Fersk og fornøyd LC150 eier og NLCK-medlem

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
_robert_
Ble med: fre jan 13, 2012 4:15 pm
Lokasjon: Lundamo

Fersk og fornøyd LC150 eier og NLCK-medlem

Innlegg av _robert_ »

Da har det endelig blitt LC150 (2010) etter mye tenking frem og tilbake.
IMG_1683.JPG
IMG_1683.JPG (950.34 KiB) Vist 5377 ganger
Tenkte jeg skulle oppsummere med en bakgrunnshistore (solskinnshistorie?) for de som måtte lese denne tråden her.

Eide tidligere en Passat 2006 4-motion og var egentlig stort sett fornøyd med denne hva gjaldt kjøring på E6 osv, men siste vinteren rev jeg av motordekselet da det hadde kommet noen cm med snø i løpet av natta. Ble hengende da jeg skulle rygge ut, og det var såvidt jeg kom meg løs og fikk kommet meg på jobb i tide. Etter denne episoden begynte grillene og komme, og jeg saumfarte nett og youtube etter alskens 4WD med litt bakkeklaring. Også prøvekjøring kom på agendaen, og de to bilene jeg i første omgang valgte å prøve var Suzuki Grand Vitara, samt Mitsubishi Outlander, begge varebilder, da denne prisklassen passer meg bedre, og vi har i tillegg en -06 Grand Vitara.

Ble etter prøvekjøring veldig gira på Outlander, som i 2010 kom med automat, og ny, røff front. Jeg tok også kontakt med Toyota i Trondheim for prøvekjøring av LC, men de hadde ingen inne som kunne prøves på det tidspunktet :cry: Dessuten var ny LC i høyeste laget hva gjaldt pris.

Det er ikke formål å svarteliste andre merker eller leverandører, men synes det er på sin plass å nevne erfaring med Mitsubishi i Trondheim og omegn.
Jeg vurderte å bytte inn passaten hos Bilcentrum ved evt kjøp av ny Outlander. Selger skulle kontakte meg for pris, men hørte aldri mer. Var på svinsås på Støren for å prøve lykken der, og møtte trivelige folk som skulle sjekke ut levering på Outlander, som på dette tidspunktet var meget populær. Selgeren ringte ikke og jeg måtte ringe flere ganger å mase, hvorpå han svarte med at han skulle ringe dagen etter, noe han ikke gjorde.
En ettermiddag tok jeg kontakt med Svinsås på Melhus og fortalte historien. Selgeren sa jeg kunne komme til dem på ettermiddagen så kunne vi se på saken. Dette endte i en bestilling av ny-bil, og da i farge blå som kunne leveres hurtig.
Da datoen nærmet seg for levering, kontaktet jeg selger som kom med unnvikende svar og sa at bilen var på vei med båt fra Japan. Tok videre kontakt direkte med importør, og fikk da vite at bilen ikke var produsert, og skulle ikke produseres før 3 uker når samtale fant sted...

Bilen kom til slutt, etter mye om og men, men inntrykket av Mitsubishi var og er totalt ødelagt. Har hatt Outlanderen i ca 1,5.2 år nå, men hadde hele tiden lyst til å prøvekjøre LC, og som sagt så gjort. Prøvde også for sikkerhets skyld Pajero, men dette ble som dag og natt. Uansett hva man samenligner så er LC, etter min mening, mange hakk over Pajeroen. Jeg hadde jo kjøpt ny-bil ca 1,5 år tidligere, så dette var egentlig ikke noe alternativ. (Det får være måte på tap) Fant etter en stund bilen på Finn.no og nå i ettertid så ser jeg at jeg faktisk har kjøpt braten1 sin bil :) (http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37 ... r%C3%A5ten) Tilfeldigheter at jeg kom over denne på garagen her inne, og kjente etterhvert igjen både firma og bil :lol:
Har aldri hatt en så vanvittig god bil, og gleder meg til hver gang jeg "er nødt" til å ut og kjøre. Har lest veldig mye av trådene her, og synes det er utrolig mye interessant å lese, og det virker som det er mye fornuftige meninger, men åpenhet for diskusjoner rundt ulike temaer. Jeg blir imponert over alle som har litt eldre LC som de bruker tid og penger på å få renovert. Dette står det respekt av gutter og jenter!!
Jeg selv har ikke mekket bil på mange år nå (annet enn bremseskiver og annet enkelt småtterier) men det hadde vært moro å enskaffe seg et objekt for formålet etterhvert.

