Jøjes garasje (80!)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Jøjes garasje (80!)
joda, ikke så ille i lakken. noen vaske-striper er det, men det tar vi til våren 

Jørgen
Update!
Etter endt scootersesong og endring i jobbsituasjon har jeg endelig tid og penger til å koste på bilen!
Har begynt med dekk, og det blir vel bestilt hevesett og IC til uka.
Monterte spacere på fjærene fram for å få bilen like høy fram som bak. Under denne operasjonen så jeg venstre framfjær var knekt. Fikk lånt ei fjær av Frode Hultgren, men det var ei bakfjær. Like langt da altså. Løsningen ble sveising. Holdt akkurat til jeg kom ut av garasjen, noe som faktisk var målet
Dukket også opp lekasje på servopumpa fredagen, så ble noen runder for å få denne tett igjen. Hadde ei pumpe liggende som jeg monterte, men denne var verre. Så måtte kjøre nok en gang til Frode Hultgren, som hadde rep-sett liggende. Så etter overhaling og bytte av pumpe en gang til, ble det tett
Hiver ut noen bilder, så skal jeg prøve på en bedre update senere (og oftere).
Etter endt scootersesong og endring i jobbsituasjon har jeg endelig tid og penger til å koste på bilen!
Har begynt med dekk, og det blir vel bestilt hevesett og IC til uka.
Monterte spacere på fjærene fram for å få bilen like høy fram som bak. Under denne operasjonen så jeg venstre framfjær var knekt. Fikk lånt ei fjær av Frode Hultgren, men det var ei bakfjær. Like langt da altså. Løsningen ble sveising. Holdt akkurat til jeg kom ut av garasjen, noe som faktisk var målet

Dukket også opp lekasje på servopumpa fredagen, så ble noen runder for å få denne tett igjen. Hadde ei pumpe liggende som jeg monterte, men denne var verre. Så måtte kjøre nok en gang til Frode Hultgren, som hadde rep-sett liggende. Så etter overhaling og bytte av pumpe en gang til, ble det tett

Hiver ut noen bilder, så skal jeg prøve på en bedre update senere (og oftere).
- Vedlagte filer
-
- Knekt fjær, siste ringen
- bilde (1).JPG (99.19 KiB) Vist 5453 ganger
-
- Spacere, også de lånt av Frode.
- bilde (2).JPG (112.58 KiB) Vist 5453 ganger
-
- 325/80 16, uten heving!
- bilde (3).JPG (146.24 KiB) Vist 5453 ganger
Jørgen
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Det er 37" det...DET går ikke...dvs annet enn rett frem! 

Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
tok av 3 cm på fanger'n (plastikken) og skvettlappene. har full sving jeg ;D
Jørgen
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Heilt til du skal over fortauskanten med svingjøje skrev:tok av 3 cm på fanger'n (plastikken) og skvettlappene. har full sving jeg ;D

- Haugens 80
containercruiser skrev:Heilt til du skal over fortauskanten med svingjøje skrev:tok av 3 cm på fanger'n (plastikken) og skvettlappene. har full sving jeg ;D

Me fart går alt..
man skal da ikke kjøre på fortauet! 
Men hevesett ble bestilt mandag. Bgnor hadde alt på lager, så satser på montering i helga!

Men hevesett ble bestilt mandag. Bgnor hadde alt på lager, så satser på montering i helga!

Jørgen
- Haugens 80
Ska man gjøre alt etter boka må me låse oss inne i kjelleren
Fjær og demper bytte er grei jobb på 80,en ein 1-2 timer avhenger litt på utstyre du bruker 

Me fart går alt..
Hehe, så sant så sant! Ja, det er arbeidslysta det som regel stopper i 

Jørgen
- Haugens 80
Sier noe der! Driver og ovehalder motoren i 80,en min nå. pga blåst toppakning
Og i den forbindelse blir de plana topp Nyovehalda dyser samt montert stor inntercoller 

Me fart går alt..
Flott bil.... 80er tøffe. Har litt lyst å prøve 37 eller 38 jeg
Men krever litt forarbeid da.
Haugen 80 åssen ladetrykk kjørte du når toppakninga røyk?

xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
- Haugens 80
Min går på 1bars trykk. Men kjip som eg var der og da blei de brukt ein billig U orginal pakning. Noe eg har fått igjen for nåBjerke skrev:Flott bil.... 80er tøffe. Har litt lyst å prøve 37 eller 38 jeg![]()

Me fart går alt..
- StianHdj80
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Kjøre mæ samme trykk både mæ å min bror å ikke no prob enda
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
- Haugens 80
Har kjørt de siden 2007 eg og uten problem. Men fikk problemer me ein ventil lås som røyk i fjord. og i den forbindelse blei de 24 Nye ventiler. og ny pakning og domm som eg var overhaldte eg ikkje dysene. Som muligens også kan være noe av årsaken
Men skal ikkje ødlegge jøje sin garasje me mine problemer
da får me fortsette i min garasje 

Me fart går alt..
Da har det vært litt action igjen. Begynte med prakk fredag når jeg skulle hjem fra jobb. Bilen hadde stått siden mandags morgen (aldri hatt ei bil stående så lenge). Startet med en gang, sånn som den bruker, men stoppet etter 2 sek. Og da var den helt død. Visste seg at dieselen hadde rent heeeeelt tilbake til tanken. Men fikk den i gang og kjørte den hjem. Tenkte egentlig ikke over det noe mere da den hadde stått lenge.
Lørdagen monterte jeg hevesett bak. Gikk utrolig bra og ble rett og slett fantastisk!
I dag derimot møtte jeg veggen. Litt sliten etter nattens tokt tenkte jeg og montere hevesett fram. Skulle bare snu bilen først. Var lettere sagt enn gjort. Er tydeligvis noe feil med dieselsystemet. Etter mye lufting og styr gikk starteren til helvete. Så ganske mørkt på livet ei stund der ja. Men etter litt undersøking var problemet med starteren løst. Øvre bolten var borte, så starteren gikk ikke i inngrep.
Så etter litt skruing er bilen hevet foran og ting begynner å ordne seg. Mangler å bytte caster foringene og finne problemet med dieselen. Om noen har tips om den så kauk for guds skyld ut!
Lørdagen monterte jeg hevesett bak. Gikk utrolig bra og ble rett og slett fantastisk!
I dag derimot møtte jeg veggen. Litt sliten etter nattens tokt tenkte jeg og montere hevesett fram. Skulle bare snu bilen først. Var lettere sagt enn gjort. Er tydeligvis noe feil med dieselsystemet. Etter mye lufting og styr gikk starteren til helvete. Så ganske mørkt på livet ei stund der ja. Men etter litt undersøking var problemet med starteren løst. Øvre bolten var borte, så starteren gikk ikke i inngrep.
Så etter litt skruing er bilen hevet foran og ting begynner å ordne seg. Mangler å bytte caster foringene og finne problemet med dieselen. Om noen har tips om den så kauk for guds skyld ut!

Jørgen
Hoff, så kjipt! Blir bra tilslutt da!Haugens 80 skrev:Sier noe der! Driver og ovehalder motoren i 80,en min nå. pga blåst toppakningOg i den forbindelse blir de plana topp Nyovehalda dyser samt montert stor inntercoller

Jørgen
Bjerke skrev:Flott bil.... 80er tøffe. Har litt lyst å prøve 37 eller 38 jeg![]()
Forarbeid? Bare å hive på det

Jørgen
- Haugens 80
Sjanser på de blir bra jajøje skrev:Hoff, så kjipt! Blir bra tilslutt da!Haugens 80 skrev:Sier noe der! Driver og ovehalder motoren i 80,en min nå. pga blåst toppakningOg i den forbindelse blir de plana topp Nyovehalda dyser samt montert stor inntercoller

Me fart går alt..
Tøfft med 37"!jøje skrev:man skal da ikke kjøre på fortauet!
Hvilket hevesett monterer du? Bør vel over 2" for 37", og da bør det vel mer enn casterforinger til for å innhente riktige mål, samt pantardstag og bremseslanger må etterjusteres..

OME er vel eneste som kan godskrives vognkort..
Hva med noen bilder?? !

Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,