lassebb skrev:Skal du først over på en bensin motor så får du gjøre det ordentlig. Altså ikke bruke en Amerikansk forgasser motor, men gå for en V8 i UR serien til Toyota.
Kjøp inn en motorstyring som Autronic eller lignende. Sett på en passelig turbo og kjør den enten på E85, bensin eller en blanding.
Da har du fort 700-800 hester i en FJ60
Er du redd for at en 2H motor sluker diesel så kommer du til å få hakeslep av hva en gammel forgasser V8 kommer til å sluke montert i samme bilen

jaujau... vi får se. fins mye gøy. 800 hester du lissom....

Det er jo ikke no dragracer jeg vil ha heller da.. det må jo være godkjent.
Og når jeg mente at min motor var tørst så mente jeg akkurat min motor, den brukte mer diesel på slutten enn den gjorde for noen år siden. jeg er helt klar over at en bensinmotor bruker mer. Det greieste er nok å bruke motor/girkasse fra en 100 (v8). Da er det kanskje mulig å få det godkjent, og jeg tror den kan fint greie seg med 1,5 l/mil på rolig kjøring. En 60 veier vel borti 700 kg mindre enn en 100
Meeeen det blir som sagt ikke i år, og sikkert ikke neste år heller....kanskje aldri

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)