Ser av tråden til "braten1" at "Walkabout" ville ha flere bilder, og da går jeg ut i fra at dette var av panserbeskytter og 22" felger. Panserbeskytteren har kommet på, men jeg går ut i fra at 22"-erne har kommet på, og tatt av igjen for det var 18" sommerdekk som var med. Dette er jeg utroolig glad for, da jeg hadde 20" på Outlanderen, og har etter det forrandret mening om lavprofil på slike biler. Dette er selvfølgelig en smakssak, men jeg synes det var sporete med 245/45/22 på Outlanderen, i tillegg er det fort gjort å sette seg fast i eks gjørme når dekkene er tilnærmet slicks.

Det ble mye tekst i min første tråd i klubben, men skal få til et par bilde til etterhvert. Setter pris på kommentarer og er åpen for synspunkt angående 150 VS 120 som jeg ser manger allerede har tatt op :D

Have a nice day, Cruisers!
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fersk og fornøyd LC150 eier og NLCK-medlem

Innlegg av dracan »

Må bare si det at jeg digger 150.
Gratulerer med en flott bil! :D
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
Frode S
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av Frode S »

Gratulerer og velkommen på forumet (og i klubben?)
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
Brukeravatar
SverreS
Ble med: lør okt 31, 2009 9:50 am
Lokasjon: Trondheim

Innlegg av SverreS »

Gratulerer med en konge bil og velkommen hit i klubben. 8)
Mulig du vet om det,men vi her oppe har møte hver første torsdag i måneden....Kom en tur du også så vi får se gliset ditt..
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Brukeravatar
_robert_

Innlegg av _robert_ »

Takker for varm velkomst!
Godt å høre at det er erfarne "LC-ere" som synes siste bidraget i serien er en kurrant bil! Den er iallefall en drøm å kjøre!

Frode S:
Selvfølgelig har jeg meldt meg inn i klubben! Er jo en kjempesjanse til å holde seg litt oppdatert, og samtidig få diskutert problemstillinger som dukker opp. (Les utfordringer, da det ikke er noe som heter problem?...)
I tillegg er det jo så og si gratiz. Et års medlemsskap i NLCK utgjør ikke mange literne med diesel på LC-en, så absolutt verd de usle kronene.

SverreS:
Jeg har nok fått med meg at det har vært en aldri så liten dugnad oppi trøndelagen ja. Måtte bla meg igjennom hele tråden, og er imponert! Ser også at det er brukbart med oppmøte på når samlingene er :D Jeg skal nok ta meg en tur innom hvis jeg får, men har desverre ikke mulighet førstkommende møte.

Har forresten opplevd den første "feilen" med min LC150. Kjørte på vei med vaskebrett i går og opplevde at bakgrunnsbelysningen på stereoenheten (cd-slot enhet) begynte å blinke i takt med vaskebrettet. Noen minutter senere ble det mørkt, men som sagt bare den "modulen" med cd-slot og volumknapper.
Har ikke sett noe om at dette er noen svakhet, så går ut i fra at dette er bare tilfeldigheter. Regner med (og håper) at det kun er en pære som har gått, evt dårlig kontakt i en kobling, så får bestille meg en time på Hell Bil for en sjekk.

Må forresten i samme slengen få skryte av servicen på Hell Bil Trondheim. Mulig at jeg har vært heldig, men hvis alle opplever den servicen som jeg har fått, så har de virkelig peiling på kundebehandling!

