Oljebehandling med Lanolin (Fluid Film)

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
ketilt
Ble med: søn okt 17, 2010 10:13 am
Lokasjon: Trondheim

Re: Oljebehandling med Lanolin (Fluid Film)

Innlegg av ketilt »

Ha he, håper det var annen fludium han gikk tom for. Dessuten så jeg han fikk i seg nok, så han led ikke noe nød. Var absolutt ikke fare for dehydrering rundt bålet der;-)

Kjempe arrangement :-)

Må ta vare på den ja, kan jo hende du finner på at du skal kjøpe'n;-)
Blir noen oppdateringer etter hvert. Både motor og understell;-)

Ja d ruster hvis d ikke blir tatt vare på, tok jo akkurat bakluka før det ble for ille.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil Tiller. (tillerketil@gmail.com )

Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Brukeravatar
kantor
Ble med: fre apr 29, 2016 2:09 pm

Innlegg av kantor »

Her var det liv i forumet, så bra!

Jeg vurdere å kjøpe slik dyse (til kloakkrens) til høytrykksspyler http://www.ebay.com/itm/Nilfisk-Alto-23 ... yrdch6P9Yw

Men er det nok at man putter den gjennom sidehull i ramme eller må man ta av bakfanger (høres tungt ut da...)

Noen som kan peke på et bilde med hvor man må putte slangen i ramme for å få møkk ut? Det gjelder da for LC 150 i min tilfelle.
Hører gjerne flere meninger og helst med god beskrivelse på hvordan en god rammevask skal gjøres. Takk!
Nå LC120 2009 GX. Tidligere LC 150 VX, skinn, uten TEMS, 2010. Tidligere Mitsubishi Outlander 2009.
Brukeravatar
jonwib
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Innlegg av jonwib »

Bara att mata in där det passar och låta den krabba i väg. Dra den tillbaka med jämna mellanrum. Behöver inte plocka av fångarna, hålen i ramen räcker i massor. Du ser när det är rent i ramen på vattnet som kommer ut.

Om du får upp bilen en bit från backen så blir det lättare att komma åt. Om du verkligen vill gå nöye till verks så tar du av hjulen oxå.
superhansen
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Innlegg av superhansen »

Gjerne ta av plastikk innerskjermene også,så sprøyter du bak der også.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Brukeravatar
kantor

Innlegg av kantor »

Ser ikke noe plast innerskjermer bak på 150en. Synes faktisk at der skulle gjerne vært noe som kunne beskytte metall... Men forslag fra antirustsenter med lokariskjermer som skal festes med 8 skruer er jeg litt skeptisk til...
Nå LC120 2009 GX. Tidligere LC 150 VX, skinn, uten TEMS, 2010. Tidligere Mitsubishi Outlander 2009.
superhansen
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Innlegg av superhansen »

Virkelig..Er det ikke noe som beskytter mot steinsprut ol inn mot metallet?Da ville jeg hatt tjukt på med noe smørbar beskyttelse

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Brukeravatar
kantor

Innlegg av kantor »

Noen av dere som har adgang til følgende:

Jeg fant delenummer NLL 4827000 - plast innerskjermer original fra Toyota 4stk til LC 150

Noen som kan sjekke om dette er mulig å kjøpe i Norge?
Brukeravatar
kantor

Innlegg av kantor »

Noen som har erfaring med permanent film?

Ser ut at det er samme selskap som produserer dette. http://permafilm.de/en/produkte/permafilmsystem/909/ Selges i Tyskland.

Er det noe som egner seg bra for påføring i hjulbuer? http://www.outlander-forum.de/sogehts/u ... schutz.php

Hører gjerne deres meninger
thomas87
Ble med: søn jun 26, 2016 3:38 pm

Innlegg av thomas87 »

Hei. Har vært hos Osloantirust og oljebehandla min Lc120, fikk anbefaling av en kamerat. Fikk grundig gjennomgang av bil og ble kjæmpe fornøyd. Tok plusspakka som er demontering av paneler osv, monterte også fettlister bak. Har trua på det produktet og trivelige folk! Anbefales
07 GX
Brukeravatar
kantor

Innlegg av kantor »

thomas87 skrev:Hei. Har vært hos Osloantirust og oljebehandla min Lc120, fikk anbefaling av en kamerat. Fikk grundig gjennomgang av bil og ble kjæmpe fornøyd. Tok plusspakka som er demontering av paneler osv, monterte også fettlister bak. Har trua på det produktet og trivelige folk! Anbefales
Mye kostet pluspakke Thomas? Ser ikke noepris på det på nettside til Oslo Antirust og når jeg hørte om pris så sa de ingenting om pluspakke... De ga meg pris på 2800, men da kanskje alle plastdeler skulle bare sitte på plass og skulle ikke røres?
thomas87
Ble med: søn jun 26, 2016 3:38 pm

