Jo takk for det Kjell, satser litt på at det kommer til å holde for noen år fremover nå. Må jo også være ærlig å innrømme at det var MYE værre enn det jeg hadde trodd nedover torpedoen... man må faktisk begynne å skjære litt skikkelig før det åpenbarer seg.
Imens så har jeg renska skjermbreddere og grill for plasti-dip. Sa jeg var usikker på om jeg valgte rett når jeg gjorde det istedenfor maling i utgangspunktet, så da blir det dobbel jobb da...

- 1001.jpg (1.04 MiB) Vist 15255 ganger
Det var en skikkelig pirke jobb da det var dipp innimellom alle kriker og kroker, stalltips er sitrus, altså prikk-bort eller tilsvarende. Da løsner det neonlunde greit men fortsatt mye gris og pirk...
Hengerbjelken har fått seg en ny runde med maling når den først var demontert.

- 1002.jpg (994.34 KiB) Vist 15255 ganger
For en tid tilbake undersøkte jeg litt rundt OME settet på 90`n. Som jeg antok hadde jeg fått HD fjærer forran og medium bak. Ikke rart den var litt hard i ene enden og bløt i den andre... Dette på tross av at jeg bestilte medium rund baut.
Etter litt heving i bak så lå den i water til daglig ved full tank, men ved tung henger eller mye bagasje ble den litt sigen og slapp bak, i forhold til forran.

- 1003.jpg (941.26 KiB) Vist 15255 ganger
Jeg bestilte meg et sett HD bakfjærer til bak også, de har liggi på vent i noen måneder i påvente av litt tid. Her er de ved siden av hverandre, de lange er medium og 17mm tykkelse, mens de korte er HD og 19mm tykkelse. Det skilte ca. 2 tommer i lengden på de, medium var lengst....

- 1004.jpg (1.44 MiB) Vist 15255 ganger
Satte på de nye og det blei ikke feil! Umiddelbart opplevdes bilen på en annen måte, mye mer riktig nå. Kanskje bittelittegrann ny-fjær følelse bak men det kommer seg. Har vel hatt de på en måned eller så og den blir bare bedre og bedre å kjøre. Nå er den ca. 1,5 tommer høyere bak enn fram uten last og med full tank. Kan nå lastes SKIKKELIG før den synker noe særlig sammen bak, og fortsatt stram og fin, fornøyd ja!

- 1005.jpg (936.13 KiB) Vist 15255 ganger

- 1006.jpg (1.78 MiB) Vist 15255 ganger
Ellers så rusler det sakte men sikkert fremover med 73`n. Skal legge ut litt så fort jeg har noe vettugt å melde

Ja og så venter jeg på at Pilten skal gå lei av J..p slik at det blir flere flotte bilder i garasjen hans!