TEMS løfter ikke bilen...
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
TEMS løfter ikke bilen...
Da kom dagen da jeg og fikk klatt med TEMS...
Var ute og kjørte i går og merket at bilen var steinhard over fartshumper. Kom hjem og ser at den ligger nedpå bak. Hvis jeg prøver å sette den opp eller ned blinker indikatoren i dashen hele tiden. Hører ingen kompressorlyd. Prøvde så vidt i dag. Den ligger nedpå ennå, men indikator lyser på normal.
Er dette vanlige sensorhavari-tegn eller er det kompressoren som har gitt seg? Finnes det feks en sikring til komressoren som kan ryke, sånn helt av seg selv?
Må sensorer kjøpes hos Toyota, eller finnes det andre plasser? Disse koster vel en slant.
Det er en 03 modell med ca 217" km på telleren...
Var ute og kjørte i går og merket at bilen var steinhard over fartshumper. Kom hjem og ser at den ligger nedpå bak. Hvis jeg prøver å sette den opp eller ned blinker indikatoren i dashen hele tiden. Hører ingen kompressorlyd. Prøvde så vidt i dag. Den ligger nedpå ennå, men indikator lyser på normal.
Er dette vanlige sensorhavari-tegn eller er det kompressoren som har gitt seg? Finnes det feks en sikring til komressoren som kan ryke, sånn helt av seg selv?
Må sensorer kjøpes hos Toyota, eller finnes det andre plasser? Disse koster vel en slant.
Det er en 03 modell med ca 217" km på telleren...
Citroen DS. If I have to explain, you would't understand.
Re: TEMS løfter ikke bilen...
Mest sansynlig sensor venstre side.den sitter utsat til for salt og dritt.koster ca 3000kr du kan prøve og spyle godt,på den.det virket for meg en gang.men er bare og få deg by,for den vil jukse på ny.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Hadde samme probleme på ein kunde bil får snaue 2mnd siden. Der hadde heile kompresoren eiret i stykker
sitter utsatt til bak venstre bakhjul. Men kan også være sensorer bak. Venstre er den som er mest utsatt av dei.. Kjørte full diagnose på den eg hadde uten att vi fant noe der
Så der blei de feilsøkt te kompressoren blei tatt ned. Å de viste de seg fort årsaken. Er også dyre deler desværre. Hvær sensor koster ca 3278kr stk vis eg ikkje husker feil. Kompressoren va rund 14 laken viss eg ikkje husker feil. Var heldig å fik tak i brukt som var hel å fin.

Me fart går alt..
Få sensoren sjekket først.byttet 3 stk sensorer på den lcen eg hadde.da låser den se genre i L eller H.min låste seg 2 ganger i L og en gang i H.med samme symtom med blinkende symbol og..
-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
En sensor koster ca 4300 hos Toyota. Hvordan kan man feilsøke disse før man kjøper seg fattig på sensorer og eventuelt kompressor?
Tar vel bilen inn i garasjen i helga og begynner feilsøking da...
Tar vel bilen inn i garasjen i helga og begynner feilsøking da...
Hva er p/n på delen? Denne koster 121 euro fra UAE : 89408-60011.
89190-44010 koster 242 euro pluss moms og frakt
De nummerene du skriver her, er det dele nr?
Det er delenr. jeg fant som kunne være riktige. Du fikk kanskje ikke nr. av toyota?
Nitteberg skrev:Hva er p/n på delen? Denne koster 121 euro fra UAE : 89408-60011.
http://www.toyodiy.com/parts/s?v=E_2006 ... 9408-60011
http://www.toyodiy.com/parts/s?v=E_2006 ... 9190-44010
Det skal passe din bil,mener eg.men du kan jo høre med Toyota først.eg ville nok og sjekket før kjøp.
-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Krøp under bilen i dag. Ikke det letteste med skadd menisk og ligiament og røket korsbånd i kneet... Det er ikke barebare å finne ut noe der. Hadde vært enklere med et rødt lys som viste hva som er galt. Får kanskje bite i det sure eplet og levere den inn til Toyota og se hva de finner...
Leverte bilen til Toyota verksted for diagnose. Var en sensor som hadde røket. Og siden jeg hadde vært nødt å kjøre den et par ganger uten demping, var det også et feste i sammenheng med sensor som hadde røket. Skifte av sensor og sveis av feste kommer på rett over 7600,-. Jeg gadd ikke klatte med det selv akkurat nå i forsøk på å spare en tusing, så verkstedet fikser og jeg får bilen ferdig...
1
Senest rettet af nortoy man jun 02, 2014 9:25 am, rettet i alt 1 gang.
Haugens 80 skrev:Hadde samme probleme på ein kunde bil får snaue 2mnd siden. Der hadde heile kompresoren eiret i stykkersitter utsatt til bak venstre bakhjul. Men kan også være sensorer bak. Venstre er den som er mest utsatt av dei.. Kjørte full diagnose på den eg hadde uten att vi fant noe der
Så der blei de feilsøkt te kompressoren blei tatt ned. Å de viste de seg fort årsaken. Er også dyre deler desværre. Hvær sensor koster ca 3278kr stk vis eg ikkje husker feil. Kompressoren va rund 14 laken viss eg ikkje husker feil. Var heldig å fik tak i brukt som var hel å fin.
Jeg kjøpte ny kompressor fra toyota for 6500
Land Cruiser 150 2010
Land Cruiser 120 GX 2003
Land Cruiser 120 GX 2003
Jeg har plukket ned sensoren på venstre side og målt denne. Denne gir utslag i ohm verdi både i høy og lav stilling ,så jeg tror ikke det er denne som er feil hos meg.
Noen som har andre idéer?
Skal plukke ned sensoren på høyre side å sjekke denne.
Noen som har andre idéer?
Skal plukke ned sensoren på høyre side å sjekke denne.
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
De var jo ikkje så avskrekende. Som sagt! Så kan de være att eg fikk pris på begge sensorene samt kompresoren. Uten att eg ska være påstålig i depromcop skrev:Haugens 80 skrev:Hadde samme probleme på ein kunde bil får snaue 2mnd siden. Der hadde heile kompresoren eiret i stykkersitter utsatt til bak venstre bakhjul. Men kan også være sensorer bak. Venstre er den som er mest utsatt av dei.. Kjørte full diagnose på den eg hadde uten att vi fant noe der
Jeg kjøpte ny kompressor fra toyota for 6500

Me fart går alt..