Pris på 120 000km service inkl. bytte av reg. reim.?
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Pris på 120 000km service inkl. bytte av reg. reim.?
Hei!
Jeg skal om ikke så altfor lenge ha min LC på 120k storservice der registerreim også skal byttes. Pristilbudet jeg fikk av Toyota Ågotnes er på 14 185 kr. Er ikke dette relativt dyrt eller regnes dette som en vanlig pris?
På forhånd takk
Jeg skal om ikke så altfor lenge ha min LC på 120k storservice der registerreim også skal byttes. Pristilbudet jeg fikk av Toyota Ågotnes er på 14 185 kr. Er ikke dette relativt dyrt eller regnes dette som en vanlig pris?
På forhånd takk
Re: Pris på 120 000km service inkl. bytte av reg. reim.?
Är detta priset all inclusive? Dvs service och reg.reim?
Jag fick ett liknande pris med NLCK rabatt hos Toyota på Hvam utanför Oslo. Blev att jag åkte till Åmål i Sverige och tog service + reg. reim byte. Sparade ett par lappar på det. Nu ser jag att du håller till i Bergen så det är inte bara att svippa över gränsen för dig men en kombo av ferie + service kanske?
Jag fick ett liknande pris med NLCK rabatt hos Toyota på Hvam utanför Oslo. Blev att jag åkte till Åmål i Sverige och tog service + reg. reim byte. Sparade ett par lappar på det. Nu ser jag att du håller till i Bergen så det är inte bara att svippa över gränsen för dig men en kombo av ferie + service kanske?
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Hei
Det er inkludert alle delene som trengs. Det å kjøre fra Bergen til Sverige blir i det lengste laget, men jeg skal til Nordland i juli og da er ikke Sverige langt unna
Det er inkludert alle delene som trengs. Det å kjøre fra Bergen til Sverige blir i det lengste laget, men jeg skal til Nordland i juli og da er ikke Sverige langt unna

hva inngår i den servicen,synes dette var lit i overkant. reimbytte koster jo bare 2500- 3500 mener jeg og huske. er vel bare en liten time og bytte den,jeg byttet på hiacen min og ga 2500 for bare det. i følge Toyota går det fortere og bytte på en 120.
Om de gör det de skall enligt alla servicepunkter så är den ganska omfattande. Byte av alla oljor i diffar & motor, skifte av div filter, check av bromsar on the top of my mind.
När jag fick genomgånget av Mekonomen i Åmål av vad de hade gjort så tog det goda 10 minuter av ren uppläsning. Och mtp vad han kommenterade så förstod jag att de faktiskt hade gjort jobbet oxå.
När jag fick genomgånget av Mekonomen i Åmål av vad de hade gjort så tog det goda 10 minuter av ren uppläsning. Och mtp vad han kommenterade så förstod jag att de faktiskt hade gjort jobbet oxå.
Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Ja jeg ser hva jeg leser, men jeg synes dette høres helt vanvittig mye ut spør du meg.
Hva med han Bø!!!! mannen da, det er jo ikke såååå ille langt unna da, dog et stykke vel og merke.
Sjekk med Hans Erik om dette.
908 98 944
Hva med han Bø!!!! mannen da, det er jo ikke såååå ille langt unna da, dog et stykke vel og merke.
Sjekk med Hans Erik om dette.
908 98 944
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Nå må dere slutte å bæse ! Ja, det er mye penger, men storservice: 60" 120" osv.... det er mange timers arbeid og filtre + oljer både her og der....... så kommer reim og løpe/strammehjul i tillegg ! Gjør du det i Norge får du en " helsesjekk" i tillegg, dvs at de sjekker ECU for oppdateringer og legger inn evt oppdateringer + at hvis bilen din er under 10 år får du ett år/ 15" km veihjelp. Den veihjelpen overgår alt du kan finne på NAF osv...... du til og med hjelp med campingvogna/henger hvis du har det. Dekket videre reise for intil 4 pers eller overnatting osv osv.... hør med forhandleren din
Regreimskifte på Toyota Hell bil fikk jeg for rundt 5000,- inkl deler og jobb(og nlckrabatt). Storservice (90 000) betalte jeg rundt 8000 for. Du skal være veldig dreven på å bytte reim, løpehjul osv på under en time, men sikkert noen her inne som klarer det..
Dere kan prøve å høre på kun regreimbytte på en Audi eller BMW av samme årgang... eller en Toyota Avensis for den saks skyld... Tror ikke dere er i nærheten av prisen på en Land Cruiser

Dere kan prøve å høre på kun regreimbytte på en Audi eller BMW av samme årgang... eller en Toyota Avensis for den saks skyld... Tror ikke dere er i nærheten av prisen på en Land Cruiser

Gjør som meg og ta deg en fridag i Nordheimsund i sommerværet så gjør de servicen på en dag der inne. Mener regningen kom på 11.500,-
I mellomtiden kan du besøke gjestehavnen, Hardanger fartøyvernsenter eller ta deg en tur inn under fossen. Eller vil du opp i høyden kan du gå opp til gullfiskvannet der. det tar litt over timen å kjøre inn og du bør avtale at servicen starter når de åpner så de blir ferdig før de stenger. Ventetiden er ikke så lang heller.
Be på forhånd om kopi av sjekklisten, jeg ba om det etterpå og da måtte de på bakrommet 15 minutter...
I mellomtiden kan du besøke gjestehavnen, Hardanger fartøyvernsenter eller ta deg en tur inn under fossen. Eller vil du opp i høyden kan du gå opp til gullfiskvannet der. det tar litt over timen å kjøre inn og du bør avtale at servicen starter når de åpner så de blir ferdig før de stenger. Ventetiden er ikke så lang heller.
Be på forhånd om kopi av sjekklisten, jeg ba om det etterpå og da måtte de på bakrommet 15 minutter...
LC120GX 2007
Vet det er flere som tar seg en dagstur t Bø i Telemark . Haugen 80 her på forumet har konkuransedyktige priser !!
Bård - Tlf.97618988
og det vill si?baardlie skrev:Vet det er flere som tar seg en dagstur t Bø i Telemark . Haugen 80 her på forumet har konkuransedyktige priser !!