Da har jeg snart hatt LCèn min i et år 27.4 har den vært 1 år i mitt eierskap, jeg har kjørt over 50 tusen km med den.
Så nå var det på tide med en garasje
fotovogna.jpg (280.9 KiB) Vist 21669 ganger
så spørsmål nr 1. er det noen som har montert et slikt soltak på noe?
pilten skrev:Hva slags chip passer til kz te motoren? og hvor handler man sånt?
eller er det noe annet jeg kan gjøre for å få litt mere ut av motoren?
Har hørt snakk om at en mere åpen downtube fra manifolden visstnok skal være ganske effektivt på KZ motoren?
Første prioritet er IC - men det har du jo allerede på plass?
Ga IC'en alene noen nevneverdig effekt forresten?
Går å småtenker litt på å gjøre litt med motoren min også.
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Det første jeg merket var at turtallet ved tomgang økte til ca 0,8-9 så det måtte jeg justere litt ned. merker også et bedre drag når turboen jobber. ved ca turtall 2500 å oppover.
Jeg ble faktisk overrasket over at det ble så mye følbar effekt bare av å montere intercooler.
prøver å få målt om det er noe reduksjon av diesel forbruket, men det er ikke så lett når min datter bruker bilen ofte.
Så på værvarselet over sommer været, å fant ut at det tryggeste er nok å få montert en slik snorkel fort som f.
_MG_0088.jpg (316.08 KiB) Vist 20849 ganger
er det noen som vet hva slags felger det er jeg har på bilen? event om noen har noen sånne å selge? trenger 1 stk til reservedekket og 2 stk til et polynormhenger prosjekt, hmmm? kunne jo hatt reservehjul på hengeren å så hvis noen har 4 stk slike felger så si ifra om dere vil bli kvitt dem.
pilten skrev:er det noen som vet hva slags felger det er jeg har på bilen? event om noen har noen sånne å selge? trenger 1 stk til reservedekket og 2 stk til et polynormhenger prosjekt, hmmm? kunne jo hatt reservehjul på hengeren å så hvis noen har 4 stk slike felger så si ifra om dere vil bli kvitt dem.
Det ser ut som det er orginale alu felger levert på 80 serie, 16x8 felger med 0 innpress. AT solgte også noen som så lik t som disse, mulig de fortsatt har de. Ellers er det skille på disse orginalfelgene i 95, de før ble levert med kon mutter, de fra 95 ble levert med skive mutter. Kan være greit å ha alle like...
Har fått tak i to slike kasser i aluminium, men jeg vil ikke ha dem militærgrønne. er det noe kjemi jeg kan pensle på som får malingen til å gå av, uten sliping? eller burde jeg bare spraylakkere dem grå/hvite?
Disse lampene bruker H1 pærer, lampene er E merka. Og for å få dem godkjent, så må det settes på ei skive så man ikke kan skru reflektoren hel inn, men den er enkel å plukke vekk;)
Det jeg liker med lampene er at man kan stille spredningen på dem og at de er skuddsikre, er jo elgjakt snart;)
Du kan bruke locktite sin pakningsfjerner. denne brukte jeg på jobb for å fjerne ventilgrease som vi bruker offshore. og da forsvant all greasen og lakken. så det kan du prøve.. bare la det virke litt.. så ser du det bobler litt å så bare å tørke vekk
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
Har en slik batteri 230 volts greie, som jeg kunne tenkt meg å ha muligheten til å lade i bilen. batteriet i boksen er et 12v 8ah og på laderen som jeg bruker i strømkontakten står det at den lader med 12 v og 2 ah.
så det jeg lurer på er hvordan lager jeg en lader som gir det?
SAM_6327.jpg (389.93 KiB) Vist 20231 ganger
ute å testet litt video filming:)
ble dårlig lyd pga hadde feil deksel på kamera.