HJ45 troopy - Polarcirklen 2016
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- offroadguru Solli
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Re: Projekt - Land Cruiser HJ45 1979 Danmark
Ikke tenk på hva den kan være verdt. Når du er klar vil du ikke selge den likevel.
Hvordan er taket ditt? Jeg har en støpeform og det er meningen å støpe opp noen tak til våren om du er interessert.
Hvordan er taket ditt? Jeg har en støpeform og det er meningen å støpe opp noen tak til våren om du er interessert.
-
- Ble med: tor des 06, 2012 8:13 am
- Lokasjon: Danmark
I har ret, bilen bliver jo mange penge værd. indkøbsprisen er høj + reservedele + lak + arbejdstimer...offroadguru Solli skrev:Ikke tenk på hva den kan være verdt. Når du er klar vil du ikke selge den likevel.
Jamen taget er umiddelbart i super fin stand! men har ikke slebet i det endnu, men det ser næsten rustfrit ud!
-
så har jeg haft endnu en beskidt dag i værkstedet og nu er ramme,motor og gearkasse klar til en tur med damprenseren, hvis jeg kan finde et sted og få det ordnet! Så skal motor og gearkasse ud. Dernæst skal den adskilles ydeligere og til sandblæser. heldigvis er der ikke meget rust i rammen, men det er der i karrosseriet
jeg regner med at investerer i nye bladfjedre - OME ? og støddæmpere. Anbefaler i nogen bladfjedre frem for andre?
Så skal alle delene gøres klar til sandblæseren!

jeg regner med at investerer i nye bladfjedre - OME ? og støddæmpere. Anbefaler i nogen bladfjedre frem for andre?
Så skal alle delene gøres klar til sandblæseren!

- offroadguru Solli
Jeg har ome og er bare passe fornøyd. Fremme er det bra med heavy duty, men bak vurderer jeg å putte på originale igjen da de var mykere.
-
Okay, jeg ved blot at de er MEGET dyre, så de skulle jo gerne være gode 

- offroadguru Solli
De fremme er ikke så dyre for de er de samme som BJ40. Men bak derimot....
- ms sejersen
- Ble med: tir nov 24, 2009 9:27 am
- Lokasjon: Nibe
Berthelsen sælger nogle Australske fjedre til rimelig priser, kan ikke huske navnet på dem.
Jeg har tidligere kørt med støddæmpere fra tough dog (jysk offroad) og det bliver det osse næste gang jeg skal have nye.
Jeg har tidligere kørt med støddæmpere fra tough dog (jysk offroad) og det bliver det osse næste gang jeg skal have nye.
-
nå ja Berthelsen! Dem kender jeg da lidt til og de ligger jo meget tæt på min bopæl. de skal da have en chance!
det er terrain tamer bertelsen har, jeg har dem på 42'eren, noget billigere end ome'n den synlige forskel er ome'n har glideplader imellem lagene, terrain tameren er som helt almindelige fjedre... (ved faktisk ikke om de har dem til 45'eren?)
kører også med tough dog dæmpere på 42'eren nu (efter jeg så dem Michael's han havde dengang) men tror det kan være ligemeget hvad du vælger, jeg har haft flere ome dæmpere der er gået i stykker og blevet til cykelpumper, så nu ser vi lige om tough dog's kan holde, de er ihvertfald mere faste end ome når man sammenligner nye
den ser nu ok ud i rammen din, et dejligt puslespil at have liggende, husk nu, ikke smide noget ud
-
kører også med tough dog dæmpere på 42'eren nu (efter jeg så dem Michael's han havde dengang) men tror det kan være ligemeget hvad du vælger, jeg har haft flere ome dæmpere der er gået i stykker og blevet til cykelpumper, så nu ser vi lige om tough dog's kan holde, de er ihvertfald mere faste end ome når man sammenligner nye
den ser nu ok ud i rammen din, et dejligt puslespil at have liggende, husk nu, ikke smide noget ud

-
Nej jeg har ikke ødelagt den! kun modificeret den udover tolerancerne
http://tinyurl.com/mustang4wd
J4 tråden min: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=14494
http://tinyurl.com/mustang4wd
J4 tråden min: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=14494
-
det ser ud til at både Terrain Tamer og Tough Dog har fjedre til HJ45 i deres programmer.
Kruger - jeg skal nok passe godt på puslespillet
rammen er ok, men den er noget tyk imellem inder og udvendig ramme!
Karrosseriet derimod er meget værre end jeg havde håbet på, men det kan bestemt laves.
god jul alle
Kruger - jeg skal nok passe godt på puslespillet

Karrosseriet derimod er meget værre end jeg havde håbet på, men det kan bestemt laves.
god jul alle
-
Så er alle delene klar til sandblæseren! jeg var nødt til at skille forskærmene ad, da de var meget tykke af rust! Taget er heldigvis rigtig godt og det samme er dørene. De to bolte jeg har sat igennem skærmene er for at styre delene sammen efter sandblæsningen!