Legger ved noen flere bilder:
IMG_1686.JPG
IMG_1686.JPG (957.45 KiB) Vist 5289 ganger
IMG_1681.JPG
IMG_1681.JPG (572.47 KiB) Vist 5289 ganger
IMG_1688.JPG
IMG_1688.JPG (763.49 KiB) Vist 5289 ganger
Det er dårlig med oppbevaringsrom bak i LC150'n, så måtte ha noe for å legge slepetau, startkabler og annet utstyr i (hvis en skulle være så heldig å møte på noen som står fast)
Det er dårlig med oppbevaringsrom bak i LC150'n, så måtte ha noe for å legge slepetau, startkabler og annet utstyr i (hvis en skulle være så heldig å møte på noen som står fast)
IMG_1689.JPG (932.11 KiB) Vist 5289 ganger
-RH-
U can go fast, I can go anywhere

Nå:
Landcruiser 150 3.0 Executive (2010)
Før:
Mitsubishi Outlander 2,2 Instyle+ (2010)
VW Passat Exclusive 4-motion (2006)
Audi S4 2,2T (1994)

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=17689
Brukeravatar
SverreS
Ble med: lør okt 31, 2009 9:50 am
Lokasjon: Trondheim

Innlegg av SverreS »

Glemte nesten å forelle deg at det også skal være "teknisk kveld" innpå Hell bil den 9 feb fra kl 18.00
Dit er du hjertelig velkommen. Se mere i den tråden som jeg har lagt ut.
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Brukeravatar
_robert_

Innlegg av _robert_ »

Hørte interessant ut med teknisk kveld på Hell Bil, så dette er noe jeg må satse på å få med meg!!

Kjempeinitiativ!!
-RH-

Nå:
Før:
Audi S4 2,2T (1994)

folbjo
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

SLETTET

Innlegg av folbjo »

:?
Senest rettet af folbjo man des 10, 2012 3:15 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
_robert_

Innlegg av _robert_ »

folbjo:
Takk takk! Og grom, ja det er den :D Ble som dag og natt å gå i fra outlander til LC ihvertfall! Direkte magisk!
Strøken garasje du har forresten!!
Den australske så jo riktig så tøff ut! Ser ut som det har vært brukt noen timer på den du viser bilder av. Vurderte på et tidspunkt å gå for en 120 AT i stedet for en 150, men synes det har blitt gjort en del gode oppdateringer i kupéen mm på 150'en. I tillegg til dette så liker jeg det nye karosseriet. (Ikke så sikker på at alle er enige med meg her...men hver sin smak)

Tror ikke det blir noen AT-oppdatering for min del, men hvem vet hvor haren hopper.. Kan jo hende at jeg blir skikkelig bitt av basillen mht direkte offroadkjøring, men ser da for meg at jeg heller en gang i fremtiden vil supplere med en litt eldre LC.(Dette er ikke noe jeg har planer om pr i dag)
Er virkelig mye tøft av den eldre garden også!

Av oppdagede "feil"/småtterier er det som sagt noe viberering på 150'en, samt at belysning på cd-spiller som nevnt tok kveld forrige dagen her. Ser det er en del tips angående viberering som jeg skal prøve ut, men noen flere som har opplevd mørklagt cd-spiller? Evt går det an å få demontert denne spilleren selv evt for bytte av pære?(Er som oftest ulike pinner for demontering av slikt utstyr)
-RH-

Nå:
Før:
Audi S4 2,2T (1994)

folbjo
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

SLETTET

Innlegg av folbjo »

:?
Senest rettet af folbjo man des 10, 2012 3:15 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
_robert_

Innlegg av _robert_ »

folbjo:
Vibereringen er den kjente lyden som etter hørende kommer fra dash'en, som jeg ser det er mange som har opplevd og skrevet om inne på dette forumet. Står en del tips om hvordan man blir kvitt denne, så skal nok få prøvd ut noen av de. Får som sagt fnatt av slike lyder (fra nyere biler selvfølgelig) så lyden skal bort! Hører også det er små-kakling i fra det integrerte "verktøyskinet" i bakdøren, så skal polstre innfestingene til dette også med tiden. Er sånn småtterier som er greit å knote litt med...
-RH-

Nå:
Før:
Audi S4 2,2T (1994)

Svar

Tilbake til «Garasje»