Bremser mest bak LC90
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Bremser mest bak LC90
Hei!
Har litt problemer med bremsene på min LC90 2001 modell. Har mest brems på bakhjulene, spesielt høyre bak. Merker det veldig godt nå som det er glatt på veien. Ved litt hard oppbremsing så låser bakhjulene, høyre bak låser først.
Fikk byttet glideboltene i sommer, da jeg merket det da også, det ble bedre men ble ikke bra.
Noen gode forslag hva dette skyldes?
Kan det bli slik hvis det er treghet i caliperene på framhjula? De ser ihvertfall ikke helt bra ut, mye rust på de.
Har litt problemer med bremsene på min LC90 2001 modell. Har mest brems på bakhjulene, spesielt høyre bak. Merker det veldig godt nå som det er glatt på veien. Ved litt hard oppbremsing så låser bakhjulene, høyre bak låser først.
Fikk byttet glideboltene i sommer, da jeg merket det da også, det ble bedre men ble ikke bra.
Noen gode forslag hva dette skyldes?
Kan det bli slik hvis det er treghet i caliperene på framhjula? De ser ihvertfall ikke helt bra ut, mye rust på de.
-
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Re: Bremser mest bak LC90
Da vil jeg nesten tro det er stemplene i caliperen(e) som er rustet fast.Typisk sympton da er at bilen drar skjevt når du bremser,eller at noen hjul låser raskere enn andre.
Man får kjøpt nye stempler og kit til overaling av calipere,men med de prisene man kan få ny caliper for er det nesten ikke bryet verdt,så sant du ikke elsker å skru på rustne ting da.
Jeg byttet calipere foran i sommer grunnet stempel som satt som sveist i calipern.
Man får kjøpt nye stempler og kit til overaling av calipere,men med de prisene man kan få ny caliper for er det nesten ikke bryet verdt,så sant du ikke elsker å skru på rustne ting da.
Jeg byttet calipere foran i sommer grunnet stempel som satt som sveist i calipern.
120 GX 08 mod.
Takk for svar, spørs om det er det som er problemet ja. Spørs om jeg må skifte calipere fram da.
Er vel en ganske grei jobb det eller? Hvis man får opp skruene da, ser rimelig fast rustet ut.
Er vel en ganske grei jobb det eller? Hvis man får opp skruene da, ser rimelig fast rustet ut.
Sjekket lastsensoren?
Står en fjærbelastet ventil bak som bestemmer trykket på bremsene bak.
Står en fjærbelastet ventil bak som bestemmer trykket på bremsene bak.
1999 KZJ95 / LC90.
Hei og takk for tipset! Tenkte på dette med lastesensor, men usikkert på hvor jeg finner den og hvordan sjekker jeg at den er i orden?
Bare å følge bremserørene, så finner du den.
Fjæra er ganske stor, umulig å overse...
Fjæra er ganske stor, umulig å overse...

1999 KZJ95 / LC90.
Ser ikkje heilt at "lastavhengigheitsventil" skal forårsake skilnad H&V
Imidlertid kan ein slik defekt ventil medføre ei strupning i væskeflyt som ilag med slitt calipper "drar på seg" til å oppleves som ulik bremsekraft
FAKTISK ulik bremsekraft vil best kunne fastslåes ved å teste den på bremserullar
Imidlertid kan ein slik defekt ventil medføre ei strupning i væskeflyt som ilag med slitt calipper "drar på seg" til å oppleves som ulik bremsekraft
FAKTISK ulik bremsekraft vil best kunne fastslåes ved å teste den på bremserullar

Her skulle det ha stått noko lurt...
Fikk ikke med meg at det var spesielt på høyre side.
Håper du finner ut av det.
Håper du finner ut av det.

1999 KZJ95 / LC90.
Låser på begge bakhjula, men låser først på høyre ja. Har en mistanke om at det er calipere fram som er syderen, men får forske litt å se hva man finner ut.
Takk for innspill!
Takk for innspill!
Hei Gå inn på bilen din her og bestill deler. da har du de på døra med DHL i løpet av uka. Bra deler og meget bra priser.http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser Det går ett stag fra lastkjennings ventilen ned på bakakselen. ta tak i det mellom bakakselen og ventilen og vipp opp og ned. Beveger det seg inne ved ventilen er den i orden.
Enten så er jeg blind eller så har jeg ikke lastkjennings ventil
Er det mulig jeg ikke har denne ventilen? Finner den ihvertfall ikke.
Tok et bilde av der jeg trodde den skulle være, på feste ca midt i bilde.
Bilen er en LC 90 2001 jubileums modell.

Tok et bilde av der jeg trodde den skulle være, på feste ca midt i bilde.
Bilen er en LC 90 2001 jubileums modell.
- Vedlagte filer
-
- image.gif (111.38 KiB) Vist 11689 ganger
Jeg har en 97 mod... som har abs og denne ventilen ?
Per's HJ60/BJ75
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=22749
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=22749
Og jeg har en 2000 med abs og ventil...
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før: