Alarmen slår seg på selv, på nattestid...
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Alarmen slår seg på selv, på nattestid...
I går natt ble vi skremt opp klokka 00:00 av alarmen i bilen som plutselig slo seg på. Den tutet og ulte i ca 30 sek før den gikk av av seg selv igjen. I natt gjentok dette seg. Kl 23:51 og to ganger kl 02:12. Er dete noe elektronisk klatt, eller er bevegelsessensoren inni følsom nok til å fange opp hvis man har en stor flue, møll el.l?
Dette er noe irriterende og flaut overfor naboer og går ut over skjønnhetssøvnen...
MrSilver
Dette er noe irriterende og flaut overfor naboer og går ut over skjønnhetssøvnen...
MrSilver
Citroen DS. If I have to explain, you would't understand.
Re: Alarmen slår seg på selv, på nattestid...
Du kan ju testa att stänga av kupé- sensorn. Jag har en liten knapp i taket på bilen som sägs vara det.
Mitt larm klipper på varenda gång de flyger jagarplan på Kjeller, det börjar oxå bli lite irriterande...
Men samtidigt är jag nöjd med hur känsligt larmet är.
Mitt larm klipper på varenda gång de flyger jagarplan på Kjeller, det börjar oxå bli lite irriterande...
Men samtidigt är jag nöjd med hur känsligt larmet är.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Hei.mrsilver skrev:I går natt ble vi skremt opp klokka 00:00 av alarmen i bilen som plutselig slo seg på. Den tutet og ulte i ca 30 sek før den gikk av av seg selv igjen. I natt gjentok dette seg. Kl 23:51 og to ganger kl 02:12. Er dete noe elektronisk klatt, eller er bevegelsessensoren inni følsom nok til å fange opp hvis man har en stor flue, møll el.l?
MrSilver
den vil slå ut hvis du har en flue/møll ol. som surrer rett atmed sensorene i taket ditt.Prøv å slå av sensorene i taket.
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Takker. Skal prøve og skru av innv sensor i natt..
MrSilver
MrSilver
Citroen DS. If I have to explain, you would't understand.
Jeg har Radarfaske med i bilen hele sommer tilfelle insekter ikke flere falskealarmer 

Orginal alarm i 120 kan justeres slik at den ikke er så sensitiv. 150 serien kan ikke det, kjempeproblem.... det jobbes med en løsning
Det kan være at en av dørsensorene er dårlig. Det var tilfelle på min bil og det startet alarmen på nattestid..
Hei. Hvordan gjøres dette? Ich habe nur ein deutches gebruksanvisning, danke schön bitte!Steinar skrev:Orginal alarm i 120 kan justeres slik at den ikke er så sensitiv. 150 serien kan ikke det, kjempeproblem.... det jobbes med en løsning

Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
JanP skrev:Hei. Hvordan gjøres dette? Ich habe nur ein deutches gebruksanvisning, danke schön bitte!Steinar skrev:Orginal alarm i 120 kan justeres slik at den ikke er så sensitiv. 150 serien kan ikke det, kjempeproblem.... det jobbes med en løsning
ja jeg lurer også på hvordan man kan fikse dette...
Camry V6 - 89
Mazda 626 V6 - 93
Avensis - 99
LC 90 - 97
LC 120 - 03
LC 150 - 10
LC 150 - 13
LC 200 - 2013
Mazda 626 V6 - 93
Avensis - 99
LC 90 - 97
LC 120 - 03
LC 150 - 10
LC 150 - 13
LC 200 - 2013
Har du kupevifte?
Kupevifte vil løse ut alarmen da sensoren i bilen reagerer på varmeforflytning innenfor metall/rutene.
Når jeg bruker kupeviften/webasto når det er kaldt må jeg huske å slå av sensoren inne i bilen
før jeg låser igjen. (sensoren sitter i taket ved midtspeilet. Når man trykker på knappen så blinker det et symbol i instrumentpanelet)
Kupevifte vil løse ut alarmen da sensoren i bilen reagerer på varmeforflytning innenfor metall/rutene.
Når jeg bruker kupeviften/webasto når det er kaldt må jeg huske å slå av sensoren inne i bilen
før jeg låser igjen. (sensoren sitter i taket ved midtspeilet. Når man trykker på knappen så blinker det et symbol i instrumentpanelet)
- christoffer
- Ble med: søn jan 02, 2011 9:15 am
- Lokasjon: Lillehammer
Burde gått ann og programmere bort kupesensoren i dieselvarmesesongen. Jeg lurte på og teipe over sensoren, men usikker på om det er tilstrekkelig. Siden jeg har sms start av varmeren er det veldig kjedelig om bilen står og uler på et befolket sted når jeg ikke er der.
07' Landcruiser 120 GX m/Tems
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
ja jeg bruker kupevifte, så da er jo den saken løst, og ingen sure naboer til nattenOddgeirL skrev:Har du kupevifte?

Camry V6 - 89
Mazda 626 V6 - 93
Avensis - 99
LC 90 - 97
LC 120 - 03
LC 150 - 10
LC 150 - 13
LC 200 - 2013
Mazda 626 V6 - 93
Avensis - 99
LC 90 - 97
LC 120 - 03
LC 150 - 10
LC 150 - 13
LC 200 - 2013
Supert
lykke til.