b4racuda skrev:Hei.
Utrolig grom bil du har der!
Par spm bare
Har du montert chip?
Hvorfor ikke ta ecu tuning?
Jeg har på min en kcr boks, ble montert rett før jeg kjøpte den - syns bilen er veldig rask og fin egentlig men kommer til å plukke den av å ta ecu tuning istedet da jeg har veldig god erfaring fra det på andre biler.
Har du noen erfaring på det?
Får da 322hk og 730nm.
Takk for det!
Det stod en box i min bil som va det første jeg fjernet,har bestemt meg for en Adonis chip/tuning da Mr. Emanuel er den eneste som lager skikkelige saker til Landcruiser v8, 08-12 modell,men det får bli til våren. Koster 20lapper. Han har to steg,classic og Racing. De gir henholdsvis 365hk/850nm & 380hk/900nm ,den siste i combo med eksos og luft filter..
Er veldig skeptisk til tuning boxer så det styrer jeg unna. Det må være i sammen med ecu om det skal være noe..
Tuning boxer går greit en stund. men over tid så ta de å spiser opp dysene dine. så derfor er ECU tuning mye bedre. gjør det skikkelig første gang så holder det i mangen år
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
Ulv skrev:
De blir koblet ifra pga av varebil ombygging. Ikke alle da self. Det er snakk om gardin airbaggene og de som er integrert i bak setene..de blir da blendet med dummy plugger.
Hmm, vår har vært varebil. Kan man sjekke hvilke som er tilkoblet med diagnose hos Toyota eller må jeg sjekke fysisk?
08 200 diesel AT 35"
Gamle BMWer
ex 4x4:
01 100 50th 4,2 AT 35"
01 Patrol 3,0 di 2" OME 285/75-16
Subaru Outback diesel
Ulv skrev:
De blir koblet ifra pga av varebil ombygging. Ikke alle da self. Det er snakk om gardin airbaggene og de som er integrert i bak setene..de blir da blendet med dummy plugger.
Hmm, vår har vært varebil. Kan man sjekke hvilke som er tilkoblet med diagnose hos Toyota eller må jeg sjekke fysisk?
De må sjekkes visuelt. Du kan skru av dekkslene og håndtaket i B stolpen på begge sider å trekke litt forsiktig i tak trekket å lyse oppimellom der. Der er en sylinder formet sak der som skal ha en kontakt i enden..
Da har jeg vert på BT i dag for å få bilen omregistrert til personbil. Det var ikke bare bare.. Det tok i overkant av 2 timer.
Ville ha den som 7seter men det gikk ikke pga for lav nytte last. Va nesten under tvil at jeg fikk 5seter!!har 335 kg nytte last, dvs at med 4 passasjerer på 75kg så har jeg 35kg igjen til bagasje.
Påpekte at jeg vet om to andre AT bygget LC200 som har forskjellige oppgitte egenvekter i forhold til min bil.
Den hvite til Henrik sin har 610kg nytte last, en kjomi av meg har også 610kg nytte last men min 335kg, samme total vekt men forskjellig oppgitt egenvekt. Må si jeg lurer fælt på hvorfor det er slik... Ser at det står forskjellig på alle bilene under merke å modell i vogn kortet..
Men har vel en mistanke om at min egenvekt er mest reel men at den har så lav nytte last og total vekt er jo en skandale for en så stor å kraftig bil!
Takk for tipset, litt dumt å kjøre rundt med kollisjonsputene koblet vekk. Det holder å koble fra batteriene når man kobler de på igjen antar jeg?
Jeg har sett endel rar informasjon i norske vognkort, spesielt på bruktimport.
Virker som om din har fått justert opp egenvekten, men kan ombyggingen virkelig veie så mye som 275kg? Må innrømme jeg fikk sjokk når jeg kjørte min over vekten, det var riktignok ikke med tom bil men trolig har du rett i at din egenvekt er nærmere sannheten.
