
saw LJ73, KDJ150 garasje (x: KZJ95, KDJ120)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Kjempebra jobb!! Dette blir pent, gitt 

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
@ turbokai: Kjipt at ikke vi og BT har samme smak! Men jeg får se hvordan den ender opp til slutt. Kan hende den "kamufleres" litt etterhvert. Og for all del, sett litt ovenfra ser den hakket mer beskjeden ut, satse på høye BT karer med fornuftig fokus langs veien... Skal legge ut et bilde eller to etterhvert.
@4Springar: Tusen takk, håper på et ok resultat til slutt!
I utgangspunktet hadde jeg tenkt et mer bruksvennlig resultat, grønn eller sand-farga lastebil-lakk var høyest oppe på ønskelista leeenge. Men så er jeg nok litt "traust" av meg, og da endte det opp med noe som til forveksling kan se originalt ut, lakken altså. Jeg har jo også valgt å ikke skjære noe i karrosseriet heller. Holder du fortsatt liv i 61ien din?
Har instrumentet ute og fra hverandre: Dette pga. mye riper og støv på "glasset", km. standen er sjarmerende og skal selvsagt få være i fred da det ikke er alle biler som ruller såpass langt og fortsatt har langt igjen. Kun litt rengjøring og maskinpolering i "glasset" for å få bort litt riper osv. Så fremstår det i en litt annen forfattning: Det begynner å nærme seg mtp. lakkering også. Her er ruterammene til side og bak dørene, stolpene mellom frontruteramme og veltebøyle, skjermbyggere, grill og lykterammer klare: Byggerne ble samme farge som bilen denne gang. Sto mellom det og svart matt, får håpe jeg ikke angrer på det.
Grill og lykterammer derimot, de ble svart matt igjen. Bare i lakk nå ikke plasti-dip. Mer holdbart og så slipper jeg å være bekymra ved bruk av avfetting/såpe o.l.
Lista ved innsteget bak er også fjerna rust og malt svart matt. Den bar preg av 30-års tjeneste! Gadd ikke å legge alt for mye i den, kun bort med rust og deretter litt farge. Bulker får gå.
@4Springar: Tusen takk, håper på et ok resultat til slutt!
I utgangspunktet hadde jeg tenkt et mer bruksvennlig resultat, grønn eller sand-farga lastebil-lakk var høyest oppe på ønskelista leeenge. Men så er jeg nok litt "traust" av meg, og da endte det opp med noe som til forveksling kan se originalt ut, lakken altså. Jeg har jo også valgt å ikke skjære noe i karrosseriet heller. Holder du fortsatt liv i 61ien din?
Har instrumentet ute og fra hverandre: Dette pga. mye riper og støv på "glasset", km. standen er sjarmerende og skal selvsagt få være i fred da det ikke er alle biler som ruller såpass langt og fortsatt har langt igjen. Kun litt rengjøring og maskinpolering i "glasset" for å få bort litt riper osv. Så fremstår det i en litt annen forfattning: Det begynner å nærme seg mtp. lakkering også. Her er ruterammene til side og bak dørene, stolpene mellom frontruteramme og veltebøyle, skjermbyggere, grill og lykterammer klare: Byggerne ble samme farge som bilen denne gang. Sto mellom det og svart matt, får håpe jeg ikke angrer på det.
Grill og lykterammer derimot, de ble svart matt igjen. Bare i lakk nå ikke plasti-dip. Mer holdbart og så slipper jeg å være bekymra ved bruk av avfetting/såpe o.l.
Lista ved innsteget bak er også fjerna rust og malt svart matt. Den bar preg av 30-års tjeneste! Gadd ikke å legge alt for mye i den, kun bort med rust og deretter litt farge. Bulker får gå.
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Innimellom andre plikter ble det tid til litt mer montering, bare å kjøre på når man kan
Fått på grill og lykterammer: Fant fram park/blink lampene, litt matte: Kjapp runde med polish og finishen endra seg: Et våkent øye legger nok merke til at høyre siden er sprekkt opp, så da Toyota ikke lenger fører denne så kjøper jeg gjerne hvis noen der ute har en hel en å selge!
Ferdig montert front: På med nye kantlister på byggerne: Så nå er mer eller mindre bilen komplett utvendig, med unntak av vinsjløsning og skilt i fronten samt stigtrinn. Byggerne er ikke satt 100% fast da de skal få henge litt løst mens lakken herder skikkelig. Så hvis noen syns de ser litt "slappe ut" så er det derfor.
Bilder: Bildene juger nok litt, de er masse småting å sette fingeren på hvis man er skikkelig pirkete, men for all del, stort sprang fra slik den engang var!
Veldig gøy at jeg foreløpig er fornøyd med de nye fangerne jeg har lagd mens bilen var til lakkering.
Bare å montere tilbake interiøret igjen, og alle gummilister i dører nå så kan jeg bruke den litt igjen! Må få den til et garasjetreff snart

