Vegard's ''BESTEMOR'' hj60 37'' + mk3 hilux 37''AT.+bj70

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

vegsir
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

Re: Vegard's ''BESTEMOR'' hj60 37'' + mk3 hilux 37''AT.+bj70

Innlegg av vegsir »

vel her kommer endelig bilder av konebilen.
Bilde

Bilde

Bilde

den gikk gjennom eu-kontroll med kun en 1'er.

så sikler litt på turbo. har liggende en fra en 2.3 eller 2.5 pajero, det bør vel gjøre susen?
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Brukeravatar
lassebb
Ble med: man okt 24, 2011 10:16 pm
Lokasjon: Skien, Telemarks.

Innlegg av lassebb »

Stoppa det helt med oppdateringer her?
Vet det er laber respons her til tider, men folk leser ;)

Blir veldig nysgjerrig på hevinga du har på bilen. Hvilke spiralfjærer har du bruk og hever disse bilen noe? Isåfall hvor mye?
Originale Toyota bladfjører du har?
Hvor høy karosseri løft har du?
Hva innebar det å løfte karosseriet? Selv tenkt på mellom 5-10cm karosseriløft :)

Hvordan er 37" og 38" dekka du har å kjøre med?
Sleit selv med at dekka tok en del borti med 35X12.5 på OME medium fjører og noe lenger sjakler fremme.
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T

Samt masse rot og skrot :)
Brukeravatar
hr_nilsen
Ble med: ons mai 11, 2011 8:22 pm
Lokasjon: Vannøya

Innlegg av hr_nilsen »

Se der ja! Enda en bj70 :D Flotte bila :) Turbo gjør virkelig susen i en 3B!
Stein-Wiggo

V8
BJ70 3B-T
KZJ95L AT38 1KZ-TE

Garasjen
vegsir

Innlegg av vegsir »

Ja blir vel ikke helt det samme når en har solgt lc'ene og gått bort å kjøpt seg sånt noe:
Bilde

Bilde

:oops: :?: :roll: :shock: :?

Hevinga ja på ''Bestemor'' sto det skikkelig slitne originalfjører bak, og OME forran. spiralene vet jeg egentlig ikke noe om da de fulgte med bilen. de hevet noe men målte vel egentlig aldri hvor mye. men kombinasjonen av slitte blader og spiral bak gjorde det til en behagelig bil å kjøre. og ga god flex

på ''bestefar'' mener jeg det sto et hevesett som skulle heve 2-3'' og vi satte på ca 3'' ''bodylift'' båtruller fra biltema... anbefaler absolutt ikke det siste! men var vel ung og dum den gangen... det var jo å løsne karroserifester og løfte opp å sette i klossene og lengre bolter samt forlenge styrestaget og strekke litt i bremserør hvis jeg ikke husker helt feil. Men det er veldig mye bedre å kappe plass enn en slik løsning!

Irok dekka var helt ubrukelige på veien, og råe i skogen, goodyear var gode å kjøre på :mrgreen: de tok nok i endel , men brydde meg egentlig aldri om det 8) de ligger forresten i garasjen ennå :wink:

Bj ble det nok aldri gjort noe mere med, den var litt som kjerringa: så grei ut på overflaten, men under overflaten var det en helt annen historie... ''exen'' hennes klarte å rase motoren før de kasta den...
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Brukeravatar
lassebb
Ble med: man okt 24, 2011 10:16 pm
Lokasjon: Skien, Telemarks.

Innlegg av lassebb »

Vraka en BJ :shock:
Skjedd en god del de siste par åra skjønner jeg.

Satt du ikke karosseri løft på begge? Sikkert bare meg som husker feil.
Med heving, karosseri løft og litt kapping får jeg kanskje plass til rundt en 40" en gang i tida :mrgreen:

Lykke til videre med heep, kremt jeep vogna :P
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T

Samt masse rot og skrot :)
vegsir

Innlegg av vegsir »

Ja det hadde ikke jeg noe med å gjøre :roll:

Nei var kun på Bestefar, men godt mulig jeg har lufta ideen om å sette det på Bestemor også :wink:
Alt går jo bare en har vilje nok :!: :wink:

Det her jeeptingen er sånn elsk hat forhold... Hater jeep. men i de to åra jeg har hatt den nå så har den kun skuffet meg. bortsett fra litt småplukk innimellom så har den bare fungert... og i skogen så er det kun bakkeklaringa som stopper den i forhold til de andre bilene på 37'' og jeeptingen går på 30'' :mrgreen:

Men har jo fremdeles deler av en toyota da :mrgreen:
Bilde
Svar

Tilbake til «Garasje»