Då kommer det lite mera info om turen då

.
Platsen blir den samma som förra året, se link
Här ska vi ha Julbord!
Hur passar det med avresa för folket - de som vill åka tillsammans till Camp? Förra året möttes vi på Shell Mysen ( den första Shell man kommer till när man svänger av E18 mot Mysen )
Denna Shell
Då körde vi 17.00 och anlände Camp ganska sent, ska vi evt mötas tidigare i år om det funkar? Tar gärna tbm på det.
För de som vill köra rätt på Camp så går vägen via Kongsvinger väldigt fort men är pisstråkig ( på ren svenska ), vägen genom de Värmländska skogarna är festligare men tar lite längre tid.
Är i skrivande stund väldigt osäker på hur pass långt vintern har kommit på andra sian gränsen och i vårat AO men kallt och lite snö är väl en gissning så god som någon? Vi hoppas på bra med snö de närmaste två veckorna.
Programmet - förslag från min sida - blir som följer:
- Sen ankomst fredag kväll. En pluton riggar camp, en annan ordnar ved/ fyrer bål - markerar revir. Nytt för i år blir att " every man for him self " när det kommer till middag på fredag, dvs var och en löser sitt behov.
- Sen frukost/ brunch lördag - även detta ordnar var deltagare själv.
- Expedition till Torsby, ca 15 minuter undan, för bunkring av alkoholhaltig dryck och handling till lördagens stora höjdpunkt - Julbordet! Retur Camp.
- Blåsa liv i elden, fylla upp förråden i kroppen - flytande eller fast - ljuging och inväntan av mörkrets inbrott samt förberedelse av julbord.
- Tur på " väg enligt karta ". Vi hittade ett grymt spår vid senaste turen, om det är snö blir det riktigt bra, utan snö - väldigt underhållande. Orginalbilar får det svårt här men det finns gott om plats i de andra bilarna. Tar ca 1-1,5 timmar beroende på om vi tappar bort varandra, kör fast eller annat spännande. Retur Camp.
- Julbord med mycket götta till sent!
- Söndag - rydding av Camp samt avvekling och brunch, retur via Kongsvinger till Noreg ( eller alternativ rutt - upp till var och en ).
Att ta med:
VED! Förra året så torskade vi på bra ved ( mitt i en skog! ) och det blev väldigt kallt - dåligt för hyggefaktorn.
Det man önskar äta på fredag kväll, brunch lördag, brunch söndag.
Drikka - vatten och annat...
Någon form för boende - förra året hade vi plats som en mindre flyktingförläggning, kanske även i år? Fyr lös i tråden...
Varma kläder så klart.
Oömma kläder så klart.
Gott humör så klart.
Barn om man vill - detta är den ena turen om året mina barn stannar hemma ( lite för små för Julbord på vintern i skogen ).
Presenning - hellre en för mycket än en för lite.
Riktigt skön stol - gärna med en god pläd/ skinnfäll i - det blir mycket sitta och ljuga i godstolen och det är kallt

.
Tror vi droppar motorsågen då vi inte vill ställa till med bråk i onödan samt att manuell såging & vedklyvning är bra för aptiten
Jag har säkert glömt massor...
Ge mig tbm på vilka som vill åka govägen via E18 till Camp och när det passar att vi åker. Jag kan möta på Mysen ca 15.30 - 16.00 som tidigast.