Vibrering i bremsepedal

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
lc120gx05
Ble med: tor jun 05, 2014 9:29 pm
Lokasjon: Fetsund

Vibrering i bremsepedal

Innlegg av lc120gx05 »

Hei!

Etter service på min 05 mod har bremse pedalen begynnt å vibrere ved nrdbremsing. Samtidig kommer det durelyd fra bremsepumpa, akkurat som at den pumper opp trykket som når du starter bilen. Dette skjer i snitt annenhver gang man tråkker på bremsen.

Nå hadde jeg den tilbake på verkstedet (ikke merkeverksted) som utførte servicen med bytte av all bremsevæske igår. Der tappet de ut igjen og fylte på på nytt og luftet alt, samme resultat.. De måtte rett og slett kaste inn håndkle å be meg bestille time på Toyota for å fikse dette.

Er det noe spesielt man må gjøre på disse bilene når man bytter bremsevæske? Kan det evt være en abs sensor?

Hilsen Lasse
Brukeravatar
jonwib
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Vibrering i bremsepedal

Innlegg av jonwib »

Den verkstaden du har haft bilen på, jag antar att de vet att tändningen ska vara på när de luftar? Om bilen är avstängd så är den omöjlig att lufta - med tändning på så går det väldigt fort.

I övrigt så har jag inga tips - har bytt kalipper x 2 där fram och följde ovanstående fremgangsmåte med bra resultat.
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

En ABS sensor er temmelig enkle greier. Enten så virker de, eller så gir de feil, og da returnerer ECU et gult lys i dashbordet.
Det er min erfaring fra LC og Avensis. Og andre merker.

mvh
Øystein via Tapatalk
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
mariusbr
Ble med: fre okt 02, 2015 7:03 pm
Lokasjon: Lier

Innlegg av mariusbr »

Har tidligere lest på flere forumer at man kan oppleve litt merkelig oppførsel på bremsene hvis man fyller feil bremseveske.
Denne (har jeg hørt, kan jo sikkert være andre med andre meninger) SKAL ha DOT3 bremseveske, fyller man DOT4 eller 5 så kan man få problemer med bremsekraftforsterkeren.

Men nå er jeg på tynn is, bare videreformidler noe jeg har lest flere steder.
LC120VX '07
LC150VX '14 (Solgt)
LC120VX '05 (Solgt)
thomas87
Ble med: søn jun 26, 2016 3:38 pm

Innlegg av thomas87 »

Hadde vibereing/litt pulsing av og til på min 07 mod, det var byttet alt av bremser bak og bremsevæske hos merkeverksted bare 1000km før jeg fant ut att det var ett gåent hjullager foran som ikke var oppdaget på service. Kan si je vart litt overrasket da det var veldig mye slakk. Hadde ikke hørt noe støy fra lager.
07 GX
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»