K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Da er vi halveis på prøveturen vår. Er en tur på andøya. Har nå kjørt ca 180 mil, og alt funker greit med unntak av at motoren bruker en del olje. Måtte fylle på mellom 1,5 og 2liter olje nå. Ingen synlig lekkasje, og ingen røyk fra eksosen. Motoren drar normalt. Merker ingenting på ytelsen. Byttet olje og filter før vi dro. Kan det være at jeg bruker en annen type olje enn det har blitt brukt før? Mener jeg har hørt noe om at motorer kan bruke en del i overgang til annen type olje. Kjører nå på semisyntetisk.
Oljetrykket er høyt når motor er kald (6kg), og går ned til normalt (ca 2,4kg) når motoren er gjennomvarm. Dette er ved ca 2000 omdr. Noen som har noe forslag? Vet ikke hvor mye den eventuelt har brukt før.
Oljetrykket er høyt når motor er kald (6kg), og går ned til normalt (ca 2,4kg) når motoren er gjennomvarm. Dette er ved ca 2000 omdr. Noen som har noe forslag? Vet ikke hvor mye den eventuelt har brukt før.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- Johnny Fredriksen
- Innlegg: 615
- Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Godt å høre at alt fungerer godt, men synes vel at oljeforbruket er vel høyt. Noen påstår at forskjellig oljetyper kan løse opp hverandre og at etter et par oljeskift er normalisert, vel og merke hvis motoren ikke er for sliten. Og det virker ikke sånn. Ellers får dere ha en fin tur hjemover...
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Det var pussig. Mens jeg hadde den, gikk det den ca fra maks til litt under min på peilepinnen på skiftet. Du bruker turboen fra 61?
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Ja. Byttet turbo og dyser. Kjørte ca hundre mil i går, og campet nå rett syd for Trondheim. Målte i dagtidlig, og den har brukt ca en liter. Hvor langt kjørte du på oljeskiftet øystein? Vi får håpe Johnny har rett, at det tar et par oljeskift å stabilisere det .
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Husker ikke helt.
mellom 1200-1500mil. Byttet en gang i året.
Jeg brukte CASTROL ENDURON PLUS 5W-30 Fullsyntetisk.
mellom 1200-1500mil. Byttet en gang i året.
Jeg brukte CASTROL ENDURON PLUS 5W-30 Fullsyntetisk.
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Det hørtes mye ut og olja blir ikke bare borte, den forsvinner et sted.
Har du prøvd å skru av eksosen for å se om det lekker noe ut av turbinhuset?
Helt sikker på at du ikke med et uhell trykksettet oljepanna via åndinga?
Ingen olje i kjølevæska?
Om det lekker inn i brennkammeret, men lekker veldig lite av gangen behøver det ikke å lage noe hvit røyk.
Kan være du har fått en dårlig turbo, så sjekk også at det ikke lekker fra kompressorhuset.
Hvis luftfilteret ditt begynner å bli tett kan det ofte komme olje inn i kompressorhuset pga. det bygger seg opp vakuum som drar olja forbi simmeringen.
Om du ikke har tilgang til nytt filter kan du sette på et universalt 3" filter eks. fra biltema rett på røret som går over motoren for å teste.
Har du prøvd å skru av eksosen for å se om det lekker noe ut av turbinhuset?
Helt sikker på at du ikke med et uhell trykksettet oljepanna via åndinga?
Ingen olje i kjølevæska?
Om det lekker inn i brennkammeret, men lekker veldig lite av gangen behøver det ikke å lage noe hvit røyk.
Kan være du har fått en dårlig turbo, så sjekk også at det ikke lekker fra kompressorhuset.
Hvis luftfilteret ditt begynner å bli tett kan det ofte komme olje inn i kompressorhuset pga. det bygger seg opp vakuum som drar olja forbi simmeringen.
Om du ikke har tilgang til nytt filter kan du sette på et universalt 3" filter eks. fra biltema rett på røret som går over motoren for å teste.
