Fotovogna, en LC 95
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Fotovogna, en LC 95
har fått kjøpt meg en hi jack lift;) og for barnslighetens skyld monterte jeg den på taket:))
egentlig kjøpte jeg den for å rette opp et skur. 262,- på netthandelen litt over 600 ink porto og slikt.
egentlig kjøpte jeg den for å rette opp et skur. 262,- på netthandelen litt over 600 ink porto og slikt.
Har funnet en lekkasje, se bilde.
Jeg har bestilt en Transfer Box Output Seal Rear, er det riktig?
http://www.milneroffroad.com/toyota-jap ... eal-rear-0
Og er det noe jeg må passe på før jeg bytter den?
Jeg har bestilt en Transfer Box Output Seal Rear, er det riktig?
http://www.milneroffroad.com/toyota-jap ... eal-rear-0
Og er det noe jeg må passe på før jeg bytter den?
ble litt inspirert av jonwib, å lurte på åssen det hadde blitt med hel foliering av bilen
så jeg prøvde litt i photoshop. har byttet simringen, å det var enkel jobb, måtte bare ha bilen på bukk og litt ålreit luftverktøy

så jeg prøvde litt i photoshop. har byttet simringen, å det var enkel jobb, måtte bare ha bilen på bukk og litt ålreit luftverktøy

Läckert!
Vad med pippigul och alla detaljer i blank svart? Eller tröttnar man på det för fort?
Vad kallar du färgen på fotot?
Vad med pippigul och alla detaljer i blank svart? Eller tröttnar man på det för fort?
Vad kallar du färgen på fotot?
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Veit ikke navnet på den fargen, men det jeg går å grubler litt på, er å foliere den i en lys sandfarge/kaki. Og plastidipe alt annet sort.
Obs se på NRK2 nå
Obs se på NRK2 nå

Sand/ Khaki färgen passar nog väldigt bra till PiD. Då blir det lite matt alltsammans.
Spännande
.
Spännande

Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Skal på en foto tur til Danmark neste uke, så jeg trengte litt ekstra plass
måtte bare knipse et bilde av vogna mens jeg rigget opp til dagens fotoshoot.

måtte bare knipse et bilde av vogna mens jeg rigget opp til dagens fotoshoot.
Litt flaut 
Var på et stoooort loppemarked i Danmark, når jeg kom tilbake til bilen så fikk jeg ikke slått av alarmen, måtte ringe NAF og få dem til å hjelpe meg. Men etter at Dansk autohjelp hadde prøvd å få start på den i ca 2 timer ga dem opp og kjørte bilen på verksted. Men det var jo stengt, så det ble bestilt en leie bil til oss og fikk beskjed om å hente fotovogna dagen etter. Jeg tok en siste tlf til NAF å forklarte at vi kunne jo ikke la oss stoppe av ei startsperre? damen i telefonen satte oss videre til en av mekanikerne der inne, han fortalte meg at jeg skulle ta en ledning og koble den sammen med en annen, å på under 5 min klarte jeg å koble ut startsperra(så nå kan jeg det
)

Var på et stoooort loppemarked i Danmark, når jeg kom tilbake til bilen så fikk jeg ikke slått av alarmen, måtte ringe NAF og få dem til å hjelpe meg. Men etter at Dansk autohjelp hadde prøvd å få start på den i ca 2 timer ga dem opp og kjørte bilen på verksted. Men det var jo stengt, så det ble bestilt en leie bil til oss og fikk beskjed om å hente fotovogna dagen etter. Jeg tok en siste tlf til NAF å forklarte at vi kunne jo ikke la oss stoppe av ei startsperre? damen i telefonen satte oss videre til en av mekanikerne der inne, han fortalte meg at jeg skulle ta en ledning og koble den sammen med en annen, å på under 5 min klarte jeg å koble ut startsperra(så nå kan jeg det

Blir det for Harry
er ikke sikker på om jeg liker det.

Har kjøpt noen nye dekk, eller rettere sagt gamle dekk;)
tenkte å bruke dem mens jeg shinner opp alufelgene, men må vell lakkeres svarte først.
Begynte å regne så jeg får ikke prøve montert dem før imorgen.
tenkte å bruke dem mens jeg shinner opp alufelgene, men må vell lakkeres svarte først.
Begynte å regne så jeg får ikke prøve montert dem før imorgen.
du må legge ut bilder av hvordan lysbilde er med fult lys..
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil
Det som gjør en sånn bil harry er lavprofil dekk. Og du er jo ikke i nærheten, så her er det bare å stå påpilten skrev:Blir det for Harry![]()

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
det skal jeg få gjort, må bare montere og justere dem riktig først. BT er jo ikke så glad i lys på taket, så jeg skal montere dem slik at de er lette og ta av. men det blir flott lys, de to blå er med spredere og de blanke i midten er med spot.andersw skrev:du må legge ut bilder av hvordan lysbilde er med fult lys..
Takker for støtten Dag Einar:)
sjekk denne, legg merke til musikken dem spiller på slutten av filmen;)
http://www.youtube.com/watch?v=rswT5jUpTQ8
her er det noen pdfer som er kjekke å ha. Har du iphone eller pad så åpner du dem i iboks, og du har med deg sprengskisser over hele bilen i lomma. utroligt kjekt.
http://www.kdjoteros.com/Tecnica.php
Forresten om det er noen som vil kjøpe et tak telt, så trur jeg nok at jeg skal kvitte meg med det store jeg har for å kjøpe et som er litt mindre, så det får plass på takgrinda.

Dette så bra ut, hva er det, og hvor får man tak i slikt?pilten skrev:hmmmmm, at jeg ikke kan la være med å kjøpe alt mulig ræl, nå må jeg jo bruke helgen til mekking;)
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
Ex:
Det er en abar Vinsj fanger, egentlig til en mitsubishi l200, men passet på LCen etter litt vinkelsliper arbeid. Kostet rundt 3 tusen hos bgnor.
Er det mulig å få den godkjent?
Øystein
TLC for alle penga...
Ex:
TLC for alle penga...
Ex:
Jeg har en bekjent som jobber hos BT, og han har gått over bilen og det skal ikke være noen problemer med den fangeren. Den er nødvendig for at jeg skal få montert vinsjen forsvarlig, og vinsjen trenger jeg når jeg sager ned trær. Men jeg har jo også byttet fjærer og dempere foran til OME hard som tåler 150kg ekstra? Det var noe han likte for da hadde jeg tatt høyde for at bilen var blitt tyngre i front.ofrovold skrev:Er det mulig å få den godkjent?
Felgene passet ikke på bilen, subbet i calliptern forran
så disse felger er til salgs, eller byttes i noe som passer. det er 4 stk 16" stålfelger trur bredden er 6,5. det står slitte 265/75 r16 dekk på holder vel en sommer.

så disse felger er til salgs, eller byttes i noe som passer. det er 4 stk 16" stålfelger trur bredden er 6,5. det står slitte 265/75 r16 dekk på holder vel en sommer.
ellers må du kjøpe deg noen spacere så får du hjula litt lengre ut i hjulbuen. og så blir det litt finere også.
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil
- StianHdj80
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Æ tenkte å sette på no spacere, er 1,25" for mye tru???
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....