Inner tak til LC 120

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
TLCJ120
Ble med: lør jun 11, 2016 1:13 pm

Inner tak til LC 120

Innlegg av TLCJ120 »

Hei,

Nylig blitt med i dette forumet og er nylig stolt eier av en Toyota Land Cruiser :)

Det er sikkert 100 tråder som denne her inne, så jeg beklager på forskudd for å ikke ha lest meg gjennom alle enda.

Jeg har kjøpt en 2007 VX varebil som nå skal bygges om til 5 seter. Takket være en tråd i dette forumet så jeg hvor enkelt det var å bygge om selv og det sparte meg noen kroner.
Det jeg forøvrig ikke har fullet noe svar på er lure ideer om taket. Vil ikke ha varebiltak og har hørt at nytt trekk er svindyrt.
Er det noen som har erfaring med å lime ny filt eller tilsvarende oppå taket med hull i for å gjøre det tett?

Skal og sette inn ny spiller/navi i denne. Er det noen som har kjøpt eller kjenner noen som har kjøpt noen av disse:
<http://www.aliexpress.com/item/9-inch-H ... .18.lkXnFi>
<http://www.aliexpress.com/w/wholesale-t ... ation.html>

Takker på forhånd for svar:)
friskey
Ble med: tor des 10, 2015 7:41 am

Re: Inner tak til LC 120

Innlegg av friskey »

Heia :) er fersk eier selv på delesanking ;)

Når det kommer til taktrekk må man bare smøre seg med tålmodighet å vente på at man finner på huggern, se på nbf bildeler er lurt..men huggern må jo være i nærheten siden taktrekk er lite gunstig å sende i posten :shock:

Eller kjøpe helt nytt, som jeg mener er ran, her har toyota ødelagt taktrekket og så skal dem ha nermere 20 for et nytt et!!

Jeg vurderer å reise til en salmaker å trekke om hele taket på nytt, vis jeg får lufte kanalene til å passe da...

Sterio: hmm.. Vis du har navi som meg så tror jeg man kan kjøpe klimapanel og kople det vekk fra originale navi sterioen så da sette inn en annen spiller.. Alt dette koster jo en del så jeg venter selv med sterioen til jeg må...
thowalle
Ble med: man sep 26, 2011 10:07 pm

Innlegg av thowalle »

Tror Toyota Gjøvik selger taktrekk for rundt 12 lapper med medlemsrabatt
christianhoest
Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
Lokasjon: Bergen

Innlegg av christianhoest »

Hei, jeg skal kjøpe bakseter av damen som også selger innertak til forskjellige LC modeller. Prisen er jo ikke noe å si på. 5500 kroner for inntertak. Får inntrykk av at hun skaffer det meste av interiør-deler til LC.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79037101

Christian
Mvh,

Christian Høst

Toyota LC 120
rln_63
Ble med: tor jun 27, 2013 10:00 pm

Innlegg av rln_63 »

Har ingen formening om tak da min ombygde 2006 klarer seg godt med varebiltaket :D

Men ift. Navi/dvd/radio fra Aliexpress. Har du funnet noen med DAB+?

Virker jo litt meningsløst å sette inn en FM-radio i disse tider...
JMK
Ble med: fre jan 01, 2016 4:31 pm

Innlegg av JMK »

christianhoest skrev:Hei, jeg skal kjøpe bakseter av damen som også selger innertak til forskjellige LC modeller. Prisen er jo ikke noe å si på. 5500 kroner for inntertak. Får inntrykk av at hun skaffer det meste av interiør-deler til LC.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79037101

Christian
Henne skal jeg kjøpe nytt taktrekk av! Da får jeg åpnet soltaket igjen. Veldig grei pris ! (Y)

Sent from my iPhone using Tapatalk
JanP
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Innlegg av JanP »

Ikke sikkert at denne selger er det hun utgir seg for. Ikke vært lenge på Finn, samt at identiteten ikke er bekreftet (er frivillig). Og så er det en polsk dame som bor i byens fineste strøk? Dette lukter det av, men sjekk ut og håp det beste. Og bruk finns betalingsløsninger. Og google.