Fått på grill og lykterammer: Fant fram park/blink lampene, litt matte: Kjapp runde med polish og finishen endra seg: Et våkent øye legger nok merke til at høyre siden er sprekkt opp, så da Toyota ikke lenger fører denne så kjøper jeg gjerne hvis noen der ute har en hel en å selge!
Ferdig montert front: På med nye kantlister på byggerne: Så nå er mer eller mindre bilen komplett utvendig, med unntak av vinsjløsning og skilt i fronten samt stigtrinn. Byggerne er ikke satt 100% fast da de skal få henge litt løst mens lakken herder skikkelig. Så hvis noen syns de ser litt "slappe ut" så er det derfor.
Bilder: Bildene juger nok litt, de er masse småting å sette fingeren på hvis man er skikkelig pirkete, men for all del, stort sprang fra slik den engang var!
Veldig gøy at jeg foreløpig er fornøyd med de nye fangerne jeg har lagd mens bilen var til lakkering.
Bare å montere tilbake interiøret igjen, og alle gummilister i dører nå så kan jeg bruke den litt igjen! Må få den til et garasjetreff snart

Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Lekkert
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
- Geir Vangen
- Innlegg: 754
- Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
- Lokasjon: Sarpsborg
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Utrolig bra






Min garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1070
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Dette ser bra ut
.

1986 lj70 solgt
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Suuupert! DEN FØLELSEN!
-
- Innlegg: 37
- Ble med: tor sep 08, 2016 10:59 pm
- Lokasjon: Trøndelag
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
En vakker dag håper jeg på å kunne stå med en like strøken bil 

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo tusen takk alle sammen, hyggelig med så mange fine tilbakemeldinger
Vært hektisk i det siste med alt annet enn cruiser, men innimellom har det blitt litt og den er selvsagt utnyttet.
Inn med speedometer wire. Fikk ikke godfølelsen, altså usikker på om den traff skikkelig: Regna egentlig med at T hadde lagd en "idiotsikker" løsning, men valgte likevel en liten testrunde, bare sånn for å være sikker på at den virket. Selvsagt virket den!
Fint bilde etter endt prøvetur vel hjemme: Tilbakemontering av alusider, droppa fuktsperre denne gang. Har kun lagt en stripe med "pakningsmasse" der de hviler mot karrosseriet for å slippe gnissing mot lakken, i tillegg så blir de stående litt i spenn mot hverandre.
Har kjørt på med owatrol på gølvet og lot det tørke ut skikkelig. Deretter inn med ledninger, tepper og lister. Alle aluplatene får seg en liten shine, greit å få bort riper og andre merker når de nå er ute: Skruene til stolene framme var skikkelig rustne og fæle å se på. En runde med roterende stålbørste og påfølgende owatrol så endra det seg. Liker å fortsette å benytte meg av de samtidig som de fikk en rustikk finish: Så sånn er ståa nå: Mangler klippsa til de ytre "weatherstrip`ene" på begge fremdørene, skal visstnok dukke opp i morra. Da kan fremdørene komplimenteres, så nå nærmer det seg å kunne bruke den så smått! Håper på en runde den 17. Mai, det hadde vært knallbra med toppløs cruiser da!

