Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
- Lokasjon: Sande i Vestfold
- Kontakt:
Re: Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!
Hvordan har du festet slaidsa til ramma?
benteruden skrev:Hvordan har du festet slaidsa til ramma?
Margesveist. Va mye gammel guffe, olje, tjære, grus og snusk på ramma, men når eg kom inn til stål, va det kjempegreier!
-så valgte å sveise. brukt en L festeplate med avstivninger på.
Når jeg legger bilens vekt på slidern, kommer den opp i underkant av en cm. er vel litt vridning i ramma, og 2" rørene som flexer litt.
den har fått mye juling, og kommer hele tiden ned i rett stilling igjen.
-
- Ble med: tir mar 29, 2011 2:32 am
- Lokasjon: Midt-Telemark
Monterte sjølv knuckle wipers frå Trail Gear, men fann ut at det var like greit å varme dei i varmt vatten. Tok ikkje skade og smaug på som ei handske
Ville du ikkje bytte ut nedre demparfester samstundes? Ser bra ut!

oki, har fått hiluxen mer i boks, sakte men sikkert.
får oppdatere litt med den, siden det ikke skjer så mye med 60n
her er første kjørbar tilstand, på 35".
Kortet ramme, allpro kit, hydroassist, arb forran, midtmontert vinsj funker knall.
Sliders og endel annet snacks.

ble til slutt trangt å få alt på plass...

var nøye med å tappe snekka på rett plass for hydroassisten:

Pumpa er på plass, med egen brakett. mener den kan funke da på 3litern, 2lt2 og andre potensielle fremtidige motorer.
Modda en servoreim strammebrakett, elsker den patenten!

hydroassist på plass
funke gull!

så va det rett ut!

Hadde tenkt å bruke pto oppsettet her, men ville ikke ha mer under buken, så gikk for en TG8000.
Har funka feilfritt, og med blokka i den avstanden til vinsjen, legger tauet seg alltid perfekt på trommelen, blokka pendler fram og tilbake fint

får oppdatere litt med den, siden det ikke skjer så mye med 60n

her er første kjørbar tilstand, på 35".
Kortet ramme, allpro kit, hydroassist, arb forran, midtmontert vinsj funker knall.
Sliders og endel annet snacks.

ble til slutt trangt å få alt på plass...

var nøye med å tappe snekka på rett plass for hydroassisten:

Pumpa er på plass, med egen brakett. mener den kan funke da på 3litern, 2lt2 og andre potensielle fremtidige motorer.
Modda en servoreim strammebrakett, elsker den patenten!

hydroassist på plass

så va det rett ut!

Hadde tenkt å bruke pto oppsettet her, men ville ikke ha mer under buken, så gikk for en TG8000.
Har funka feilfritt, og med blokka i den avstanden til vinsjen, legger tauet seg alltid perfekt på trommelen, blokka pendler fram og tilbake fint

hadde videoer fra dette også, men finner det ikke...

er jo tross alt et jeep treff! må hjelpe litt da...

litt arbeid å få radiatoren funksjonell igjen.

er jo tross alt et jeep treff! må hjelpe litt da...

litt arbeid å få radiatoren funksjonell igjen.

Så ble det massert plass til 39,5 iroks, og bilen ble lagt på sia. skal se om eg finn videoen fra det...

GromCruiseren ble tatt ut av tjeneste etter litt harde turer, og trenger nye bladfjærer, blandt annet.
Så slik så parkplassen ut noen mnd, men kvitta meg med brødboksen når vinteren kom, da den mangla trekk på to hjul.
Kjørte den til motorgarasjen og fikk en trivelig kopp kaffe, og en finfin tur i staselig 80

Så dukka det opp en 87 lj73!

Har litt smårust, men en grei cruiser. lite rust var avgjørende for at jeg ville ha den.
ome, 2,5"eksos, alt funker, bare å gjøre storserivce så var alt på stell. Knokler, alt av lager, oljer og reimer.

