Alarm!

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
emola
Ble med: søn jan 11, 2015 9:00 pm
Lokasjon: Setermoen

Alarm!

Innlegg av emola »

Har fått montert DEFA pakke i dag, god stemning når de blå kryper ned mot 30. Men, skulle teste at alt funket, bla tidsinnstillingen. Det gjorde den. Det gjorde også alarmen :) For den begynte å hyle som bare det. Regner med kupé sensoren registrerer bevegelse av luftmasse (imponerende).
Trykkte på den lille knappen i taket, som kobler fra sensoren i kupeén. Men er det slik at jeg må gjøre det HVER gang jeg parker å plugger i DEFA kabelen?
For det er jo ganske j@vla irriterende :P (mao kommer til å glemme det).

Ser tidligere tråder om ca det samme.. Men ingen har svart på om det nytter å tape over sensoren? :lol:
LC 120 GX 2007
1KD-FTV
Brukeravatar
jonwib
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Alarm!

Innlegg av jonwib »

Kan du inte rikta om viften då? För DEFA är väl en elektrisk vifte?

Min Eberspächer går på bilens egna vifteanlägg och har hitills inte löst ut larmet en enda gång ( bank i bordet ) oavsett vilken mode luftväljaren står på. Lågt flygande F16 är larmet dock inte speciellt glad i...
Brukeravatar
Tykjestian
Ble med: tor jun 03, 2010 8:31 am
Lokasjon: Ankenes

Innlegg av Tykjestian »

Jeg hadde samme problemet med min defa alarm,bare å dra til nærmeste Toyota verksted så legger de ut kupe sensoren med diagnoseverktøyet sitt,gjort på 5 min.jeg har hund så det var 2 fluer i en smekk :D Håpløst å huske den knappen hver gang.
04 LC 100
03 Hilux AT35
08 LC 120 AT37
07 Hilux 3.0 AT37
01 Hilux 2.4 AT35

Stian
emola

Innlegg av emola »

Skal nevnes at det ikke er DEFA alarm, men toyota alarm.. Snakket med verkstedet om de kunne gjøre no for å evt justere ned følsomheten på denne sensoren som sitter i kupéen. Men virket som de aldri hadde hørt om at det var et problem :P
Skal stikk å snakke med verksmesteren å høre om de ikke kan gå inn med diagnose å kutte ut driten :) Ut klokken 05 på natta for å skru av alarmen å resette sensoren inne i bilen UTGÅR med høye kneløft.
LC 120 GX 2007
1KD-FTV
Brukeravatar
Tykjestian
Ble med: tor jun 03, 2010 8:31 am
Lokasjon: Ankenes

Innlegg av Tykjestian »

Jeg som skrev feil ja,orginal Toyota alarm:) jeg hadde det akkurat slik du beskriver,gikk bare noen minutter etter defa viften inni bilen hadde startet så gikk alarmen,ikke populært midt på natten:) etter jeg fikk den lagt ut har det fungert som en drøm,men husk at kobler du fra å på igjen batteriene så går alarmen tilbake til opprinnelig oppsett å må legges ut igjen.
04 LC 100
03 Hilux AT35
08 LC 120 AT37
07 Hilux 3.0 AT37
01 Hilux 2.4 AT35

Stian
emola

Innlegg av emola »

Tok litt god gammeldags gaffatape å satt over sensorene, å kjørte i gang DEFA. Ikke en lyd fra alarmen. Så det blir midlertidig løsning fram til servicen neste uke da Harila skulle koble det fra. (tror faktisk de satt 1 time arbeid for å gjøre det). :(
LC 120 GX 2007
1KD-FTV
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»