Eide tidligere en Passat 2006 4-motion og var egentlig stort sett fornøyd med denne hva gjaldt kjøring på E6 osv, men siste vinteren rev jeg av motordekselet da det hadde kommet noen cm med snø i løpet av natta. Ble hengende da jeg skulle rygge ut, og det var såvidt jeg kom meg løs og fikk kommet meg på jobb i tide. Etter denne episoden begynte grillene og komme, og jeg saumfarte nett og youtube etter alskens 4WD med litt bakkeklaring. Også prøvekjøring kom på agendaen, og de to bilene jeg i første omgang valgte å prøve var Suzuki Grand Vitara, samt Mitsubishi Outlander, begge varebilder, da denne prisklassen passer meg bedre, og vi har i tillegg en -06 Grand Vitara.
Ble etter prøvekjøring veldig gira på Outlander, som i 2010 kom med automat, og ny, røff front. Jeg tok også kontakt med Toyota i Trondheim for prøvekjøring av LC, men de hadde ingen inne som kunne prøves på det tidspunktet

Det er ikke formål å svarteliste andre merker eller leverandører, men synes det er på sin plass å nevne erfaring med Mitsubishi i Trondheim og omegn.
Jeg vurderte å bytte inn passaten hos Bilcentrum ved evt kjøp av ny Outlander. Selger skulle kontakte meg for pris, men hørte aldri mer. Var på svinsås på Støren for å prøve lykken der, og møtte trivelige folk som skulle sjekke ut levering på Outlander, som på dette tidspunktet var meget populær. Selgeren ringte ikke og jeg måtte ringe flere ganger å mase, hvorpå han svarte med at han skulle ringe dagen etter, noe han ikke gjorde.
En ettermiddag tok jeg kontakt med Svinsås på Melhus og fortalte historien. Selgeren sa jeg kunne komme til dem på ettermiddagen så kunne vi se på saken. Dette endte i en bestilling av ny-bil, og da i farge blå som kunne leveres hurtig.
Da datoen nærmet seg for levering, kontaktet jeg selger som kom med unnvikende svar og sa at bilen var på vei med båt fra Japan. Tok videre kontakt direkte med importør, og fikk da vite at bilen ikke var produsert, og skulle ikke produseres før 3 uker når samtale fant sted...
Bilen kom til slutt, etter mye om og men, men inntrykket av Mitsubishi var og er totalt ødelagt. Har hatt Outlanderen i ca 1,5.2 år nå, men hadde hele tiden lyst til å prøvekjøre LC, og som sagt så gjort. Prøvde også for sikkerhets skyld Pajero, men dette ble som dag og natt. Uansett hva man samenligner så er LC, etter min mening, mange hakk over Pajeroen. Jeg hadde jo kjøpt ny-bil ca 1,5 år tidligere, så dette var egentlig ikke noe alternativ. (Det får være måte på tap) Fant etter en stund bilen på Finn.no og nå i ettertid så ser jeg at jeg faktisk har kjøpt braten1 sin bil

Har aldri hatt en så vanvittig god bil, og gleder meg til hver gang jeg "er nødt" til å ut og kjøre. Har lest veldig mye av trådene her, og synes det er utrolig mye interessant å lese, og det virker som det er mye fornuftige meninger, men åpenhet for diskusjoner rundt ulike temaer. Jeg blir imponert over alle som har litt eldre LC som de bruker tid og penger på å få renovert. Dette står det respekt av gutter og jenter!!
Jeg selv har ikke mekket bil på mange år nå (annet enn bremseskiver og annet enkelt småtterier) men det hadde vært moro å enskaffe seg et objekt for formålet etterhvert.
Ser av tråden til "braten1" at "Walkabout" ville ha flere bilder, og da går jeg ut i fra at dette var av panserbeskytter og 22" felger. Panserbeskytteren har kommet på, men jeg går ut i fra at 22"-erne har kommet på, og tatt av igjen for det var 18" sommerdekk som var med. Dette er jeg utroolig glad for, da jeg hadde 20" på Outlanderen, og har etter det forrandret mening om lavprofil på slike biler. Dette er selvfølgelig en smakssak, men jeg synes det var sporete med 245/45/22 på Outlanderen, i tillegg er det fort gjort å sette seg fast i eks gjørme når dekkene er tilnærmet slicks.
Det ble mye tekst i min første tråd i klubben, men skal få til et par bilde til etterhvert. Setter pris på kommentarer og er åpen for synspunkt angående 150 VS 120 som jeg ser manger allerede har tatt op

Have a nice day, Cruisers!