Prosessen:

Prøver og forsøk med atrapp:

Så må man faktisk til Ålesund for å finne seg et flott eksemplar av en bil, dere har gjerne sett den før i Todde sin garasje:

Selvfølgelig er det et par ting man ønsker å gjøre, begynner i det små:
- En god runde med Owatrol, pusse det lille som er av synlig rust pensle og lakke samt injisere i alle lett tilgjengelige hulrom.
- Styresnekka må jeg ta en titt på, den er litt vel amerikansk.
- Det romlet mye med 4WD inne (når det ikke var pådrag), ta en titt på diffen, eventuelt etterfylle og se om det hjelper.
- Om 1000km skal jeg ha oljeservice på motor.
- Hengertilkoblingen hadde en lur løsning på det ene batteriet, der har jeg tenkt å heller sette på en 24 - 12 omformer, noen tips (link)?
- Skal se om det er en lur 12V kobling på stereoen (den var død, men bare en sikring - funker nå) trenger kanskje en omformer.
- Polere felgene på sommerdekkene.
- Jeg må ha takgrind, ARB sitt kommer vel på nærmere 10000, så jeg skal se om jeg kjøper 4xThule stenger med feste og sveiser et custom stativ. Takrennene var fylt med silicon, det må nok bort for å få på grinda, spent hva som gjemmer seg under der....
Nå er det grusomt kalt, så det blir kun drift og bli kjent med bilen nå den første tiden, styresnekka og kanskje en simmerring på gearkassa eller fremdiff må kanskje til, har sett en oljeflekk, men det haster ikke.