HJ45 troopy - Polarcirklen 2016
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Mit evige HJ45 troopy - Rooftent
Troopy er tøft. Jeg har endelig fått skaffet meg en sånn jeg også
Med en lat 3B og uten servo. Så her er det litt å ta tak i før det blir turbil. Har gått i nord Finland så det er lite rust.

- Vedlagte filer
-
- 73_1070280933_xl.jpg (175.77 KiB) Vist 8994 ganger
-
- Ble med: tor des 06, 2012 8:13 am
- Lokasjon: Danmark
ja de er sgu fede...
har i dag monteret det sidste tagtelt alene... det var ikke helt enkelt

har i dag monteret det sidste tagtelt alene... det var ikke helt enkelt

Praktisk at det går to tak telt på. Hvordan ble bilen å kjøre med så mye vekt på taket?
-
Ja - de kan lige være der!
Jeg er overrasket over, hvor lidt forskel der er på vindstøj. Jeg kan stort set ikke høre forskel. Derudover så kan jeg heller ikke mærke ydeligere krængninger i bilen ved sving. Måske fordi hjulsættet er blevet lidt bredere.
Alt i alt - så er jeg positiv overrasket.
Jeg er overrasket over, hvor lidt forskel der er på vindstøj. Jeg kan stort set ikke høre forskel. Derudover så kan jeg heller ikke mærke ydeligere krængninger i bilen ved sving. Måske fordi hjulsættet er blevet lidt bredere.
Alt i alt - så er jeg positiv overrasket.
-
Indkøbeskurven er ved at være færdig - nu skal den afmonteres, sandblæses og males. Måske skal jeg lige have lavet en lille finesse på den inden, men det er ikke afgjort endnu.
Planen er at der skal være to alukasser med noget oppakning.

Planen er at der skal være to alukasser med noget oppakning.

Väldigt läckert Jesper!
Den perfekta turen att pröva tält og handlekurv på må väl vara till Landsträffen i år, är du inte enig
. Ta med resten av den Danske Crewen och möt opp!
Den perfekta turen att pröva tält og handlekurv på må väl vara till Landsträffen i år, är du inte enig

Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Blir en flott turvogn det der 

"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6471
-
Det kunne være godt - men det er ikke muligt for mig/os, da vi har et Worldskills at forberede inden August. Men måske næste år.jonwib skrev:Väldigt läckert Jesper!
Den perfekta turen att pröva tält og handlekurv på må väl vara till Landsträffen i år, är du inte enig. Ta med resten av den Danske Crewen och möt opp!
-
Endnu en investering i grej og udstyr - nu er der ikke meget mere tilbage inden vores tur kan begynde. Safari snorkel, ARB 47L kompressorkøleboks, fender flares, 24 volts kompressor og kit.

Damn! Vackert Jesper
.

Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
-
Tak
Jeg har fået sat skærmforøgerne på og justeret forhjulslejerne op. I dag kom markisen til bilen og den er nu monteret.

Jeg har fået sat skærmforøgerne på og justeret forhjulslejerne op. I dag kom markisen til bilen og den er nu monteret.

-
Vi bruger bilen meget og den skal bare ud at køre en masse kilometer, så vi kan få en ide om holdbarhed og eventuelle problemer.
Her er vi i Gjern Bakker - Troldhøj. I Danmark er foråret utrolig koldt og blæsende, men det er nu et flot vejr!

Her er vi i Gjern Bakker - Troldhøj. I Danmark er foråret utrolig koldt og blæsende, men det er nu et flot vejr!

-
Jeg har været nødt til at finde en anden placering af sprinklervæske beholderen. Jeg lavede et lille beslag til siden af køleren. Derudover har jeg fået lavet "indkøbskurven" færdig til maler efter sandblæsningen. Der er også lavet nye gummimellemlæg.
Det næste er opbevaringen af alustigen. Jeg overvejer stadigt om det er løsningen.

Det næste er opbevaringen af alustigen. Jeg overvejer stadigt om det er løsningen.

-
På en lille tur i dag - test tur!
Startede med at montere forbrugsbatteri og CTEK lader, der også kan stå på Supply mode. Imellem de to tagtelte er der plads til vores campingbord og vores 4 stole - perfekt!

Startede med at montere forbrugsbatteri og CTEK lader, der også kan stå på Supply mode. Imellem de to tagtelte er der plads til vores campingbord og vores 4 stole - perfekt!

-
lidt billeder fra selve turen. Frokost in the wilderness

Den bilen din begynner å bli skikkelig fin. Fortsett med å legge ut oppdateringer og erfaringer. Jeg skal jo også bygge meg turbil. Men motor og servo må ordnes først.
-
tak for det
Vi forsøger at få den brugt så meget som muligt i denne tid, så vi kan undersøge om, der skal ændres noget før vores tur til Norden.
I denne weekend tog vi på en tur til "næsen af Jylland". Tagteltene virker super godt og er rigtige behagelige at sove i. Nemme at slå op og i. Køreboksen virker perfekt og det er skønt med kolde drikke under turen
vores folde bord og små stole virker også efter hensigten.

Vi forsøger at få den brugt så meget som muligt i denne tid, så vi kan undersøge om, der skal ændres noget før vores tur til Norden.
I denne weekend tog vi på en tur til "næsen af Jylland". Tagteltene virker super godt og er rigtige behagelige at sove i. Nemme at slå op og i. Køreboksen virker perfekt og det er skønt med kolde drikke under turen

-
Endnu 500km i vores Troopy uden problemer. Så nu begynder vi at tro på en god tur til Norge.

-
600km mere i bilen! Vi har nydt de sidste par dage ved Vestkysten og lidt på Østkysten -Als. Det har været helt fantastisk vejr. 30 grader og ingen vind!!!
Nu er det danske vejr kommet tilbage

[img] https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2ACD1F/img]
Nu er det danske vejr kommet tilbage

[img] https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2ACD1F/img]
-
Re: Mit evige HJ45 troopy - opdatering
Den nye hj60er viskosekobling er nu skiftet og dette krævede en anden blæservinge - tak Kruger!
Nu skulle det gerne virke
Jeg har investeret i en lille kompakt Cadac Grill. Denne glæder jeg mig til at bruge. Den har mange muligheder i sig og den er utrolig kompakt.

Nu skulle det gerne virke

Jeg har investeret i en lille kompakt Cadac Grill. Denne glæder jeg mig til at bruge. Den har mange muligheder i sig og den er utrolig kompakt.