TEMS, låst i bunn
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
- Lokasjon: Bergen
TEMS, låst i bunn
Hei, har en 2005 LC 120 med TEMS. Etter jeg fikk den tilbake fra lakkonservering har den kilt seg totalt i bunn på systemet. Den reagerer noe voldsomt på minimale forandringer i veien (den "humper" noe veldig bak der). Ingen ulyder, men fryktelig ukomfortabelt å kjøre med. Jeg får heller ikke hevet den til normal stilling.
Tips tas imot med stor takk da jeg skal på vinterferie med den om 9 dager!
cHRISTIAN
Tips tas imot med stor takk da jeg skal på vinterferie med den om 9 dager!
cHRISTIAN
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Re: TEMS, låst i bunn
Sjekk nivåsesnsorene bak. Kompressor er å ett kjent problem.
Me fart går alt..
-
Jepp, var tanken min også etter jeg har lest en del rundt emnet. Hvordan ser jeg om sensor er defekt? Kanskje jeg bare skulle skrote hele TEMS systemet og bytte det ut?Haugens 80 skrev:Sjekk nivåsesnsorene bak. Kompressor er å ett kjent problem.
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
- Snekker_Andersen
- Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Lokasjon: Oslo
Kan det være at de har heist opp bilen på bukk med tenningen på? Det skal i alle fall ikke være heldig med AHC-systemet på 100, men jeg har ikke erfaring med om dette også gjelder TEMS på 120. Litt rart at det plutselig skulle skje etter en lakkonservering.christianhoest skrev:Hei, har en 2005 LC 120 med TEMS. Etter jeg fikk den tilbake fra lakkonservering har den kilt seg totalt i bunn på systemet.
Hilux GR 2024
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Ex. HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Ex. HDJ 100 2006
-
Re: RE: Re: TEMS, låst i bunn
Det kan faktisk godt være, skal høre med dem idag. Takk for tips[emoji5]️Snekker_Andersen skrev:Kan det være at de har heist opp bilen på bukk med tenningen på? Det skal i alle fall ikke være heldig med AHC-systemet på 100, men jeg har ikke erfaring med om dette også gjelder TEMS på 120. Litt rart at det plutselig skulle skje etter en lakkonservering.christianhoest skrev:Hei, har en 2005 LC 120 med TEMS. Etter jeg fikk den tilbake fra lakkonservering har den kilt seg totalt i bunn på systemet.
Sent fra min F8131 via Tapatalk
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
-
Viser seg at kompressor er ødelagt. For dem som lurer skal Toyota Norge har 25000 kr for ny (totalt uaktuelt). Blir nok til at jeg bytter ut hele systemet med OME, Tough Dog eller lignende, så får jeg hevet den litt også. 

Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
Har selv en 2005 mod LC120 GX, den har rullet 240 000, så kan vel forvente at TEMS på denne etterhvert vil ryke også.
Følg gjerne opp tråden med hvordan du velger å løse dette, så kan vi andre som kommer etter kanskje følge same vei
Følg gjerne opp tråden med hvordan du velger å løse dette, så kan vi andre som kommer etter kanskje følge same vei

-
- Ble med: man jan 28, 2013 10:24 am
- Lokasjon: Troms, Bardu
hva ble løsningen? bytter du ut hele TEMS systemet?
2005 LC120 GX
2000 LC90 VX
2000 LC90 VX
-
Jeg venter på deler nå. Bytter ut bakaksel (pga forskjellig feste til fjærer), dempere og fjærer på alle fire hjørner, samt gjør en 4hjuls kontroll litt senere. Skal ta litt bilder underveis. Får deler fra donorbil i Polen. Fant en kondemnert bil gjennom en kontakt jeg har.
Toyota skulle ha 25k for ny kompressor. Derfor bytter jeg ut alt. [emoji4]
Toyota skulle ha 25k for ny kompressor. Derfor bytter jeg ut alt. [emoji4]
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
-
Liten oppdatering for dem som er interessert.
Bytter bakaksel til helgen. Da vil "normale" fjærer passe rett på. Ifølge mekanikeren jeg bruker vil jeg få feilmelding i TEMS systemet i bilen, men han mente kanskje dette kunne frakobles på et vis. Kommer tilbake til dette.
I min søken etter deler ble jeg tipset om denne siden: www.allegro.pl - her selges brukte og nye deler i hopetall fra Polen. Polse sloty kan ganges med 2 for dem som lurer på priser. Jeg har bestilt alle deler til denne jobben herfra via min venn og mekaniker (som også er polsk).
Skal ta litt bilder når vi bytter akslingen, bør kanskje åpne en egen garasjetråd på dette etterhvert. Uansett, artig og skru litt igjen
Bytter bakaksel til helgen. Da vil "normale" fjærer passe rett på. Ifølge mekanikeren jeg bruker vil jeg få feilmelding i TEMS systemet i bilen, men han mente kanskje dette kunne frakobles på et vis. Kommer tilbake til dette.
I min søken etter deler ble jeg tipset om denne siden: www.allegro.pl - her selges brukte og nye deler i hopetall fra Polen. Polse sloty kan ganges med 2 for dem som lurer på priser. Jeg har bestilt alle deler til denne jobben herfra via min venn og mekaniker (som også er polsk).
Skal ta litt bilder når vi bytter akslingen, bør kanskje åpne en egen garasjetråd på dette etterhvert. Uansett, artig og skru litt igjen

Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120