Solgte etterhvert mk1 luxn, la litt penger i den andre luxn, kjører 73 som DD, kos med litt toppløst.
Var noen her og trodde det gikk an å kjøpe 60n min, men boholder den litt til.

GromCruiseren ble tatt ut av tjeneste etter litt harde turer, og trenger nye bladfjærer, blandt annet.
Så slik så parkplassen ut noen mnd, men kvitta meg med brødboksen når vinteren kom, da den mangla trekk på to hjul.
Kjørte den til motorgarasjen og fikk en trivelig kopp kaffe, og en finfin tur i staselig 80

Så dukka det opp en 87 lj73!

Har litt smårust, men en grei cruiser. lite rust var avgjørende for at jeg ville ha den.
ome, 2,5"eksos, alt funker, bare å gjøre storserivce så var alt på stell. Knokler, alt av lager, oljer og reimer.

Solgte etterhvert mk1 luxn, la litt penger i den andre luxn, kjører 73 som DD, kos med litt toppløst.
Var noen her og trodde det gikk an å kjøpe 60n min, men boholder den litt til.

Vi bestemte oss plutselig for å være med på JAC Kangos adventure i sverige, var vel siste som melde oss på.
endra litt på jobb-planene og stress-skrudde siste uka for å få luxn tipptopp igjen.
endel å gjøre, pluss en dags transport på henger, tre dagers eventyr og tilbake igjen.
va trist å forlate 60n, men terrenget viste seg å passe portalakslinger.
sånn så transferkassa ut...

men i løpet av noen pils så va det montert 4.8 griring, ny clutch, overhalt slave, og kassa på plass.
ei kjettingtalje e suverent til formålet!

plukka av framdiffen for å fikse det jeg tenkte var en lekk messingcrap på ARBn.
Her var årsaken til at den ikke var så villig...

endra litt på jobb-planene og stress-skrudde siste uka for å få luxn tipptopp igjen.
endel å gjøre, pluss en dags transport på henger, tre dagers eventyr og tilbake igjen.
va trist å forlate 60n, men terrenget viste seg å passe portalakslinger.
sånn så transferkassa ut...

men i løpet av noen pils så va det montert 4.8 griring, ny clutch, overhalt slave, og kassa på plass.
ei kjettingtalje e suverent til formålet!

plukka av framdiffen for å fikse det jeg tenkte var en lekk messingcrap på ARBn.
Her var årsaken til at den ikke var så villig...

Senest rettet af 4Springar man mar 03, 2014 3:03 pm, rettet i alt 1 gang.
Men siden vi hadde lite tid, kasta vi bare en LSD i fronten.
monterte ny vannpumpe, lappa litt irok, monterte 300bar dykkerflaske, turkasser med lys og til slutt sorte skilt.
Resultat, ingen ekstralys i fronten, rakk heller ikke lage no fanger.
Fikk testa hennessy hammocken, var overraskende bra og tett.
fikk det meste på plass i tide

alukasser på gummifester, nesten vanntett, masserte inn blink, brems og parklys, luft i midten,
verktøy og deler i ei kasse, og ei stanley verktøykasse med mat og kjøkken. simpelt og funksjonelt!
CB radio, antenne, hilift på plass.
Dekklappinga funka fjell, bare to som lekker litt på felgkanten, men holder i dagesvis.

monterte ny vannpumpe, lappa litt irok, monterte 300bar dykkerflaske, turkasser med lys og til slutt sorte skilt.
Resultat, ingen ekstralys i fronten, rakk heller ikke lage no fanger.
Fikk testa hennessy hammocken, var overraskende bra og tett.

fikk det meste på plass i tide
alukasser på gummifester, nesten vanntett, masserte inn blink, brems og parklys, luft i midten,
verktøy og deler i ei kasse, og ei stanley verktøykasse med mat og kjøkken. simpelt og funksjonelt!
CB radio, antenne, hilift på plass.
Dekklappinga funka fjell, bare to som lekker litt på felgkanten, men holder i dagesvis.
Et til bilde av hammocken, kjempesøvn i den, god for ryggen også.
men skulle ønske eg bestilte den litt lengere versjonen, ble litt trangt i fot-enden med thermarest og stor sovepose.
Genialt med snakeskin, bare dra den sammen og hive den i bilen

gikk fint å trekke, klarte vel å krype ned på 1.2 på mila til slutt.

