BF AT er et "gammelt" dekk som mange kjører på. Dette dekket har eksistert i maange år, og det virker som det er et populært dekk den dag i dag. Kjem vel også bra ut med tanke på pris.
Eg kjører skjølv på Goodyear Wrangler Duratrac på min Container (Chevy Tahoe). Dette dekket støyer ikkje (ikkje merkbart i kupeen (bensinbil)), sporer ikkje og knallbra å kjøre på. Også som heilårsdekk.
Forøvrig ser det mykje tøffare ut enn BF dekka.
Duratrac er i "All terrain katerogien"
Nevner min Tahoe for egenvekta er på omtrent det samme som LC ca 2,5tonn.
Jeg kjøpte 265/65 18" for e par måneder siden. De er tenkt til somemrbruk pog kun det. Men siden det er M + S så har jeg prøvd de på snø også.
Og for å si det med en gang: dette er slett ikke vinterdekk. De er skremmende dårlig på føre rundt null med hardkjørt snø som er blitt glatt. Selv om dekkene ikke er seipet så er de merkbart dårligere enn andre M + S som jeg har hatt, og som ikke er blitt seipet, men er blitt brukt som vinterdekk.
Det er Cooper Discoverer og Toyo Tranpath.
Mulig BF blir bedre enn dette om de blir seipet, men gummiblandingen er ikke egnet før isete føre eller nullføre. Tenkte å ev. bruke de som vinterdekk neste vinter, men det tør jeg ikke. Dette er dekk som er best egnet til sommerføre, men er godkjent når snøen er kaldere (tørrere). Drenerer heller ikke spesiellt godt på asfalt med hjulspor. Dekkstøyen er ok.
Fått testet BF'ene endel på våt asfalt og tørrvei.
Provoserte dem med TEMS på hardeste sport trinn.... vel må bare si at jeg er fornøyd.
I terreng gir de også meget bra feste.
BF Goodrich TA KO 2.JPG (514.67 KiB) Vist 6207 ganger
Jeg er superfornøyd med kombinasjonen av utseende og funksjonalitet. Disse dekkene har nok en bedre vannplaningsegenskap enn BF Goodrich ATR sine vil jeg tro ut i fra hvordan mønsteret er. Men det stod i mellom BF og Cooper Discoverer ATR når jeg valgte.