Se her og les mere: http://m.finn.no/eid/verification.html
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
christianhoest

Re: RE: Re: Inner tak til LC 120

JanP skrev:Ikke sikkert at denne selger er det hun utgir seg for. Ikke vært lenge på Finn, samt at identiteten ikke er bekreftet (er frivillig). Og så er det en polsk dame som bor i byens fineste strøk? Dette lukter det av, men sjekk ut og håp det beste. Og bruk finns betalingsløsninger. Og google.

Se her og les mere: http://m.finn.no/eid/verification.html
Jeg handlet seter av henne, mannen leverte på døren til min bror, avtalt pris og avtalt vare. De ville kun ha cash, men det går greit for meg. De leverte (faktisk) på Frogner i Oslo, uten tillegg i prisen. Prisene er forøvrig prutbare. Jeg betalte 6000 kr for treseteren i skinn. Naturligvis, originale. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Forøvrig bor hun på Frogner litt syd for Jessheim og ikke Frogner i Oslo(til info).

De kan skaffe det man måtte trenge av interiørdeler til alle LC, hvor der til kommer fra vet jeg ikke. Antar i en lastebil fra Polen. Kvaliteten på setene jeg kjøpte var som beskrevet og anvist på bildene.

Jeg kan anbefale kjøp av denne selgeren.

Sent fra min F8131 via Tapatalk
Mvh,

Christian Høst

Toyota LC 120
JanP
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Innlegg av JanP »

Da er det vel bare en liten grunn til å være skeptisk. Men det er sunt med skepsis når man handler på f.eks Finn.
Men at dette er noe som er streit business tviler jeg sterkt på. Ingen leverer slike ting på døra, mot kontant betaling, om de har flere av den samme varen. Generellt er vi lette å be når vi får varer til en langt rimeligere pris enn over disk. Og at du vil anbefale henne stusser ihvertfall jeg over, om du ikke har undersøkt hvor dette kommer fra. Og det har du kanskje ikke gjort. Og er det skaffet på uærlig vis så skurrer det om noen vil anbefale å handle fra en person som man vet lite eller ingen ting om.

Å si at dette er kommet til selger på uærlig vis skal jeg ikke ha noen formening om her inne. Men jeg ville ha spurt og gravd for å vite hva dette er. Å få f.eks store onkel på døra for å ha kjøpt tyvegods; det ville ihvertfall jeg gjort mye for å unngå. Men andre får jo selvsagt gjøre hva de vil.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
christianhoest

Re: RE: Re: Inner tak til LC 120

JanP skrev:Da er det vel bare en liten grunn til å være skeptisk. Men det er sunt med skepsis når man handler på f.eks Finn.
Men at dette er noe som er streit business tviler jeg sterkt på. Ingen leverer slike ting på døra, mot kontant betaling, om de har flere av den samme varen. Generellt er vi lette å be når vi får varer til en langt rimeligere pris enn over disk. Og at du vil anbefale henne stusser ihvertfall jeg over, om du ikke har undersøkt hvor dette kommer fra. Og det har du kanskje ikke gjort. Og er det skaffet på uærlig vis så skurrer det om noen vil anbefale å handle fra en person som man vet lite eller ingen ting om.

Å si at dette er kommet til selger på uærlig vis skal jeg ikke ha noen formening om her inne. Men jeg ville ha spurt og gravd for å vite hva dette er. Å få f.eks store onkel på døra for å ha kjøpt tyvegods; det ville ihvertfall jeg gjort mye for å unngå. Men andre får jo selvsagt gjøre hva de vil.
Absolutt, er i grunn helt enig, men det er vel sjelden man får kvittering på ting vi handler brukt på nett. For alt jeg vet kan det også være skaffet på redelig vis også. Tvilen skal vel alltid komme den aktuelle personen til gode.

Folk får gjøre som de vil ja. Jeg meddeler bare at min egen erfaring var god.

Sent fra min F8131 via Tapatalk
Mvh,

Christian Høst

Toyota LC 120
friskey
Ble med: tor des 10, 2015 7:41 am

Innlegg av friskey »

Har vert hjemme hos Jacob 2 ganger nå.. Handlet Taktrekk, gulv teppe og div interiør deler! Ryddig å grei fyr så har ingen grunn til å ikke anbefale han... Brukernavne på finn er dama hans...
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»