Modifiserte LC90... Hvordan er din modifisert?

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
andersw
Ble med: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Lokasjon: Haugesund

Modifiserte LC90... Hvordan er din modifisert?

Innlegg av andersw »

Tenkte tanken om å få folk til å legge ut litt om hvordan dere bil er mdifisert? intercooler, chip, turbotrykk, eksos osv..

og hva synes du om din modifikasjon? passer den bra til bilen og din kjøring? forbruket?

Så kunne vi gjerne dele noen erfaringer..
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
StefanEs
Ble med: tor mai 05, 2005 1:48 pm
Lokasjon: Fauske

Re: Modifiserte LC90... Hvordan er din modifisert?

Innlegg av StefanEs »

Min bil er en 1997 90 VX

-Har montert 55W Xenon
-Frontbøyle (blir sannsynligvis senere byttet, vil ha ARB Sahara støtfanger el.l)
-Old Man Emu fjærer og Nitro Shocks sport dempere
-285/75-16 Cooper STT dekk på org felg
-ARB Air Lockers foran og bak

Ønsker meg støtfanger som nevnt over, har vinsj til denne liggende på lur....
Og så er det også planer om å lage nye mer solide stigtrinn som tåler litt mer enn de orginale...

Forbruket spratt opp endel med de nye dekkene (forventet) og ble selvfølgelig noe slappere. Men er såppass med motor i utgangspunktet at den ikke er plagsom lat. Merker det best med stor henger ol.

Bilen er helt ypperlig. Venter på Spacere som skal hjelpe litt med noe subbing ettersom jeg har org felger. Og så ønsker jeg meg støtfangere, stigtrinn og noe mer beskyttelse under bilen for å skåne karrosseriet og girkasse og sånn når man er utfor veien...

Mvh Stefan
Stefan E.
StefanEs

Innlegg av StefanEs »

Denne tråden tok jo helt av :-)

Har nå fått 1,5" spacere, de ble litt i bredeste laget, så nå er det ankommet 1" i stedet. Har ikke montert enda. Ellers er det laget understellsbeskyttelse og spesiallagde stigtrinn/rock-sliders.

ARB Sahara vinsjstøtfanger er bestillt så der røk feriepengene...

Stefan
Stefan E.
Brukeravatar
jonwib
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Innlegg av jonwib »

Denne tråden tok jo helt av
;)

Var köpte du din Sahara Bar Stefan? Och hur tänker du ducka evt kontroller? Jag spör bara för jag går med liknande planer. Detta med att ha winch framför bilen och inte i kofångaren gillar jag inte samt att Bullbaren tar en del träd/ kvistar när man smyger runt i skogen.

Samtidigt är jag lite oviss om vad påföljden blir om man blir stoppad i flygande kontroll. Hem och skruva av och visa upp eller bara böter?

Har tittat lite på Asfir, konkurrent till ARB som bygger lite smäckrare frontar som inte bygger ut så mycket fram men fortfarande klarar av att få en vinch monterad. De har allt av hasplåtar att skruva under bilen oxå.

Bilde

Bilde

Lyckat till med bygget och posta gärna bilder när du har monterat din Bullbar.
StefanEs

Innlegg av StefanEs »

Tenkte først lenge på å lage meg en egen støtfanger med vinsjfeste. Men det er MYE jobb for å få det fint. Jeg ønsket dessuten etterhvert å få noe som var kompatibelt med SRS Airbags ol, og den eneste jeg fant kom fra ARB.

Satser ikke på å få dette godkjent, det er jo som kjent håpløst her... men har hatt en dialog på verkstedet der jeg tar EU kontroll, og kommet frem til at om jeg demonterer bøylen før eukontroll, og monterer skiltet foran vinsjutløpet, så skal den gå igjennom. Bøylen er festet med to skruer. Det eneste punktet de kan reagere på er at bilen blir noen cm lengre enn oppgitt, og dette blir ikke målt på eu kontroll. Jeg ville ikke ha den vanlige bullbaren fordi den er mer "tydelig" ulovlig... Sahara-baren er jo litt mer anonym og sivil sånn sett :P

Angående kontroller langs veien, det verste de kan gjøre er vel å anmerke den og da må den jo skrues av for å få bort denne anmerkningen. Får heller ta den jobben hvis det skulle bli aktuelt, men da tror jeg man skal være uheldig.

Kan ikke legge ut enda her hvor den kommer fra :wink: , men et tips er å sjekke www.autoplicity.com. Har funnet ut for lenge siden at slikt er mye billigere fra USA. Har slitt med å finne noen som kan levere til min bil da 90-serien er uvanlig der borte. Men disse gutta ga ikke opp, og det viste seg at alt lå på lager hos ARB USA og kunne leveres i løpet av få dager. Så er jo spørsmålet om man har et system for frakt hjem osv... www.jetcarrier.com for eksempel.

Mvh
Stefan
Stefan E.
Brukeravatar
jonwib
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Innlegg av jonwib »

Tackar för svar Stefan. Jag har tittat på saharabaren jag med för den är lite mer diskret än en all out bar ( som väl egentligen mest är tänkt att ta livet av kängrur i 90km/h ).

Jag ska kolla upp länken så får vi se om det blir Australien-tillverkad stålplåt eller Israeliskt aluminium i fronten. Men något blir det :).
Brukeravatar
andersw
Ble med: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Lokasjon: Haugesund

Innlegg av andersw »

planen min er å chippe bilen og diverse som trengs for å komme opp mot 200hk og så få det inn i vognkortet.. har vurdert ny turbo for å få mere futt i bunn av registeret. Merker veldig fort i bakker at jeg ikkje kjører en G class som jeg hadde før med 250 hk orginalt mot 125 hk som er i landcruiseren.. Men har forsått det slik at en fort kan få litt futt i denne 1kz-te motoren..
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
pilten
Ble med: ons mai 04, 2011 10:19 pm
Lokasjon: Larvik
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Hei Stefan, har du fått tak i slik fanger? Jeg er også på jakt etter en slik og det kan være mulighet for å få den godkjent. Jeg har fått TUV papirer på den enkle arb fangeren og skal høre litt med BT om hva de trur. Har snakket med en inspektør, å han sa at når det var vinsj i den så kunne det gå å få det hele godkjent som montert redskap greier? Men han var ikke sikker. Jeg kunne jo også bare prøve og montere den og plasere den kufangeren som allerede er i vognkortet utenfor så var det ikke sikkert de la merke til fangeren.
StefanEs

Innlegg av StefanEs »

Støtfangeren er bestillt men jeg får den ikke i hende før om ca en måned.

Min kommer ikke med TÜV papirer, og etter sigende skal det ikke være så greit å få den godkjent. Får se når den kommer, regner med at det skal være mulig men at det vil kreve ganske mye jobb.

Har snakket med verkstedet jeg bruker for PKK, og der sa de at om jeg demonterte bøylen, og monterte skiltet foran wireutløpet, ville de ikke henge seg opp i den på kontroll.

Stefan
Stefan E.
Svar

Tilbake til «Generelt 9x»