Vært hektisk i det siste med alt annet enn cruiser, men innimellom har det blitt litt og den er selvsagt utnyttet.
Inn med speedometer wire. Fikk ikke godfølelsen, altså usikker på om den traff skikkelig: Regna egentlig med at T hadde lagd en "idiotsikker" løsning, men valgte likevel en liten testrunde, bare sånn for å være sikker på at den virket. Selvsagt virket den!
Fint bilde etter endt prøvetur vel hjemme: Tilbakemontering av alusider, droppa fuktsperre denne gang. Har kun lagt en stripe med "pakningsmasse" der de hviler mot karrosseriet for å slippe gnissing mot lakken, i tillegg så blir de stående litt i spenn mot hverandre.
Har kjørt på med owatrol på gølvet og lot det tørke ut skikkelig. Deretter inn med ledninger, tepper og lister. Alle aluplatene får seg en liten shine, greit å få bort riper og andre merker når de nå er ute: Skruene til stolene framme var skikkelig rustne og fæle å se på. En runde med roterende stålbørste og påfølgende owatrol så endra det seg. Liker å fortsette å benytte meg av de samtidig som de fikk en rustikk finish: Så sånn er ståa nå: Mangler klippsa til de ytre "weatherstrip`ene" på begge fremdørene, skal visstnok dukke opp i morra. Da kan fremdørene komplimenteres, så nå nærmer det seg å kunne bruke den så smått! Håper på en runde den 17. Mai, det hadde vært knallbra med toppløs cruiser da!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Rakk ikke 17. Mai... men ruller nå!
Fikk weatherstrip til begge sider. Bestilte ekstra klipps så jeg skulle ha å "kludre" litt med. Hvis noen trenger så har jeg til salgs, løse klipps til begge sider altså. Da var det bare å montere videre resten av dør stæsjet: Selv om det er en enkelt oppbygd bil så består den av noen deler: Har hatt av minuspolene ved sveising og nå var det slutt for den ene originale klemma, den gode gamle i bly. Ulempen er at de tilslutt blir for "romme" dersom de blir dratt til for mye over tid. Valgte å skifte begge to og alle minuskablene til både chassi og motor da alt hadde sett sine bedre dager: Nye kabelsko med krymp. Økte tverrsnitt på de til chassi da jeg syns de originale var litt tynne: Ferdig: All klaring er god klaring! 10 stk. M10 burde holde vinsjen til ramma, 3 stk. på hver side og 2 stk. på toppen på hver side. Målte først at det gikkk å montere men ble litt nervøs når jeg var såpass nærme nylakkert blekk ved "jekking" av innsatsgjenger. For de som aldri har gjort det så må man bruke litt makt på så store som M10. Vurderte å ringe etter en kompis for bistand men det gikk greit alene: Alt klart for kjøretur: En mann og hans bil:
Fikk weatherstrip til begge sider. Bestilte ekstra klipps så jeg skulle ha å "kludre" litt med. Hvis noen trenger så har jeg til salgs, løse klipps til begge sider altså. Da var det bare å montere videre resten av dør stæsjet: Selv om det er en enkelt oppbygd bil så består den av noen deler: Har hatt av minuspolene ved sveising og nå var det slutt for den ene originale klemma, den gode gamle i bly. Ulempen er at de tilslutt blir for "romme" dersom de blir dratt til for mye over tid. Valgte å skifte begge to og alle minuskablene til både chassi og motor da alt hadde sett sine bedre dager: Nye kabelsko med krymp. Økte tverrsnitt på de til chassi da jeg syns de originale var litt tynne: Ferdig: All klaring er god klaring! 10 stk. M10 burde holde vinsjen til ramma, 3 stk. på hver side og 2 stk. på toppen på hver side. Målte først at det gikkk å montere men ble litt nervøs når jeg var såpass nærme nylakkert blekk ved "jekking" av innsatsgjenger. For de som aldri har gjort det så må man bruke litt makt på så store som M10. Vurderte å ringe etter en kompis for bistand men det gikk greit alene: Alt klart for kjøretur: En mann og hans bil:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Vackert!
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
@jonwib: Takk takk
Vært mye annet enn LC som det gjerne er på denne tiden av året, mye som skjer på for-smmeren.
Men litt har det blitt.
73ien har stått stille litt og var faktisk tom for strøm når jeg skulle ta meg en tur. Begynte feilsøking men avblåste det hele da det selvsagt ikke var bilen det var noe galt med men det ene batteriet som hadde en defekt celle og tappa begge to.
Ja og ikke minst rosinen i pølsa, eller en av de iallefall, pakke fra Halden
Tok noen mål og fikk en tegning av Stranden Mekaniske tidligere i vår: Fikk noen gode tips og korrigerte litt i forhold til hva jeg opprinnelig hadde tenkt og vips så var de ferdige: Nye batterier, skifta begge: Sliderne ble sendt med posten da tid til å ta en tur ned og hente de selv ikke er til stede om dagen, 24 timer så var de her, det er skikkelig kjappt levert av posten altså! Lurte i utgangspunktet å legge de så og si i water siden primærfunksjonen nok blir å trå på de, ikke ligge å ri på store steiner, men etter gode råd fra både her og der ja faktisk nesten over alt så tiltes de 15gr opp utover. Brukte litt tid på å lage meg noen bukker for å kunne finne best mulig plassering før jeg begynner på festebrakettene, brakett-emner fulgte med på over-mål, jeg kutter, tilpasser og fester selv.
Rimelig sikker på at plasseringa blir sånn som det her: Gleder meg til jeg får ferdigstilt dette, tror det blir kledelig

