Depo klarglass hovedlykter til 80, godkjent for bruk i Norge (E4-merket) finner du i denne linken: http://www.ebay.com/sch/eBay-Motors-/60 ... uiser+depo
Hadde samme på 80`n jeg hadde og de lyste mye bedre enn orginallampene, rimelig oppgradering!
Nye hovedlykter?
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Nye hovedlykter?
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf
LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
Re: Nye hovedlykter?
Å helga går med på E-bay Roall?
Syns det er dumt at det ikke lages tilnærma like lykter som de orginale, da de jo er penere å se til enn disse klarglasslysa..
v.s org.:
Her er enda en svært dårlig kombinasjon: http://www.ebay.com/itm/91-92-93-94-95- ... 1a&vxp=mtr
Håpløst å komme med dette,
uansett hvor "godkjent" det er fra e-bay, da det jo er xenon ved nærlys det slås ekstra hardt ned på!
Hadde det enda bare vært i langlys og i H1 lampa!
Her var det et tips det kanskje bør sjekkes ut nærmere:
http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/ ... -80-a.html

Syns det er dumt at det ikke lages tilnærma like lykter som de orginale, da de jo er penere å se til enn disse klarglasslysa..

Her er enda en svært dårlig kombinasjon: http://www.ebay.com/itm/91-92-93-94-95- ... 1a&vxp=mtr
uansett hvor "godkjent" det er fra e-bay, da det jo er xenon ved nærlys det slås ekstra hardt ned på!
Hadde det enda bare vært i langlys og i H1 lampa!
Her var det et tips det kanskje bør sjekkes ut nærmere:

Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Er det dumt å kjøpe lykter som er billigere og har bedre lys enn de orginale??
At du synes de er styggere er jo forsåvidt greit, men jeg som synes bedre lys er viktigere bryr meg lite om det
De lampene med xenon du refererer til er jo bare at selger leverer med et simpelt xenonkit. Da er det er opp til kjøper å bestemme om han vil bruke det eller ikke.
Og når det gjelder xenon så vil ei god klarglasslampe levere minimalt med strølys i forhold til ei lampe med lysbrytning i glasset..
Jeg hadde foresten xenon i både nærlys og langlys på mine, sinnsykt godt lys og lysbilde uten strølys...
Tror det er samma produsent som leverer noen av orginalysene til bla. 80`n
At du synes de er styggere er jo forsåvidt greit, men jeg som synes bedre lys er viktigere bryr meg lite om det

De lampene med xenon du refererer til er jo bare at selger leverer med et simpelt xenonkit. Da er det er opp til kjøper å bestemme om han vil bruke det eller ikke.
Og når det gjelder xenon så vil ei god klarglasslampe levere minimalt med strølys i forhold til ei lampe med lysbrytning i glasset..
Jeg hadde foresten xenon i både nærlys og langlys på mine, sinnsykt godt lys og lysbilde uten strølys...
Tror det er samma produsent som leverer noen av orginalysene til bla. 80`n
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf
-
- Ble med: tor sep 18, 2008 10:10 pm
- Lokasjon: Bergen
Har disse lampene selv og er de lyser bedre enn de orginale, og de gir bilen et løft. en nabo trodde bilen var helt ny.
Eneste er at jeg har vanlige H4 pærer I vanlig nær/fjernlys og xenon på "ekstralyset" I lampa og det gir et fantastisk godt lys når en skrur på langlyset. Ikke tilhenger av uorginale xenon nærlys da det ofte er rimelig irriterende å møte slike langs veien.
Sist EU kontroll blei jeg knepet på uorginale frontlys, men det var kun fordi jeg ikke kobla ut xenonpærene på langlyset, da jeg mente dette måtte være lov. Det resulterte I at verkstedet telefonerte med biltilsynet ang. nummerene som stod stempla på lyktene. De var ikke lovlige med xenon eller hva de sa for noe.
Ingen hadde merka dette hadde jeg kobla ut xenonpærene før jeg møtte på EU.
Eneste er at jeg har vanlige H4 pærer I vanlig nær/fjernlys og xenon på "ekstralyset" I lampa og det gir et fantastisk godt lys når en skrur på langlyset. Ikke tilhenger av uorginale xenon nærlys da det ofte er rimelig irriterende å møte slike langs veien.
Sist EU kontroll blei jeg knepet på uorginale frontlys, men det var kun fordi jeg ikke kobla ut xenonpærene på langlyset, da jeg mente dette måtte være lov. Det resulterte I at verkstedet telefonerte med biltilsynet ang. nummerene som stod stempla på lyktene. De var ikke lovlige med xenon eller hva de sa for noe.
Ingen hadde merka dette hadde jeg kobla ut xenonpærene før jeg møtte på EU.
Ole Morten
Er du sikker på at disse er E4-merket? Jeg har akkurat vært i kontakt med en av selgerne (neondials) som dukker opp i søkelinken du har postet - og han sier de ikke er E-merket, men laget for European Spec som han kaller det.Roall skrev:Depo klarglass hovedlykter til 80, godkjent for bruk i Norge (E4-merket) finner du i denne linken: http://www.ebay.com/sch/eBay-Motors-/60 ... uiser+depo
Hadde samme på 80`n jeg hadde og de lyste mye bedre enn orginallampene, rimelig oppgradering!
Om de evt ikke er E merket, blir det da et problem på evt EU kontroll?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.