

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
frosta
Ble med: ons des 16, 2009 9:39 pm
Lokasjon: Frosta

Knokkelhus, pris på overhaling

Innlegg av frosta »

På min LJ70 86mod, har en pakkning i knokkelhuset h.side blitt def. "Bremsene er veldig godt smurt" I dag fikk jeg pris fra verkstedet på deler(paknings-sett) og jobb Kr.5.000.- dette synes jeg er litt drøyt???? Har noen av dere forslag? er dette en fornuftig pris? Kan jeg kjøpe dette og bytte selv? Er det noen av dere som har det jeg trenger?

Jan
Containercruiser
Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
Lokasjon: Nordfjord

Re: Knokkelhus

Innlegg av Containercruiser »

Repsett til heile framakslingen koster vel en plass rundt 1500-2000,- hos BGNor, osv
Eg kjøpte repsett frå USA komplett med nye hjullager til omtrent samme pris. (Trur ikkje det følger med hjullager på dei "norske" setta??)

5000,- for deler og jobb? Hørtes ikkje så avskrekkandes ut med tanke på at det er endel arbeid, men eg har ikkje gjort dette skjølv enno så eg skal ikkje utale meg på antall arbeidstimer.
Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Innlegg av håvard »

5000 for å pakke om en framaksel er helt latterlig billig. Det Toyota verkstedet som har gitt deg den prisen kommer til å angre surt og bittert på at de tok på seg jobben.
rs37x37
Ble med: lør jul 04, 2009 8:11 pm
Lokasjon: elverum

Innlegg av rs37x37 »

Jeg vil tippe det er ca 4t jobb med renjøring hvis ikke noe siter fast. hvis absolut alt skal byttes av lagre foringer tetninger simringer . hvis du ikke har gjort det før. (noe jævla klin) :D
Skal gjøre joben sjøl neste helg bare bytte simring i hylsa så olja holder seg på plass.
Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Knokkelhus, pris på overhaling

Innlegg av håvard »

Det er teknisk mulig på 4 timer, men jeg av ren nysjerrighet. hvis du rs37x37:

Med hånda på hjertet, fra du entrer verkstedet, før du har plukka frem alt verktøy du trenger- om du da bruker 4 timer fra den første bolten er løsna, til du setter deg i bilen og kjører hjem. Om du da har klart å pakke om begge sidene på framakselen på 4 timer- da skal du F meg få ei helflaske sprit av meg! :D
Brukeravatar
Roall
Ble med: tir mar 23, 2004 6:16 pm
Lokasjon: Vikhammer

Innlegg av Roall »

Han har vel fått pris på et enkelt simmeringbytte på en side og det klarer man fint på et par timer.

Så fremt at støvtettinga rundt selve knokkelen er nogenlunde inntakt, trenger du stengt tatt ikke mer enn en stk. simmering og ei bronsje/messing foring som sitter rundt drivakslingen i hylsa som du må ut med for å komme til selve simmeringen. Hvis du ikke skifter den foringa i tillegg til simmeringen kan jeg nesten vedde den samma spritflaska Håvard snakker om på at det begynner å lekke olje igjen før du har fått kjørt 100 mil.
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf

LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
magn_en2
Ble med: søn okt 14, 2007 3:35 pm
Lokasjon: Jessheim

Innlegg av magn_en2 »

Ta en titt her:
Magn-en2, s garasje
Magne
Brukeravatar
JanK 55
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

magn-en2 skrev:Ta en titt her:
Magn-en2, s garasje
La inn linken for deg jeg Magne :wink:
http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php? ... 69&start=0
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"

// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
rs37x37
Ble med: lør jul 04, 2009 8:11 pm
Lokasjon: elverum

Innlegg av rs37x37 »

Ja 4 timmer på begge sider er nok litt lite tid. jeg tengte på en side jeg. dvs ca 8t på begge sider.
Det er rengjøringen som tar tid. Da er vi nok enige Håvard.
Ja det skulle vert moro og prøvd en gang. har alt jeg trenger av verktøy og det henger klart til bruk ink luft verktøy jekk og bokker. Det som sansynelig vil krangle mest er paralelstaget uten og ødelege endeledene. :)
Brukeravatar
kimjorgen
Ble med: man okt 04, 2010 10:22 pm
Lokasjon: Stjørdal

Innlegg av kimjorgen »

Hvordan gikk det? :)
Svar

Tilbake til «Drivverk 7x»