Vært mye annet enn LC som det gjerne er på denne tiden av året, mye som skjer på for-smmeren.
Men litt har det blitt.
73ien har stått stille litt og var faktisk tom for strøm når jeg skulle ta meg en tur. Begynte feilsøking men avblåste det hele da det selvsagt ikke var bilen det var noe galt med men det ene batteriet som hadde en defekt celle og tappa begge to.
Ja og ikke minst rosinen i pølsa, eller en av de iallefall, pakke fra Halden

Tok noen mål og fikk en tegning av Stranden Mekaniske tidligere i vår: Fikk noen gode tips og korrigerte litt i forhold til hva jeg opprinnelig hadde tenkt og vips så var de ferdige: Nye batterier, skifta begge: Sliderne ble sendt med posten da tid til å ta en tur ned og hente de selv ikke er til stede om dagen, 24 timer så var de her, det er skikkelig kjappt levert av posten altså! Lurte i utgangspunktet å legge de så og si i water siden primærfunksjonen nok blir å trå på de, ikke ligge å ri på store steiner, men etter gode råd fra både her og der ja faktisk nesten over alt så tiltes de 15gr opp utover. Brukte litt tid på å lage meg noen bukker for å kunne finne best mulig plassering før jeg begynner på festebrakettene, brakett-emner fulgte med på over-mål, jeg kutter, tilpasser og fester selv.
Rimelig sikker på at plasseringa blir sånn som det her: Gleder meg til jeg får ferdigstilt dette, tror det blir kledelig

Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
- christianmindrebo
- Innlegg: 451
- Ble med: man nov 25, 2013 3:29 pm
- Lokasjon: Blærum - Haslum
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Fy fa.. ser bra ut. imponerende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Med de støttebukkene der så ser jeg at ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Bra jobba 

1986 lj70 solgt
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo takk takk
@srs: Har brent meg på klein forskaling før, riktig nok for betong, men det var kjipt nok til at jeg ikke er gira på at det skal gjenta seg. Så heller litt på den sikre siden
For de som enda ikke er lei Light Duty LandCruiser II, så har jeg fortsatt litt med brakettene.
Først ut var ene enden av mal for å måle rørlengde: Deretter lagde jeg en som gikk utenpå denne: Da var det enkelt å justere lengden og vinkelen i bakkant, nesten for lett
Justerte litt på rammebrakettene, hadde egentlig en ide om å "klype" de fast rundt ramma, ikke sette inn innsats gjenger men den ble nok litt komplisert: Lager dobbelt opp av alt da en kompis skal ha samme sett på sin 73. (Heldiggrisen som slipper å tråkke opp løypa!) Bakre brakett (klin lik på begge sider) røret ligger rett inn fra slideren til braketten som møter øvre del av ramma, den går også over ramma og hekter seg bak: Midtre brakett (også klin lik på begge sider) denne ligger nedover i samme vinkel som rockslideren og møter nedre del av ramma, tror det blir stivere av at de har litt forskjellig vinkel og vekslende innfesting på ramma. Og så kompromiet... Fremre brakett benyttes de originale hulla i kanalen, de til stigtrinna. Dette fordi den var litt tricky å få til pluss at jeg vet at jeg skal endre på eksosen i nær fremtid, ønsker ikke å låse meg til løsning nå.
Men, jeg tror det blir greit nok til bruken min. (Forøvrig samme på andre siden også.) Bilde som viser alle sammen hakta på. Nå er det bare å punkte det fast som det står for å demontere og hel-sveise:

