Er det mulig og koble ut airbag på høyre siden?
Eller er det ikke nødvendig for annet en bakovervend barnestol.
Vurderer en varebil for senere ombygging, og vil få litt transport til/fra barnehagen med en fire åring. Ser for meg bryter til airbaggen på høyre side, sideairbaggene og kollisjonsgardinene er vel utkoblet på varebiler fra før?
Koble ut airbag h.side
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Koble ut airbag h.side
Hilsen
Kjell Pettersen
Kjell Pettersen
Vær klar over at det er en del tjafs som EGENTLIG må gjøres om for å bygge om en personbil til varebil. Sidegardinene på 120'en må bygges om til å ikke virke lenger enn til veggen, etc. Jeg vet derfor at Toyota Norge ikke er veldig happy på gråmarkedet, som bygger om biler til varebiler uten å gjøre noe med gardina. For å gjøre denne funksjonsendringen skal egentlig Toyota gå god for korrekt ombygging, noe de er sære på dersom bilen er bygget om utenfor eget organ.
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
TLC-fan
Hvis jeg går for en varebil blir det en som var ny i Norge.
Eks. som denne http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=519939
Er det ikke mulig og bygge denne om til personbil igjen, la oss si at man fikk tak i en tilsvarende(05) fra senhøst 2004, og brukte den som varebil til den var 3 år (m/utkoblet airbag pga. barnesete). Lar Toyota gjøre ombyggingen, koble inn sideputer bak og bytte innertak(10.000kr).
Da skulle man sitte igjen med en kul personbil som er kliss lik en org. personbil, forskjellen er mest i kostnaden.
Hvis jeg går for en varebil blir det en som var ny i Norge.
Eks. som denne http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=519939
Er det ikke mulig og bygge denne om til personbil igjen, la oss si at man fikk tak i en tilsvarende(05) fra senhøst 2004, og brukte den som varebil til den var 3 år (m/utkoblet airbag pga. barnesete). Lar Toyota gjøre ombyggingen, koble inn sideputer bak og bytte innertak(10.000kr).
Da skulle man sitte igjen med en kul personbil som er kliss lik en org. personbil, forskjellen er mest i kostnaden.
Hilsen
Kjell Pettersen
Kjell Pettersen
Re: Koble ut airbag h.side
hei.
Drar opp igjen denne tråden ettersom den omhandler samme tema som jeg lurer på:
Det er flere som har 2006 og 2007 120er her inne. Jeg tenker å handle en slik en nå for å ha den som kompetent turbil for hele familien, og lurer på om disse har mulighet for enkelt å slå av/koble ut airbag foran på passasjersiden. Dette er noe som av og til er av interesse for oss småbarnsforeldre. En del biler i dette alderssjiktet har mulighet for dette (i hanskerom/døråpningen etc.) - har LC120 dette? Tenker fortrinnsvis GX, men VX kan også være aktuelt - så om noen kan sjekke sin bil hadde det vært gull...
Drar opp igjen denne tråden ettersom den omhandler samme tema som jeg lurer på:
Det er flere som har 2006 og 2007 120er her inne. Jeg tenker å handle en slik en nå for å ha den som kompetent turbil for hele familien, og lurer på om disse har mulighet for enkelt å slå av/koble ut airbag foran på passasjersiden. Dette er noe som av og til er av interesse for oss småbarnsforeldre. En del biler i dette alderssjiktet har mulighet for dette (i hanskerom/døråpningen etc.) - har LC120 dette? Tenker fortrinnsvis GX, men VX kan også være aktuelt - så om noen kan sjekke sin bil hadde det vært gull...
Re: Koble ut airbag h.side
Vad jag vet är det permanent bortkoppling som gäller. Har inte sett någon 120 med brytare/ nökkel till passagerarairbag dessvärre.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013