Håvard's 40 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Håvard's 40 garasje
En liten fun fact er. Pål, trur du ikke jeg klarte å knekke den 60mm massive akselen som holdt det forrige racket mitt eller!? Joa det gikk fint det. 60mm! Knakk tvert av. Det er derfor jeg går på litt ambisiøst på holdbarheten her 

What...? Knakk den av ytre påkjenninger, eller av egenvekt på fullastet rack?
E det nylon eller polyforinger du bruke no?
Har pønska og tegna såå lenge på no liknende på min, men vil ha den festa bare i bakfangeren, og det er en issue...
Ser fordelen som du har gjort det, med fester i kaross,regner med du har nå solid oppheng innfor plata også.
Største problemet med mitt design e vel at eg prøve å finne e okei funksjon på det, bruker nemlig bakluka ca 15ganger om dagen... en enkel løsning blir for svak for hard kjøring.
Tenker du bruke gassdemper eller nå annet for å holde den åpen?
E det nylon eller polyforinger du bruke no?
Har pønska og tegna såå lenge på no liknende på min, men vil ha den festa bare i bakfangeren, og det er en issue...
Ser fordelen som du har gjort det, med fester i kaross,regner med du har nå solid oppheng innfor plata også.
Største problemet med mitt design e vel at eg prøve å finne e okei funksjon på det, bruker nemlig bakluka ca 15ganger om dagen... en enkel løsning blir for svak for hard kjøring.
Tenker du bruke gassdemper eller nå annet for å holde den åpen?
Det knakk når jeg rygga på et tre. Det skal ikke skje. Ikke i den situasjonen ihvertfall. var bare ei Jerrykanne i den.
Jeg har dreid egne POM foringer.
Jeg har ikke stålkarosseri, så jeg trenger ikke å forsterke mitt. 4mm alu, pluss at en bøy og en innerskjermen møtes i en sveis i nærheten. Stivt som F.
Når det gjelder å ha en design som funker smooth i forhold til å ta den luka opp og igjen hele tida, så er ikke det så lett nei. Ble rimelig lei av å åpne min forrige når den begynte å bli sliten. Måtte slåss med den hver gang. Det rusta og bar seg, nei makan til møkkastativ skal jeg aldri ha igjen.
Har tenkt på gassdemper, men tror ikke jeg skal ha det. Det blir vel bare krølla i filler og full av møkk. Men jeg skal ha et nedfellbart bord på baksiden av carrieren
Jeg har dreid egne POM foringer.
Jeg har ikke stålkarosseri, så jeg trenger ikke å forsterke mitt. 4mm alu, pluss at en bøy og en innerskjermen møtes i en sveis i nærheten. Stivt som F.
Når det gjelder å ha en design som funker smooth i forhold til å ta den luka opp og igjen hele tida, så er ikke det så lett nei. Ble rimelig lei av å åpne min forrige når den begynte å bli sliten. Måtte slåss med den hver gang. Det rusta og bar seg, nei makan til møkkastativ skal jeg aldri ha igjen.
Har tenkt på gassdemper, men tror ikke jeg skal ha det. Det blir vel bare krølla i filler og full av møkk. Men jeg skal ha et nedfellbart bord på baksiden av carrieren

-
- Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
- Lokasjon: Sande i Vestfold
- Kontakt:
Denne garasjen her er det bare å ta av seg hatten for!! Her er det mye vakkert arbeid

Støtter den.benteruden skrev:Denne garasjen her er det bare å ta av seg hatten for!! Her er det mye vakkert arbeid![]()
Jeg gleder meg hver gang det er nye oppdateringer i denne garasjen

Artig å høre folkens! Det har vært så lite tilbakemeldinger i det siste, så jeg trodde folk var uint. i gamlebila/håndtverket. Skal oppdatere oftere da 

Ja, fortsett, Håvard! Dette er unikt og skikkelig håndverk, så bare kjør på med updates!
Følger med her,Bilder er bare prikken over I 

Toyota Land Cruiser hj61 35
Toyota land cruiser bj 42 1982 35
Toyota Land Cruiser 100 Arctic Trucks 35
Toyota Land Cruiser V8 2013 -320HK Arctic tucks 37
Toyota Hilux 6wd AT 44
Toyota land cruiser bj 42 1982 35
Toyota Land Cruiser 100 Arctic Trucks 35
Toyota Land Cruiser V8 2013 -320HK Arctic tucks 37
Toyota Hilux 6wd AT 44
- ole_kristian
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Hva skal jeg skrive da
Det finnes jo ikke en ting å bemerke her
Neida - veldig bra jobba Håvard.
EDIT:
Og du skal vite at jeg følger med - for makan til inspirasjon er det langt imellom på forumet her. Det er et 60 prosjekt nede i Vestfold (tror jeg), en gammal pekkøp i Danmark - og kanskje en snau håndfull andre prosjekter, som utmerker seg VOLDSOMT på en positiv måte her på forumet.