@srs: Har brent meg på klein forskaling før, riktig nok for betong, men det var kjipt nok til at jeg ikke er gira på at det skal gjenta seg. Så heller litt på den sikre siden

For de som enda ikke er lei Light Duty LandCruiser II, så har jeg fortsatt litt med brakettene.
Først ut var ene enden av mal for å måle rørlengde: Deretter lagde jeg en som gikk utenpå denne: Da var det enkelt å justere lengden og vinkelen i bakkant, nesten for lett

Justerte litt på rammebrakettene, hadde egentlig en ide om å "klype" de fast rundt ramma, ikke sette inn innsats gjenger men den ble nok litt komplisert: Lager dobbelt opp av alt da en kompis skal ha samme sett på sin 73. (Heldiggrisen som slipper å tråkke opp løypa!) Bakre brakett (klin lik på begge sider) røret ligger rett inn fra slideren til braketten som møter øvre del av ramma, den går også over ramma og hekter seg bak: Midtre brakett (også klin lik på begge sider) denne ligger nedover i samme vinkel som rockslideren og møter nedre del av ramma, tror det blir stivere av at de har litt forskjellig vinkel og vekslende innfesting på ramma. Og så kompromiet... Fremre brakett benyttes de originale hulla i kanalen, de til stigtrinna. Dette fordi den var litt tricky å få til pluss at jeg vet at jeg skal endre på eksosen i nær fremtid, ønsker ikke å låse meg til løsning nå.
Men, jeg tror det blir greit nok til bruken min. (Forøvrig samme på andre siden også.) Bilde som viser alle sammen hakta på. Nå er det bare å punkte det fast som det står for å demontere og hel-sveise:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Kult!
Får du brukt de snasne vinklene jeg la ved og?
Får du brukt de snasne vinklene jeg la ved og?
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Hei og takk igjen for flott arbeid Håvardhåvard skrev:Kult!
Får du brukt de snasne vinklene jeg la ved og?

Fikk nesta sammen sliderne i "jiggen" på bilen, her sees de linet opp etterpå: Er litt træl for en som ikke driver med sånt no til vanlig. Fikk på et eller annet vis forskjøvet litt sideveis på et par av røra fra slider og inn til ramma så til en annen gang (hvis det blir noe) så skal jeg sørge for å låse de bedre. Blir litt styrete når man sitter/ligger der og holder på med sveiseapparat, sveisemaske, hansker, deler og det hele. Flere tvinger/wise-grip tenger er notert på verktøy-ønskelista.
Men fikk det nå til på et vis, og deretter bar det avgårde for hel-sveising: Siden de bare er nesta fast så ligger de spent opp sånn at jeg VET det ikke forskyves noe på noe underveis... For det hadde vært kjipt.
Smatt rett på ved testmontasje etter sveisinga, før de sendes til overflate behandling. Var litt spent om om noe hadde vridd seg eller lignende, men inga problem!: Overflaten ligger an til å bli i en eller annen type Bedliner. Det må vel tåle å bli tråkka på osv. uten å se helt herpa ut med en gang? Håper iallefall det for nå er valget tatt og sliderne levert.
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Og da var sliderne ferdig overflatebehandlet og påmontert bilen. De hadde helt sikkert vært kulere i sort pulverlakk, men med tanke på slitasje og ikke minst at de gir bedre grep når man trår på de så håper jeg at Bedliner er tingen
Matcher iallefall kanalbeskyttelsen vannvittig bra: Og et par bilder i helfigur, fortsatt toppløs
syns den kledde disse:
Et minus er at de fine sveisene til Stranden Mekaniske ikke syns så godt lengere da strukturen i finishen kamuflerer de.

