EGR

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Mcbang
Innlegg: 29
Ble med: lør apr 30, 2016 9:57 pm

EGR

Innlegg av Mcbang »

Har en Land cruiser med 166 hk. Har blokkert slangene inn og ut av EGR ventil. Har det da noe for seg å sette inn "EGR blanking plate"???
Brukeravatar
wharfedale
Innlegg: 111
Ble med: søn aug 02, 2015 11:57 am
Kontakt:

Re: EGR

Innlegg av wharfedale »

Hvordan har du blokkert slangen? Har du ev. bilder av dette?
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
Mcbang
Innlegg: 29
Ble med: lør apr 30, 2016 9:57 pm

Re: EGR

Innlegg av Mcbang »

Hadde noen kuler fra et ødelagt kulelager som jeg presset inn i slangene. 1 på hver side av EGR ventilen.
Brukeravatar
wharfedale
Innlegg: 111
Ble med: søn aug 02, 2015 11:57 am
Kontakt:

Re: EGR

Innlegg av wharfedale »

Og dette kjører du med uten feilmeldinger?

Blokkeringsplata skal ha et hull i senter på 8mm for å slippe ut overtrykk fra turbo..

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
Mcbang
Innlegg: 29
Ble med: lør apr 30, 2016 9:57 pm

Re: EGR

Innlegg av Mcbang »

Kjørt med det i 3 uker. Ingen feilmeldinger hittil.
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: EGR

Innlegg av Andreas30 »

Problemet med og blokke bare vakumslangene er at dette er ikke godt nok
du får ikke nok stenging av egr kjørte med dette selv for mange år tilbake da jeg ikke viste om noe annet alternativ

Ved blokking med plate får du raskere spol ups på turbo og bedre aks i bilen
og motoroljen holder seg faktisk like rein som på en bensinbil noe som er overaskende for min del
insug holder seg reint og motor får en mye roligere gange etter et par uker kun positivt og si om dette .

legger ved link til tråden her

http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=24297
Mcbang
Innlegg: 29
Ble med: lør apr 30, 2016 9:57 pm

Re: EGR

Innlegg av Mcbang »

Må jeg bore et 7 mm hull i "blanking" platen? Eller kan jeg bruke den som den er uten hull. Har en 166 hk land cruiser 2006 modell.
Brukeravatar
wharfedale
Innlegg: 111
Ble med: søn aug 02, 2015 11:57 am
Kontakt:

Re: EGR

Innlegg av wharfedale »

Du må bore hull. Husker jeg rett skal vel hullet være 8mm.

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
MortenLC120
Innlegg: 41
Ble med: tor mai 19, 2016 11:58 am

Re: RE: Re: EGR

Innlegg av MortenLC120 »

Andreas30 skrev:Problemet med og blokke bare vakumslangene er at dette er ikke godt nok
du får ikke nok stenging av egr kjørte med dette selv for mange år tilbake da jeg ikke viste om noe annet alternativ

Ved blokking med plate får du raskere spol ups på turbo og bedre aks i bilen
og motoroljen holder seg faktisk like rein som på en bensinbil noe som er overaskende for min del
insug holder seg reint og motor får en mye roligere gange etter et par uker kun positivt og si om dette .

legger ved link til tråden her

http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=24297
Vet du/noen om det er gjort vurderinger omkring eventuelt økt slitasje/kortere levetid av turbo ved montering av EGR blanking plate?

Sent fra min D6503 via Tapatalk
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: EGR

Innlegg av Andreas30 »

Levetid på turbo
Dette skal ikke utgjøre noe mere slitasje på turbo klart den responderer litt før
gutta på pradopoint har kjørt med denne modifikasjonen et par år nå ingen som har hat noe tull
kun positive tilbakemeldinger om lavere forbruk og penere gange og raskere respons .

legger ved link fra pradopoint her så kan dere lese i vei :D

http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... k-of-facts
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: EGR

Innlegg av JanP »

Mcbang skrev:Hadde noen kuler fra et ødelagt kulelager som jeg presset inn i slangene. 1 på hver side av EGR ventilen.
Ikke nødvendig å tette inn og ut. Det er kun den utgående, eller den slangen som suger når du tetter med fingeren. Blir som en støvsuger. Så fjern det andre du har tettet.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Svar

Tilbake til «Motor 12x»