Innlegg av thomas87 »

kantor skrev:
thomas87 skrev:Hei. Har vært hos Osloantirust og oljebehandla min Lc120, fikk anbefaling av en kamerat. Fikk grundig gjennomgang av bil og ble kjæmpe fornøyd. Tok plusspakka som er demontering av paneler osv, monterte også fettlister bak. Har trua på det produktet og trivelige folk! Anbefales
Mye kostet pluspakke Thomas? Ser ikke noepris på det på nettside til Oslo Antirust og når jeg hørte om pris så sa de ingenting om pluspakke... De ga meg pris på 2800, men da kanskje alle plastdeler skulle bare sitte på plass og skulle ikke røres?
2800 er grunnpakke, inkl ikke demont av plast osv. Betalte 4700 det med fettlister akr 500,-. Bare å spørre om det, dom reklamere for det, hvis du går inn på timebestilling å du legger inn type bil osv så kommer priser osv opp. Lykke til :D
07 GX
Brukeravatar
kantor

Innlegg av kantor »

Hvordan ser ut fetlistene da? De har ingen bilder på nett, når jeg ringte og snakket med dem, så var de veldig usikker på om LC 150 trenger fetlister, hørtes ut at de ønsket ikke å installere dette på en LC. Kan du vennligst ta bilde av opplegget, evt sende til meg på kantor.sergey krøllalfa gmail.com? Eller kanskje du klarer å legge det ut her?

Men da prisen høres mye ut, hos Tunna Auto (også Fluid Film) så skulle de også vaske ramme og helle understell + tørk over natten til ca samme pris...
JanP
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Innlegg av JanP »

kantor skrev:Noen av dere som har adgang til følgende:

Jeg fant delenummer NLL 4827000 - plast innerskjermer original fra Toyota 4stk til LC 150

Finner ikke dette nr, er sannsynligvis ikke originaltdel Muligens 3.parts.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

kantor skrev:Noen av dere som har adgang til følgende:

Fant noen som jeg tror passer:
53805-60040 og 53806-60040
Dobbeltsjekk modellbetegnelse her:
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/201 ... nder#53805
Går lettere med VIN nummer/ Chassis Nummer

Se priser og tilgjengelighet på f.eks, http://www.Amayama.com
Vedlagte filer
2016-07-21_15h58_24.png
2016-07-21_15h58_24.png (21.47 KiB) Vist 26147 ganger
2016-07-21_15h59_32.png
2016-07-21_15h59_32.png (18.18 KiB) Vist 26147 ganger
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
kantor

Innlegg av kantor »

Ja jeg fant ut at dette er lokalprodusert i Russland av en firma i St.Petersburg. Mange der bruker disse, men lill forskjellige erfaringer - den skal sitte på plass med bare noen få skruer (man skal ikke borre noe ekstra hull kanskje bare en-to) men mange forteller at de løsner etterhvert og man må styre for å få dem på plass igjen. Så jeg gått bort i fra denne ideen :)
Men takk for svar!
mness86
Ble med: søn jan 31, 2016 6:10 pm
Lokasjon: Nord Trøndelag. Levanger

Innlegg av mness86 »

Tror herre e mat for min 150.... :)

Noen som vet av og anbefaler slik behandling helst i nord - trøndelag? :)
går bra med sør - trøndelag å, bare litt lenger å kjør :p
LC 150 VX 2010 Mod
150 000 km
Chipet 215 hk 590NM
slingshot
Ble med: søn aug 28, 2016 8:48 pm

Innlegg av slingshot »

Når en skal understells behandle er det fordel å ha et sprøyte sjema. Der står det kva hull en skal bruke og hvor en ska borre hull for å dekke alle hul rom på hele bilen.
Har noen eller vet noen om hvor en for tak i et skjema til 150lc?
folbjo
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

Innlegg av folbjo »

Folket i Oslo gryta har virkelig fått øya opp for Lanolin som behandling mot rust.
Det er ventetider folkens, så for dere som ikke har fått utført behandling ennå begynner det å haste litt.
Saltvogna går døgnet rundt nå !
haavardm
Ble med: lør feb 21, 2015 9:08 pm
Lokasjon: Bergen

Innlegg av haavardm »

Tektylbehandlet og sandblåst i februar 2015. Aldri mer tektyl. På Sotra hos Skogsvåg Auto. Får på fluidfilm. BildeBilde

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512
folbjo
Ble med: man apr 05, 2010 11:15 am
Lokasjon: Tønsberg

Innlegg av folbjo »

Bare ordet sandblåsing gir meg gåsehud :shock: . Å hva med alle steder man ikke får sandblåst, hva gjør de der ?. Jeg bare spør ?.
Plateskjøter, inne i ramme, osv osv.

Bilder taler jo i grunnen for seg selv !. Nettopp derfor er det så viktig å faktisk dele disse med andre.
Jeg er på ingen måte overrasket over det jeg ser på bildene du viser.

Tektylbehandling er helt OK, forutsatt at det skjer på ny bil. Deretter er det Lanolin behandling en gang i året som gjelder.
En av de fordelene som blir nevn med Tektylbehandling er nettopp at man da ikke trenger etterbehandling før etter 3-4 år
Så kan man spole filmen frem 2-3 år, hvordan ville det sett ut da mon tro ?.

Løpet er på ingen måte kjørt her Håvard, men hadde jeg vært i dine sko så ville jeg ha lanolinbehandlet snarest og på nytt ut på våren.
Så en ny runde til neste høst, og deretter en gang pr år.
Svar

Tilbake til «Rust og lakk»