2 forskjellig nøkler til dør og tenningslås

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
tommyk
Ble med: tir jul 28, 2015 2:01 am
Lokasjon: Tromsø

2 forskjellig nøkler til dør og tenningslås

Innlegg av tommyk »

Hei, jeg har i dag to forskjellige nøkler til min 90. Slik at jeg må bruke ene i døra og den andre i tenningslåsen.
Snakket med de på Toyota og de skulle ha bra mange tusen kr for og fikse problemet. Løsningen ble og bygge om tenningslåsen slik at den passet dørlåsene. Problemet med løsningen var at bilen ikke kunne brukes i mellomtiden, siden de setter bort jobben.

Jeg tenker at det beste må være og få kjøpt et komplett sett med låser og nøkler slik at jeg bare bytter ut de gamle med de nye. Men jeg har ikke greid og finne det på nett.

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg. Hva er den billigste, kjappeste måten for at jeg skal få en og samme nøkkel til døra og tenningslåsen. Dessuten er dørlåsen på førersiden slitt/dårlig. Slik at jeg av og til må lirke eller låse opp 2 ganger før alle dørene blir låst opp.
Brukeravatar
znyp
Ble med: fre jul 04, 2014 2:05 am
Lokasjon: Steinkjer

Re: 2 forskjellig nøkler til dør og tenningslås

Innlegg av znyp »

Hva med å ettermontere et slikt system for sentrallås? slik at du kan låse opp med fjernkontrollen og så bare bruke nøkkelen i tenningslåsen?
2001 LC 90, 163hk D-4D
Min Garasje
Motorgarasjen
Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
Lokasjon: Åsenfjord

Innlegg av Motorgarasjen »

Det billigste er å legge om dørlåsen til samme nøkkelen som tenningslåsen.
Da slipper du unna startsperreproblematikken, og dørlåsen er enklere å operere enn tenningslåsen.
Dessuten får du reparerert funksjonen på dørlåsen med det samme.
Du kan demontere låssylinderen i døra selv og se om du tilpasset den til nøkkelen,
eller ta med løs låssylinder til nærmeste låsverksted hvor de kan hjelpe deg.
peter80
Ble med: lør jul 25, 2015 5:52 pm
Lokasjon: Plankebyen i Øst

Innlegg av peter80 »

Kall meg komplisert om du vil :shock:
MOMENTANT står det bra mange LC90 som hoggebilar på Finn. Det er då ikkje vanskelig å få fatt i & skifte heile rukla til å matche 1 nøkkel... Eg er bra trygg på at låsesylinderane i J9 ikkje er modellspesifikke før J9, dermed BURDE deletilgangen brått utvides mange gangar :roll:
Men kva veit eg :?:
Her skulle det ha stått noko lurt...
Brukeravatar
Dag Einar
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Støtter deg Peter.
Ang dette å opperere dørlåsen fremfor tenningslåsen, der jeg ikke helt enig med deg Vidar.
Det er vesentlig lettere å opperere en tenningslås enn en dørlås.
Jeg har bygget om mange låser opp igjennom da jeg jobbet i låsbransjen, MEN dette var kanskje før startsperren, om dette har en betydning for din mening Vidar?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 9x»