EGR
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- wharfedale
- Innlegg: 111
- Ble med: søn aug 02, 2015 11:57 am
- Kontakt:
Re: EGR
Hvordan har du blokkert slangen? Har du ev. bilder av dette?
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
- wharfedale
- Innlegg: 111
- Ble med: søn aug 02, 2015 11:57 am
- Kontakt:
Re: EGR
Og dette kjører du med uten feilmeldinger?
Blokkeringsplata skal ha et hull i senter på 8mm for å slippe ut overtrykk fra turbo..
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Blokkeringsplata skal ha et hull i senter på 8mm for å slippe ut overtrykk fra turbo..
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
Re: EGR
Problemet med og blokke bare vakumslangene er at dette er ikke godt nok
du får ikke nok stenging av egr kjørte med dette selv for mange år tilbake da jeg ikke viste om noe annet alternativ
Ved blokking med plate får du raskere spol ups på turbo og bedre aks i bilen
og motoroljen holder seg faktisk like rein som på en bensinbil noe som er overaskende for min del
insug holder seg reint og motor får en mye roligere gange etter et par uker kun positivt og si om dette .
legger ved link til tråden her
http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=24297
du får ikke nok stenging av egr kjørte med dette selv for mange år tilbake da jeg ikke viste om noe annet alternativ
Ved blokking med plate får du raskere spol ups på turbo og bedre aks i bilen
og motoroljen holder seg faktisk like rein som på en bensinbil noe som er overaskende for min del
insug holder seg reint og motor får en mye roligere gange etter et par uker kun positivt og si om dette .
legger ved link til tråden her
http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=24297
- wharfedale
- Innlegg: 111
- Ble med: søn aug 02, 2015 11:57 am
- Kontakt:
Re: EGR
Du må bore hull. Husker jeg rett skal vel hullet være 8mm.
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
2005 LC120GX - Drakebox 2 (powerbox) 230HK - Hella Chromium 70W Xenon - Stor Q-Fanger - Ettermontert Bluetooth - 240.000 km
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
Min Garasje: http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=24500
-
- Innlegg: 41
- Ble med: tor mai 19, 2016 11:58 am
Re: RE: Re: EGR
Vet du/noen om det er gjort vurderinger omkring eventuelt økt slitasje/kortere levetid av turbo ved montering av EGR blanking plate?Andreas30 skrev:Problemet med og blokke bare vakumslangene er at dette er ikke godt nok
du får ikke nok stenging av egr kjørte med dette selv for mange år tilbake da jeg ikke viste om noe annet alternativ
Ved blokking med plate får du raskere spol ups på turbo og bedre aks i bilen
og motoroljen holder seg faktisk like rein som på en bensinbil noe som er overaskende for min del
insug holder seg reint og motor får en mye roligere gange etter et par uker kun positivt og si om dette .
legger ved link til tråden her
http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=24297
Sent fra min D6503 via Tapatalk
Re: EGR
Levetid på turbo
Dette skal ikke utgjøre noe mere slitasje på turbo klart den responderer litt før
gutta på pradopoint har kjørt med denne modifikasjonen et par år nå ingen som har hat noe tull
kun positive tilbakemeldinger om lavere forbruk og penere gange og raskere respons .
legger ved link fra pradopoint her så kan dere lese i vei
http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... k-of-facts
Dette skal ikke utgjøre noe mere slitasje på turbo klart den responderer litt før
gutta på pradopoint har kjørt med denne modifikasjonen et par år nå ingen som har hat noe tull
kun positive tilbakemeldinger om lavere forbruk og penere gange og raskere respons .
legger ved link fra pradopoint her så kan dere lese i vei

http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... k-of-facts
Re: EGR
Ikke nødvendig å tette inn og ut. Det er kun den utgående, eller den slangen som suger når du tetter med fingeren. Blir som en støvsuger. Så fjern det andre du har tettet.Mcbang skrev:Hadde noen kuler fra et ødelagt kulelager som jeg presset inn i slangene. 1 på hver side av EGR ventilen.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------