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T
Samt masse rot og skrot
1983 HJ60 2H-T
Samt masse rot og skrot

- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Har ikke fått sjekket noe enda. Bare pakket ut etter at vi kom hjem. Tenkte å sjekke om det har kommet olje fra turboen og inn mot intercooleren. Har vært litt redd for at evt olje her kan komme inn i motoren og plutselig ruse opp turtallet.
Ingen dum tanke å skru av eksosflensen for å se etter olje der. Men da burde det vel ha ryki en del av eksosen? Har prøvd å se etter det flere ganger, spesielt i mørket med billys bak. Da er det lettere å se omdet ryker, men kan ikke se noe, ikke engang med fullt pådrag.
Lasse: skjønte ikke hva du mente medat jeg kanskje har satt trykk til bunnpanna?
Ellers tror jeg ikke luftfilteret er tett. Bilen har hatt et forbruk på mellom 0,94 og 1,08. (Gps måling). Dette er med takstativ og nesten full oppakning. Bilen veier da ca 3,2 tonn.
Ingen dum tanke å skru av eksosflensen for å se etter olje der. Men da burde det vel ha ryki en del av eksosen? Har prøvd å se etter det flere ganger, spesielt i mørket med billys bak. Da er det lettere å se omdet ryker, men kan ikke se noe, ikke engang med fullt pådrag.
Lasse: skjønte ikke hva du mente medat jeg kanskje har satt trykk til bunnpanna?
Ellers tror jeg ikke luftfilteret er tett. Bilen har hatt et forbruk på mellom 0,94 og 1,08. (Gps måling). Dette er med takstativ og nesten full oppakning. Bilen veier da ca 3,2 tonn.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Ca litern med dette toget, må da være kjempebra!!!
Jeg forstår ikke at det går an en gang jeg.
90n bruker jo det samme sånn ca enten den er tom eller full og likevel ikke så tung.
Jeg forstår ikke at det går an en gang jeg.
90n bruker jo det samme sånn ca enten den er tom eller full og likevel ikke så tung.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Om oljeåndinga ånder inn etter turboen eller om sylinder ringene er slitte og ikke tetter ordentlig er det fare for å få trykk i bunnpanna.
Om det renner litt olje inn i eksosen som ikke er en del av forbrenninga behøver den ikke å lage noe røyk. Da må du ha veldig varm eksos og det kommer også igjen helt ann på mengde.
Filteret behøver ikke være tett for å skape nok vakuum til å dra olje forbi olje tetninga i turboen. Er filteret tett vil det ryke svart av uforbrent diesel. Opplevd det selv en gang og det filteret så ikke ille ut, brukt såklart og kom litt støv av det når jeg skikkelig rista/banka det, men ellers greit.
Litt olje i innsuget vil ikke øke turtallet og du merker svært lite til det. Om turboen havarerer vil du få såpass mye olje at turtallet øker og du for en såkalt løpsk diesel. Selv opplevd det den gang turboen min røyk. Da var det stoppe, rett inn i 5. gir, trå hardt på bremsen og brå slippe clutchen. Fikk stoppa den da
Kjører selv på rundt 0.9 på mila med litt rot i den. 1.7 når jeg dro bilhenger med bil bakpå.
Om det renner litt olje inn i eksosen som ikke er en del av forbrenninga behøver den ikke å lage noe røyk. Da må du ha veldig varm eksos og det kommer også igjen helt ann på mengde.
Filteret behøver ikke være tett for å skape nok vakuum til å dra olje forbi olje tetninga i turboen. Er filteret tett vil det ryke svart av uforbrent diesel. Opplevd det selv en gang og det filteret så ikke ille ut, brukt såklart og kom litt støv av det når jeg skikkelig rista/banka det, men ellers greit.