Matcher iallefall kanalbeskyttelsen vannvittig bra: Og et par bilder i helfigur, fortsatt toppløs

Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Begynner å bli veldig fin denna 73 din 
her er det motivasjon og få og fine bilder, blir bra denna ja!

her er det motivasjon og få og fine bilder, blir bra denna ja!
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer

Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Takk takk Knut, noe av det geniale med forumet er jo å inspirere samt bli inspirert!
Har leita litt etter nytt hjulsett til 90ien en liten stund. Har fundert på både 16" og 17" felg denne gangen, noe enkelt og cleant. Dekk har jeg fysa litt på mud-terrain e.l. Og 5 stk. denne gang. Syns unektelig det er flott, og praktisk, med reservehjul i samme som de som står på bilen. Hadde jeg hatt Telenor edition hadde jeg gått for 5 stk. Mud-Terrain i 255/85-16, garantert.
Men så fikk jeg hyggelig Cruiser besøk av en kompis som akkurat hadde skiftet på sin, Cooper STT Pro i 285/75-16 (11,2x33) med 8" bred felg og ET0. Var å testa dekka og de støya overaskende lite til å ha såpass aggressivt mønster, lite eller ingen sporing, fine og se på var de også. Etter litt måling med tommestokk både her og der syns jeg fortsatt det var litt plass i bredden, selv ved halv sving noe som er akilleshelen til 90iene. Tok rett og slett en råtjangs og bestilte meg et sett Cooper STT Pro i 305/70-16 (12x33) på 8" brede stålfelger i ET0, fikk jæskla kalde føtter når de dukka opp og var nær ved å selge de før de var testa på bilen da bredden reelt var noe bredere enn teorien skulle tilsi... Men når de først lå der så måtte de jo testes! Syns de kledde bilen bra! Kanskje en centimeter større i diameter enn de forrige jeg hadde, men fyller opp på en annen måte enn før, mye riktigere med ET0 også da de såvidt stikker litt utenfor hjulbua nå, ikke banen men mikroskopisk på profilen. Felger hadde jeg egentlig tenkt i grå, da jeg syns det er mer diskret enn sort, men foreløpig blir de værende sorte.
Det værste er at det ikke subber i det hele tatt ved vanlig kjøring, skal flekse godt også før det tar i fremme, men det er kun ved halv sving, ellers går det så det suser! Mer klaring nå enn før pga. riktigere innpress. God sommer alle sammen
Har leita litt etter nytt hjulsett til 90ien en liten stund. Har fundert på både 16" og 17" felg denne gangen, noe enkelt og cleant. Dekk har jeg fysa litt på mud-terrain e.l. Og 5 stk. denne gang. Syns unektelig det er flott, og praktisk, med reservehjul i samme som de som står på bilen. Hadde jeg hatt Telenor edition hadde jeg gått for 5 stk. Mud-Terrain i 255/85-16, garantert.
Men så fikk jeg hyggelig Cruiser besøk av en kompis som akkurat hadde skiftet på sin, Cooper STT Pro i 285/75-16 (11,2x33) med 8" bred felg og ET0. Var å testa dekka og de støya overaskende lite til å ha såpass aggressivt mønster, lite eller ingen sporing, fine og se på var de også. Etter litt måling med tommestokk både her og der syns jeg fortsatt det var litt plass i bredden, selv ved halv sving noe som er akilleshelen til 90iene. Tok rett og slett en råtjangs og bestilte meg et sett Cooper STT Pro i 305/70-16 (12x33) på 8" brede stålfelger i ET0, fikk jæskla kalde føtter når de dukka opp og var nær ved å selge de før de var testa på bilen da bredden reelt var noe bredere enn teorien skulle tilsi... Men når de først lå der så måtte de jo testes! Syns de kledde bilen bra! Kanskje en centimeter større i diameter enn de forrige jeg hadde, men fyller opp på en annen måte enn før, mye riktigere med ET0 også da de såvidt stikker litt utenfor hjulbua nå, ikke banen men mikroskopisk på profilen. Felger hadde jeg egentlig tenkt i grå, da jeg syns det er mer diskret enn sort, men foreløpig blir de værende sorte.
Det værste er at det ikke subber i det hele tatt ved vanlig kjøring, skal flekse godt også før det tar i fremme, men det er kun ved halv sving, ellers går det så det suser! Mer klaring nå enn før pga. riktigere innpress. God sommer alle sammen

Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001