MartinG's HJ60.

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
lassebb
Ble med: man okt 24, 2011 10:16 pm
Lokasjon: Skien, Telemarks.

Re: MartinG's HJ60. En epoke er over..trist.

Innlegg av lassebb »

Skal du først over på en bensin motor så får du gjøre det ordentlig. Altså ikke bruke en Amerikansk forgasser motor, men gå for en V8 i UR serien til Toyota.

Kjøp inn en motorstyring som Autronic eller lignende. Sett på en passelig turbo og kjør den enten på E85, bensin eller en blanding.
Da har du fort 700-800 hester i en FJ60 :twisted:

Er du redd for at en 2H motor sluker diesel så kommer du til å få hakeslep av hva en gammel forgasser V8 kommer til å sluke montert i samme bilen :)
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T

Samt masse rot og skrot :)
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: MartinG's HJ60. En epoke er over..trist.

Innlegg av marting »

lassebb skrev:Skal du først over på en bensin motor så får du gjøre det ordentlig. Altså ikke bruke en Amerikansk forgasser motor, men gå for en V8 i UR serien til Toyota.

Kjøp inn en motorstyring som Autronic eller lignende. Sett på en passelig turbo og kjør den enten på E85, bensin eller en blanding.
Da har du fort 700-800 hester i en FJ60 :twisted:

Er du redd for at en 2H motor sluker diesel så kommer du til å få hakeslep av hva en gammel forgasser V8 kommer til å sluke montert i samme bilen :)

jaujau... vi får se. fins mye gøy. 800 hester du lissom.... :| Det er jo ikke no dragracer jeg vil ha heller da.. det må jo være godkjent.
Og når jeg mente at min motor var tørst så mente jeg akkurat min motor, den brukte mer diesel på slutten enn den gjorde for noen år siden. jeg er helt klar over at en bensinmotor bruker mer. Det greieste er nok å bruke motor/girkasse fra en 100 (v8). Da er det kanskje mulig å få det godkjent, og jeg tror den kan fint greie seg med 1,5 l/mil på rolig kjøring. En 60 veier vel borti 700 kg mindre enn en 100

Meeeen det blir som sagt ikke i år, og sikkert ikke neste år heller....kanskje aldri :)
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: MartinG's HJ60.

Innlegg av marting »

:| Tjafs! Prøver å gjøre litt med rn36'n.... kjedelig! Det er jo bare rust overalt..hadde innbilt meg sjøl at hytta ikke var så verst. Det er den. :?

Vurderer sterkt å droppe hele prosjektet..Noen som vil ta over? :mrgreen: Jeg har hverken tid eller penger til å gjøre den ferdig. Og jeg må si, interessen er ikke på samme nivå som for to år siden.

Har lyst på Jaguar XJ serie1 :lol:

Driver mye med hus og heim for tida. Og det blir nok 1.pri de neste 5 åra..
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
taa_vegen
Ble med: søn apr 17, 2005 3:00 am
Lokasjon: Vakre,ville,Valdres.

Innlegg av taa_vegen »

Har du noen bilder av den?
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=2712&highlight=

92 Toyota Landcruiser Hdj80
83 Toyota Landcruiser Hj60
94 Toyota 4Runner
isuki
Ble med: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Lokasjon: Ål

Innlegg av isuki »

Maritn!!

Jaguar XJ serie1 er en fin bil, men den ruster også noe helt for j@vl1g.

Kjøper kanskje luxen jeg vet du.... Pm meg pris...
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)
Svar

Tilbake til «Garasje»