- ms sejersen
- Ble med: tir nov 24, 2009 9:27 am
- Lokasjon: Nibe
Taget ser fin ud, bliver spændende at se hvor meget der er tilbage af resten efter sandblæsning.
I gamle dager sa vi at alle biler ruster, men Opel har Rekorden....
Men den rekorden tror jeg fader meg Toyota har overtatt

Men den rekorden tror jeg fader meg Toyota har overtatt

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
-
Ja, det er ikke sikkert at der er nok tilbage efter sandblæsningen
jeg må indrømme, at jeg er overrasket over, hvor dejligt og nemt det er at skrue Toyota. Men de ruster... deraf navnet To-rus-ta!!!
nu skal jeg have fundet følgende i første omgang :
- 4 eller 5 originale fælge, ikke til navkapsler!
- 1 stk original førersæde
- 1 stk tændningslås
- 1 stk plan/lad
- 1 toppakning til en H-motor
- måske skivebremsesæt og servosæt
dernæst en HELT masse nye stumper fra Portugal

jeg må indrømme, at jeg er overrasket over, hvor dejligt og nemt det er at skrue Toyota. Men de ruster... deraf navnet To-rus-ta!!!
nu skal jeg have fundet følgende i første omgang :
- 4 eller 5 originale fælge, ikke til navkapsler!
- 1 stk original førersæde
- 1 stk tændningslås
- 1 stk plan/lad
- 1 toppakning til en H-motor
- måske skivebremsesæt og servosæt
dernæst en HELT masse nye stumper fra Portugal

-
I dag stod det på lidt oprydning i værkstedet og sortering af stumperne til sandblæseren. Sende de ting afsted, der skal males sorte først og dernæst resten.
Jeg fik dog adskilt kabineblæseren og den virker, men skal have et renoveringssæt fra US, da alle skumpakningerne osv er væk.

Jeg fik dog adskilt kabineblæseren og den virker, men skal have et renoveringssæt fra US, da alle skumpakningerne osv er væk.

-
Jeg tog chancen og kiggede under karrosseriets bund!!!! Mistede lige modet i et par sekunder
Hvis der er nogen, der har nogle skarringsstykker eller en rustfri hytte, så kan jeg måske godt bruge det
Det værreste bliver, at få det hele lavet i den "rigtige" højde, der er INTET at gå ud fra nu, når det hele er så rustet!
Stå på - som det hedder på Norsk!

Hvis der er nogen, der har nogle skarringsstykker eller en rustfri hytte, så kan jeg måske godt bruge det

Det værreste bliver, at få det hele lavet i den "rigtige" højde, der er INTET at gå ud fra nu, når det hele er så rustet!
Stå på - som det hedder på Norsk!

Ja det heter Stå på!!
Men jeg forstår godt at du mister litt motet når du ser under ja
Men jeg forstår godt at du mister litt motet når du ser under ja

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
HDJ 100 07/2006
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
-
Ja, men det er bestemt muligt at lave den! Men der skal skiftes meget og det skal laves ordentligt!
Her til aften fik jeg skrabet det gamle undervognsbehandling af og begyndte at skære de rustne ting af, så der kan blive sandblæst alle steder. I morgen skal der skæres mere af og så er karrosseriet klar til sandblæseren!

Her til aften fik jeg skrabet det gamle undervognsbehandling af og begyndte at skære de rustne ting af, så der kan blive sandblæst alle steder. I morgen skal der skæres mere af og så er karrosseriet klar til sandblæseren!

-
endnu en dag i værkstedet - gør stadig tingene klar til sandblæseren og kan faktisk ikke lave så meget mere nu, før tingene er blevet blæst!
Men fik skåret lidt mere rusten plade af og lavet lidt nye pladedele.

Men fik skåret lidt mere rusten plade af og lavet lidt nye pladedele.

- offroadguru Solli
Ser veldig bra ut det du lager. Sveis inn en forsterkning i døråpningen så den holder formen under sandblåsing og sveising.