Litt olje i innsuget vil ikke øke turtallet og du merker svært lite til det. Om turboen havarerer vil du få såpass mye olje at turtallet øker og du for en såkalt løpsk diesel. Selv opplevd det den gang turboen min røyk. Da var det stoppe, rett inn i 5. gir, trå hardt på bremsen og brå slippe clutchen. Fikk stoppa den da

Kjører selv på rundt 0.9 på mila med litt rot i den. 1.7 når jeg dro bilhenger med bil bakpå.
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T
Samt masse rot og skrot
1983 HJ60 2H-T
Samt masse rot og skrot

- offroadguru Solli
- Innlegg: 2371
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Håper du finner ut av dette. Er det noe du ikke trenger nå så er det ett nytt ras...
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Har sjekket litt. Skrudd av innsuget til turboen , fra luftfilteret. Filteret var møkkete, men ikke værre enn det pleier å være når jeg gjør det rent.
Ser ikke ut til at det har kommet noe særlig olje ut av åndinga i toppdekselet heller. Minimalt med olje etter at åndinga går inn i innsuget, og inn i turboen. Turboen var helt rein der hvor lufta går inn. Litt olje ut av turboen mot intercooleren. Ser ikke ut til å være mer enn vanlig. Skal åpne på andre siden av cooleren for å sjekke der, da det er det laveste punktet, og i tilfelle der hvor olja kanskje blir liggende.
Skrudde av eksosrøret mot flensen etter turboen. Bare vanlig tørr sot. Ikke tegn til olje der heller. Regner med at jeg ville sett oljesøl der hvis olja hadde gått den veien.
Alt ser OK ut, så hvor olja blir borte hen, er en gåte.
Øystein som har eid motoren før sier at den ikke brukte nevneverdig med olje før, så da skulle ikke stempelringene bli plutselig så slitt at den bruker så mye. Kan det være en ventiltetting som har sprekt? Men i såfall skulle det vel ha ryki en del?
Ser ikke ut til at det har kommet noe særlig olje ut av åndinga i toppdekselet heller. Minimalt med olje etter at åndinga går inn i innsuget, og inn i turboen. Turboen var helt rein der hvor lufta går inn. Litt olje ut av turboen mot intercooleren. Ser ikke ut til å være mer enn vanlig. Skal åpne på andre siden av cooleren for å sjekke der, da det er det laveste punktet, og i tilfelle der hvor olja kanskje blir liggende.
Skrudde av eksosrøret mot flensen etter turboen. Bare vanlig tørr sot. Ikke tegn til olje der heller. Regner med at jeg ville sett oljesøl der hvis olja hadde gått den veien.
Alt ser OK ut, så hvor olja blir borte hen, er en gåte.
Øystein som har eid motoren før sier at den ikke brukte nevneverdig med olje før, så da skulle ikke stempelringene bli plutselig så slitt at den bruker så mye. Kan det være en ventiltetting som har sprekt? Men i såfall skulle det vel ha ryki en del?
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Optimalt sett skal det ikke komme noe olje ut av kompressor huset i det heletatt, med mindre du har olje åndinga inn i innsuget. Kan være en gåen ventiltetning ja. Tviler på den har sprekt, men at selve tetinga er gåen er en mulighet. Er det på eksos sida behøver det ikke ryke så mye igjen. Kommer helt ann på hvor mye som lekker igjennom.
Du ser lett om det er lekk her ved å skru av manifoldene og titte inn med en lommelukt, men er en del jobb dessverre.
Ingen oljerester i kjølevannet eller motsatt?
Når du åpner oljepåfyllings lokket, ligger det noe hvit gugge eller annet oppi det?
Du ser lett om det er lekk her ved å skru av manifoldene og titte inn med en lommelukt, men er en del jobb dessverre.
Ingen oljerester i kjølevannet eller motsatt?
Når du åpner oljepåfyllings lokket, ligger det noe hvit gugge eller annet oppi det?
