Vel, jeg kan vel si at jeg føler at jeg har kjøpt katta i sekken.
Etter at min Ford Ranger brant opp i sommer, så ville jeg ha en "ny" pickup. Jeg kikket og lette, og bet på en annonse i bergen over en Chevrolet Silverado. Bilen er grei nok, eller den så slik ut ved første øyekast. Men desto mere jeg graver i materien så blir jeg mere og mere fustrert. Bilen har et dårlig ombygd elektrisk system slik at man får kjørelys idet man starter opp. Vel, vurderer å bytte dette ut til 100% orginalt. Mye arbeid i dette, men dette er under vurdering.
Hovedproblemet med bilen er at motoren stopper uten grunn. Boff - død. Midt i trafikken etc. Glad jeg er i hjemtraktene når dette skjer. Men hva skyldes dette? Her trenger jeg hjelp. Som alle skjønner så vil jeg ha en driftsikker bil. Ikke noe som bare plutselig stopper.
Dette har gradvis tatt seg opp. Har sjekket alle dieselrør inkl fødepumpe, og alt der er ok. Skiftet filter og luftet godt. Her er det ingen feil. Kan dette være motorhjernen eller kan det være andre ting?
Jeg trenger sårt innspill fra motorkyndige her som kjenner disse bilene/motorene bedre enn det jeg gjør. Jeg vil ikke begynne å rive ned ting uten grunn.
Alle innspill mottas med stor takk.
Kurt
Chevrolet Silverado 6,5TD 1998 problemer.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Chevrolet Silverado 6,5TD 1998 problemer.
Kan si at den stopper også ved tomgang. Tilsynelatende fin og jevn gange, men så plutselig så stopper den.
- willys overland
- Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
- Lokasjon: Jessheim
Hei!
Jeg vet at denne motoren har hatt diverse problemer med modulen som styrer dieselpumpa. Denne modulen sitter oppå pumpa og under et deksel slik at den blir varm, noe elektronikk ikke liker.
Minges Universal service har lang erfaring med dette og selger et kit som flytter modulen bort fra varmekilden. Ta en telefon til Minge og du får nok endel gode tips.
www.minges.no
Jon Henning
Jeg vet at denne motoren har hatt diverse problemer med modulen som styrer dieselpumpa. Denne modulen sitter oppå pumpa og under et deksel slik at den blir varm, noe elektronikk ikke liker.
Minges Universal service har lang erfaring med dette og selger et kit som flytter modulen bort fra varmekilden. Ta en telefon til Minge og du får nok endel gode tips.
www.minges.no
Jon Henning
Mvh
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Kan med 99% sikkerhet si att det er fsd unit som er ødelagt/brent.
Dette er velkjent problem på 6.5td
Koster ca 2500 for "forsterket" modell inkl lengre kabler slik at du kan flytte den vekk fra motoren.
Ingen stor jobb å bytte/ flytte denne. Får gjerne med en "heatzink" brakett for å montere den nye på.
Dette er velkjent problem på 6.5td
Koster ca 2500 for "forsterket" modell inkl lengre kabler slik at du kan flytte den vekk fra motoren.
Ingen stor jobb å bytte/ flytte denne. Får gjerne med en "heatzink" brakett for å montere den nye på.
lc 150 AT 35 stv
Hilux AT 37
Boxster S
Hilux AT 37
Boxster S
Takker for innspill.
Har snakket med "minges.no" og de bekrefter at det med stor sikkerhet er FSD som holder på å slukne for godt.
Skal snarest bestille ny for å se om problemet lar seg løse. Hvis problemet vedvarte, så var det selveste dieselpumpa som måtte skiftes. Men igjen så er dette lite trolig.
Takker for hjelpen.
Kurt
Har snakket med "minges.no" og de bekrefter at det med stor sikkerhet er FSD som holder på å slukne for godt.
Skal snarest bestille ny for å se om problemet lar seg løse. Hvis problemet vedvarte, så var det selveste dieselpumpa som måtte skiftes. Men igjen så er dette lite trolig.
Takker for hjelpen.
Kurt
Japansk pickup er et annet råd 

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Selv om jeg har sansen for amerikanske biler, må jeg nok støtte Dag Einar's forslag her ja
...
MrSilver

MrSilver
Citroen DS. If I have to explain, you would't understand.