08 200 diesel AT 35"
Gamle BMWer
ex 4x4:
01 100 50th 4,2 AT 35"
01 Patrol 3,0 di 2" OME 285/75-16
Subaru Outback diesel
henrik4559 skrev:Takk for tipset, litt dumt å kjøre rundt med kollisjonsputene koblet vekk. Det holder å koble fra batteriene når man kobler de på igjen antar jeg?
Jeg har sett endel rar informasjon i norske vognkort, spesielt på bruktimport.
Virker som om din har fått justert opp egenvekten, men kan ombyggingen virkelig veie så mye som 275kg? Må innrømme jeg fikk sjokk når jeg kjørte min over vekten, det var riktignok ikke med tom bil men trolig har du rett i at din egenvekt er nærmere sannheten.
Ang putene så holder det å koble av batteriene ja..
Det har jo vært endel diskusjon om at reell vekt er høyere en vognkortvekt og at man dermed raskt for overvekt - selv med vanlig familieoppakning. I Australia så er det forholdsvis vanlig å få oppgradert totalvekten, men har ikke sett noe til dette i Europa.
Nå går det endel tyngre biler i Norge også, noen med pansring og div utstyr. Hva har disse til totalvekt, de må vel godkjennes de og? Har du hørt med AT og om de har noen tips?
beaas skrev:Det har jo vært endel diskusjon om at reell vekt er høyere en vognkortvekt og at man dermed raskt for overvekt - selv med vanlig familieoppakning. I Australia så er det forholdsvis vanlig å få oppgradert totalvekten, men har ikke sett noe til dette i Europa.
Nå går det endel tyngre biler i Norge også, noen med pansring og div utstyr. Hva har disse til totalvekt, de må vel godkjennes de og? Har du hørt med AT og om de har noen tips?
Vel for å være helt ærlig så vet jeg ikke hvor jeg skal begynne eller om jeg skal gidde. BT her er nok lite hjelp å få av sånn det virket på meg i går. Han ene karen der var mere opptatt av å sjekke lys pærer,lys bøyle og å ligge å krype under bilen.. Dette når jeg skal godkjenne seter...
beaas skrev:Det har jo vært endel diskusjon om at reell vekt er høyere en vognkortvekt og at man dermed raskt for overvekt - selv med vanlig familieoppakning. I Australia så er det forholdsvis vanlig å få oppgradert totalvekten, men har ikke sett noe til dette i Europa.
Vel for å være helt ærlig så vet jeg ikke hvor jeg skal begynne eller om jeg skal gidde. BT her er nok lite hjelp å få av sånn det virket på meg i går. Han ene karen der var mere opptatt av å sjekke lys pærer,lys bøyle og å ligge å krype under bilen.. Dette når jeg skal godkjenne seter...
Han var vel under bilen for å bekrefte at setene var skrudd fast. Jeg har et par tragikomiske opplevelser fra bt i fyllingsdalen selv.
Bilene er typegodkjente basert på opplysninger gitt av fabrikanten. Her er CoC (Certificate of Conformity).
IMG_20151121_0002.jpg (938.91 KiB) Vist 9167 ganger
08 200 diesel AT 35"
Gamle BMWer
ex 4x4:
01 100 50th 4,2 AT 35"
01 Patrol 3,0 di 2" OME 285/75-16
Subaru Outback diesel
Pratet med en på teknisk hos Toyota Norge i går, de skulle komme tilbake til meg over helgen Ila mandag. Det kunne se ut som om det var flere type godkjenninger ute å gikk. Vi får se hva som skjer videre..
Da har jeg fått bekreftet av Toyota Norge og BT at jeg kan flytte 200kg ifra henger vekten over til bilen for å øke nytte lasten. Altså 3500kg totalvekt på bilen og 3300kg på kroken.
Kommer tilbake med en utfyllende rapport etter at dette er utført.