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T
Samt masse rot og skrot
1983 HJ60 2H-T
Samt masse rot og skrot

- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Tenkte å skru ut dysene i håp om å kunne se mer sot på en av dem. Kan ikke skjønne at det kan være noe annet. Skrudde opp slangen ut av cooleren, og på laveste punktet lå det et par millimeter med olje. Dvs bare noen drypp. Turboen burde vel være i orden når den spinner lett, liten slark opp og ned, ingen slakk sideveis, og ingen olje i eksosen. Da må neste steg bli ventiltettinger. Bestille de på mandag. Må lage et verktøy for å få trykkluft ned i dysehullet, og for å klemme fjærene sammen uten å ta av toppen.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Hvis motoren drar i seg så mye olje inne i forbrenninga, burde det være synlig/merkbart på eksos eller?
Hvis ringene er slitte burde vel gi utslag på andre tig også? Eks drag og startvillighet? Eller tar jeg feil, som jeg pleier?
Hvis ringene er slitte burde vel gi utslag på andre tig også? Eks drag og startvillighet? Eller tar jeg feil, som jeg pleier?
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Starter før du rekker å slippe nøkkelen, og helt greit drag. Merker ikke noe feil med motoren. Men klarer ikke å finne noen andre grunner. Er jo verdt å prøve å bytte tettingene, men jeg rekker nok ikke å teste en langtur til, før vi drar til Tunisia. Så det blir nærmest for sikkerhets skyld.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Da er nye ventiltettinger på plass. fylte opp oljenivå litt over midten på peilepinnen. kjørt en tur på 35 mil. det første jeg legger merke til er at det har skiftet farge inni eksosrøret. fra å være beksvart sot var det nå lysegrått. dette bør vel være et godt tegn? sjekket oljepinnen, og nivået ser ut til å være uforandret. litt for kort tur til å være helt sikker, men det er iallefall mye bedre enn jeg hadde håpet på.
de gamle ventiltettingene var noe større i åpningen enn de nye, men fortsatt 0,7mm mindre enn ventilstanga. men uansett ser det ut til å hjelpe!
har kjøpt to flasker med lurium som skal rense motoren og i beste fall løsne eventuelt fastkoksede oljeringer. Merke Protec, noen som har prøvd dette?
de gamle ventiltettingene var noe større i åpningen enn de nye, men fortsatt 0,7mm mindre enn ventilstanga. men uansett ser det ut til å hjelpe!
har kjøpt to flasker med lurium som skal rense motoren og i beste fall løsne eventuelt fastkoksede oljeringer. Merke Protec, noen som har prøvd dette?
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Det var bra! Tidlig enda, som du sier, med veldig positivt! 

Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Håper turen til Tunisia går strålende. Er misunnelig som fy, skulle gjerne tatt tuten hadde eg ikkje lovd gutta og dra på tur med dei.
Håper dere tar turen til Island snart på besøk;)
Håper dere tar turen til Island snart på besøk;)
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
Scandinavia - Tunisia 2014
LC80 Fjallasport 46
Scandinavia - Tunisia 2014
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1775
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Da er bilen for det meste klar for Tunisia. Fredag etter jobb drar vi avgårde. Første stopp fredag kveld til søndag er Gøteborg. Skal være med på SWES sitt høstmøte. Kanskje kommer vi over noen tips til neste års reiser. Men vi har jo litt småplaner på lur...
Søndag drar vi til København og skal treffe noen hyttenaboer. Blir der sammen med dem til tirsdag morgen. Da drar vi til Kolding for å treffe Jan Erik med sin flotte 42. Etter det kjører vi sakte nedover til Hannover for å finne en leir. Dit kommer Sollie & co utpå onsdag ettermiddagen. De skal sprengkjøre fra Hirshals og nedover.
Søndag drar vi til København og skal treffe noen hyttenaboer. Blir der sammen med dem til tirsdag morgen. Da drar vi til Kolding for å treffe Jan Erik med sin flotte 42. Etter det kjører vi sakte nedover til Hannover for å finne en leir. Dit kommer Sollie & co utpå onsdag ettermiddagen. De skal sprengkjøre fra Hirshals og nedover.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
God tur, håper redskapene og helsa holder!
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*