Det finnes jo ikke en ting å bemerke her

Neida - veldig bra jobba Håvard.
EDIT:
Og du skal vite at jeg følger med - for makan til inspirasjon er det langt imellom på forumet her. Det er et 60 prosjekt nede i Vestfold (tror jeg), en gammal pekkøp i Danmark - og kanskje en snau håndfull andre prosjekter, som utmerker seg VOLDSOMT på en positiv måte her på forumet.
Senest rettet af ole_kristian ons aug 14, 2013 2:20 pm, rettet i alt 2 gange.
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Hehe. fiska ikke etter poeng. Det var bare at det var jo ikke vits i å legge ut noe hvis ingen leste det, men nå vet jeg jo det. Da skal jeg legge ut mer.
Jeg er veldig interessert 

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Får gi deg en sånn
her da
Stå på Håvard vi følger med.

Stå på Håvard vi følger med.
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Jeg følger også med Håvard! Tilbake på forumet etter 10 år utenfor (eller noe slikt?). Har kjent litt LC-abstinenser i det siste, spesielt etter å ha seilt halve jorda rundt siste året og selvfølgelig seilt hjemover via Grønland og Island. Nå er det mye som skal skje siden jeg ikke har jobbet på ett år, men er nok kun et spørsmål om tid før det blir LandCruiser igjen på meg også! Utrolig kult at du har flyttet og satser fulltid på cruisere og annet gøy 

Lagde festene til res-hjulholderen på nytt (det var meningen hele tiden). Det ble laserskjært og TIG sveisa. Utrolig digg å sveise sammen CNC-skjærte deler, da blir ting veldig riktig 
Skal få tatt noen bilder av selve kanneholderen og.

Spare tire carrier Hinge by dieseldragon, on Flickr

Grattis på dagen Håvard og takker for sveis og drills skills.
Ta deg en Anderssons. Skål!
Ta deg en Anderssons. Skål!
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
- ole_kristian
- Kontakt:
Har du programvare - AutoCAD eller noe, så tegner skjærefilene sjøl eller?håvard skrev:Lagde festene til res-hjulholderen på nytt (det var meningen hele tiden). Det ble laserskjært og TIG sveisa. Utrolig digg å sveise sammen CNC skjerte deler, da blir ting veldig riktig
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Selvsagt:) autocad inventor og illustrator bruker jeg. Mest inventor
- ole_kristian
- Kontakt:
Ja. Da går det greit å modellere det meste. Var såvidt å pirka borti Inventor for mange år siden, men endte opp med ProEngineer. Har fått en forståelse av at Inventor er et mye bedre produkt i dag?håvard skrev:Selvsagt:) autocad inventor og illustrator bruker jeg. Mest inventor
Men Autocad brukes nesten daglig. Lt versjon riktignok, men det er jo CAD verdenens "blokk og blyant".
Njæ. Inventor og Solidworks er store. Det er ufattelig bra programmer, men jeg har bare prøvd de to. En annen faktor er jo at de to er industristandarden, veeeldig greit å holde seg til den. Kjipt å lære seg noe udda greier. Jobba jo litt i 3D på forrige jobben og, stort sett så er alle 3D programmer det samme under skallet, så det tar ikke så lang tid å tilpasse seg.ole_kristian skrev:Ja. Da går det greit å modellere det meste. Var såvidt å pirka borti Inventor for mange år siden, men endte opp med ProEngineer. Har fått en forståelse av at Inventor er et mye bedre produkt i dag?håvard skrev:Selvsagt:) autocad inventor og illustrator bruker jeg. Mest inventor
Men Autocad brukes nesten daglig. Lt versjon riktignok, men det er jo CAD verdenens "blokk og blyant".
Her er et firkantfeste jeg skal lage (tegna i inventor, måla er feil BTW).
- Vedlagte filer
-
- x22.jpg (94.46 KiB) Vist 9790 ganger
- ole_kristian
- Kontakt:
Gøy med 3D modellering. Her er en tiltenkt bakfanger med utsvingbare jerrykanne og reservehjulsholder for Hilux som jeg enda ikke har fått satt i produksjon.
- Vedlagte filer
-
- bakfanger_komplett.jpg (98.78 KiB) Vist 9747 ganger