Spørsmål til spesielt dei frå bergens område.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Spørsmål til spesielt dei frå bergens område.
Lurer på en ting. Solgte ein bil til ein kar frå bergen. Ein renault sådan
De viste seg att bilen hadde brudd i bak fjær/fjærene. For og gjere saken til minst mulig hokus pokus! Blei vi enige om att bilen settes inn for reperasjon på på kokstad bil A/S for repp. Prisen på jobb å deler var de ingenting å si på. Men de eg lurer på er de normalt att du får regning kildesortering på ei verksted regning??? Eller gjelder dette kunn i bergen?? Etter MANGE år i verksted bransjen, samt driver av eget verksted! har eg ALDRI hørt om ett slikt gebyr på 120 kr plus moms.. Tok derfor ein telefon bort for for og snakke me skjefen på kokstad bil A/S. De hele ende me og bil skjelt ut og kalt for ein helvetes bonde jævel frå lande. Samt ei go lekse. Så for min del ALDRI å da meiner eg ALDRI!! Att eg ska ha noe meir me sånne rasshøl å gjere.. Maken til folke skikk. Synd eg holder til såpass langt unna!! Ellers hadde eg vært raskt på den plassen kan du trygt si!!

Me fart går alt..
- Haugens 80
Re: Spørsmål til spesielt dei frå bergens område.
Glemte også å nevne. Stål får man jo betalt for og levere..
Me fart går alt..
Kreative i Bergen vettu!
Skjønner deg godt! Å bli skjelt ut er rimelige frustrerende. Spesielt om man skal betale en faktura!
Tipper du i all fremtid kommer til å bruke det firmaet om du har kunder på vestlandet!
Skjønner deg godt! Å bli skjelt ut er rimelige frustrerende. Spesielt om man skal betale en faktura!
Tipper du i all fremtid kommer til å bruke det firmaet om du har kunder på vestlandet!

Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
- Haugens 80
Ja ingen andre verksteder eg har prata me har noen gang hørt om dedracan skrev:Kreative i Bergen vettu!

Me fart går alt..
- offroadguru Solli
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
For ett par år siden fikk jeg også påført 70kr for kildesortering på en regning fra ett verksted i Egersund. Jeg ringte og sa jeg skulle betale om de kunne dokumentere hva som måtte kildesorteres når det eneste de hadde gjort var å justere bremser bak med ett skruejern.... Jeg slapp å betale.
De hadde en undersøkelse på østlandet anng kildesortering og verksteder. 9av 10 hadde IKKE kilde sortering som det kreves.
Er vel ikke lenge før flere tar seg betalt for denne tjenesten da tenker jeg.
Er vel kansje ett seriøst firma dette da?
Er vel ikke lenge før flere tar seg betalt for denne tjenesten da tenker jeg.

Er vel kansje ett seriøst firma dette da?
ØNSKER BJ 42 deler
Aldri hørt om dette før...
Har desverre en vw som firmabil og selv Møller Bergen har ikke dette tilleget......
Har desverre en vw som firmabil og selv Møller Bergen har ikke dette tilleget......
Ut på tur aldri sur.
Patrol og en Cj-5
Patrol og en Cj-5
- Haugens 80
Nei e dette eg å ikke blir klok på! For i følge kokstad bil A/S var dette helt normalt i bergen!! Å da er de jo litt greitt å ha konkrete verksted å vise til att dette faktisk er rein skjære løgn fra deres side. Ikkje rart mange stiller seg skeptiske til og bruke frittstående verksted fremfor merkeverksted.Bernt S skrev:Aldri hørt om dette før...
Me fart går alt..
- Johnny Fredriksen
- Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm
Kunne jo vært artig å kontakte forbrukerrådet og spørt om de kunne fått verkstedet til å bekrefte om de hadde en avtale med avfallsfirmaet anng. sortering.
Hvis manne ikke kunne fortelle deg på en skikkelig måte hvorfor det var slik så er det jo veldig greit.... ikke bruk de igjen.
Jeg har hvertfall aldri betalt gebyr for de gamle delene på et verksted, og blir det sånn så skal eg heller ta de i retur sjøl... man får jo 800-1000 kr tonnet for skrapjern, sånn sett er vel et par kraftige bladfjærer verdt 50-100 kroner..
Jeg har hvertfall aldri betalt gebyr for de gamle delene på et verksted, og blir det sånn så skal eg heller ta de i retur sjøl... man får jo 800-1000 kr tonnet for skrapjern, sånn sett er vel et par kraftige bladfjærer verdt 50-100 kroner..
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Jeg har brukt flere ikke merkeverksted i bergensområdet, og har aldri fått regning på kildesortering...er vel noe de driver med oppe på Kokstad 

76 mod FJ40 solgt 
05 mod HDJ100 solgt
02 mod HZJ105
70 mod FJ45
00 mod UZJ100
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=13538

05 mod HDJ100 solgt
02 mod HZJ105
70 mod FJ45
00 mod UZJ100
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=13538
Renault må vel karakteriseres som spesialavfall..
Landcruiser 4wd
Hiace 4wd
Pajero 4wd
Hiace 4wd
Pajero 4wd
Akkurat det sorter vel under et annet departement.johnfred skrev:Kunne jo vært artig å kontakte forbrukerrådet og spørt om de kunne fått verkstedet til å bekrefte om de hadde en avtale med avfallsfirmaet anng. sortering.
Mulig det er kommunens miljøetat eller lignende som kanskje er den nærmeste å spørre.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Til motsetning til dere andre, så har jeg faktisk hørt om dette.
Bilverksteder er pliktet til å kildesortere iflg nye lover og regler, det kan hende at det er forskjell fra kommune til kommune.
Bilverksteder er pliktet til å kildesortere iflg nye lover og regler, det kan hende at det er forskjell fra kommune til kommune.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
hadde jobb bilen på meca verksted på voss, der var det også avgift for kildesortering
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
Scandinavia - Tunisia 2014
LC80 Fjallasport 46
Scandinavia - Tunisia 2014
Betale 1350,- kr/timen er OK, men å betale 1200,- kr/timen og bli fakturert miljøgebyr på 100kr er irriterende..
Vi er merkelig skrudd sammen vi mennesker.. 
Merkeverksteder har sikkert dette baket inn i timeprisen for å slippe slike diskusjoner. Tenk alt som _egentlig_ ligger i den prisen som er mer irriterende.. Dødtid, kaffi, dårlig arbeid, tabbeforsikring og ikke minst høye lønninger til lederne.. Jeg kunne nevnt i fleng.
:-):-)

Merkeverksteder har sikkert dette baket inn i timeprisen for å slippe slike diskusjoner. Tenk alt som _egentlig_ ligger i den prisen som er mer irriterende.. Dødtid, kaffi, dårlig arbeid, tabbeforsikring og ikke minst høye lønninger til lederne.. Jeg kunne nevnt i fleng.

2005 Toyota LandCruiser 120 GX
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40