måtte jo mingle litt med cruisere

kasta sammen en video, men lite action som ble filma, siste man tenker på da er jo kamera...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6RljDHm3VA[/youtube]
passerte et bjørnehi ikke langt fra campen... ingen hjemme, men det ble funnet ferske spor ikke langt unna camp.
hammocken min ble bare kalt for bjørne-pinata.

var ikke noen stoore utfordringer på eventyret, men et mystisk landskap å rulle i.
kjørte mest sammen med en litt heva 80 på 35, og en unimog. nesten ingen begrensninger, ettersom grunneier var med, og en kjempekar!
kjørte mange nye traseer som skal brukes videre i fremtiden.
80n hang endel på stubber og knappe knekk, unimogen gikk overalt, bortsett fra i de bløte partiene.
luxn kom godt utav det, lite problemer, selvberging et par ganger, og eneste som røyk va cb antenna.

men skulle ønske eg bestilte den litt lengere versjonen, ble litt trangt i fot-enden med thermarest og stor sovepose.
Genialt med snakeskin, bare dra den sammen og hive den i bilen

gikk fint å trekke, klarte vel å krype ned på 1.2 på mila til slutt.
måtte jo mingle litt med cruisere

kasta sammen en video, men lite action som ble filma, siste man tenker på da er jo kamera...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6RljDHm3VA[/youtube]
passerte et bjørnehi ikke langt fra campen... ingen hjemme, men det ble funnet ferske spor ikke langt unna camp.
hammocken min ble bare kalt for bjørne-pinata.

var ikke noen stoore utfordringer på eventyret, men et mystisk landskap å rulle i.
kjørte mest sammen med en litt heva 80 på 35, og en unimog. nesten ingen begrensninger, ettersom grunneier var med, og en kjempekar!
kjørte mange nye traseer som skal brukes videre i fremtiden.
80n hang endel på stubber og knappe knekk, unimogen gikk overalt, bortsett fra i de bløte partiene.
luxn kom godt utav det, lite problemer, selvberging et par ganger, og eneste som røyk va cb antenna.

Kjøpte en brukt rack til 60n, men bruker det på 73n så lenge den er arbeidsbil. funker fint, men litt vindstøy.

hadde noen små roadtrips gjennom sommeren, er en artig bil uten tak

hadde noen små roadtrips gjennom sommeren, er en artig bil uten tak

Flotte bilder!
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432
Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432
Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
blei litt mye bilda, men har tatt ut et knippe av det som har vært av turer.
klør i fingran etter å få 60n i stand igjen.
har fått satt i nyere 4trinns kasse og bytta transfer, ble ikkje til at eg orka overhaling i denna omgang.
klør i fingran etter å få 60n i stand igjen.
har fått satt i nyere 4trinns kasse og bytta transfer, ble ikkje til at eg orka overhaling i denna omgang.
Takteltet er tørrtestet, virker bra!
så no må eg komme meg i gang med 60n, å få den turklar!
har kjøpt en patrol (!?!) som hverdagsbil, så 73n selges nå.
Ser skikkelig fram til langturer i sommer, taktelt har lenge vært drømmen, så vi får se om det faller i smak!
Forhåpentligvis er 60n på veien igjen til våren, med nytt ome, gy duratrack og full service. siste giret mangler fremdeles!

har kjøpt en patrol (!?!) som hverdagsbil, så 73n selges nå.
Ser skikkelig fram til langturer i sommer, taktelt har lenge vært drømmen, så vi får se om det faller i smak!
Forhåpentligvis er 60n på veien igjen til våren, med nytt ome, gy duratrack og full service. siste giret mangler fremdeles!