Gåen starter
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Gåen starter
Hei! Da har det utrolig nok dukket opp et problem med 90'n... Noen ganger når jeg skal starte så gir den bare fra seg et klikk, høres ut som startern slår inn eller om det er et rele, men startern snurrer ikke igang. Noen som har hatt samme problem og kan si hva det kan være og eventuelt hva jeg må gjøre for og ordne det?
LC90 1998mod
- ole_kristian
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: Gåen starter
Jeg hadde det samme på min kzj95, og jeg er nok omtrent 90% sikker på at du må bytte kobberkontaktene i starteren din.sivertsj skrev:Hei! Da har det utrolig nok dukket opp et problem med 90'n... Noen ganger når jeg skal starte så gir den bare fra seg et klikk, høres ut som startern slår inn eller om det er et rele, men startern snurrer ikke igang. Noen som har hatt samme problem og kan si hva det kan være og eventuelt hva jeg må gjøre for og ordne det?
Billige deler - og enkel jobb å bytte, NÅR du har fått ut starteren.
- Vedlagte filer
-
- Gamle kontakter i starter
- starterkontakter 2.jpg (60.81 KiB) Vist 6158 ganger
-
- Forskjell på ny og slitt kontakt
- starterkontakter 1.jpg (93.95 KiB) Vist 6158 ganger
-
- Nye kontakter på plass
- starterkontakter.jpg (52.14 KiB) Vist 6158 ganger
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Det hørtes jo flott ut på en måte... startern ligger pr nå løs i motorrommet da jeg ikke fikk den ut derifraole_kristian skrev:Jeg hadde det samme på min kzj95, og jeg er nok omtrent 90% sikker på at du må bytte kobberkontaktene i starteren din.sivertsj skrev:Hei! Da har det utrolig nok dukket opp et problem med 90'n... Noen ganger når jeg skal starte så gir den bare fra seg et klikk, høres ut som startern slår inn eller om det er et rele, men startern snurrer ikke igang. Noen som har hatt samme problem og kan si hva det kan være og eventuelt hva jeg må gjøre for og ordne det?
Billige deler - og enkel jobb å bytte, NÅR du har fått ut starteren.

LC90 1998mod
- ole_kristian
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Har vært der sjøl - og den skal opp, selv om man tror det finnes flere muligheter.sivertsj skrev:Det hørtes jo flott ut på en måte... startern ligger pr nå løs i motorrommet da jeg ikke fikk den ut derifraole_kristian skrev:Jeg hadde det samme på min kzj95, og jeg er nok omtrent 90% sikker på at du må bytte kobberkontaktene i starteren din.sivertsj skrev:Hei! Da har det utrolig nok dukket opp et problem med 90'n... Noen ganger når jeg skal starte så gir den bare fra seg et klikk, høres ut som startern slår inn eller om det er et rele, men startern snurrer ikke igang. Noen som har hatt samme problem og kan si hva det kan være og eventuelt hva jeg må gjøre for og ordne det?
Billige deler - og enkel jobb å bytte, NÅR du har fått ut starteren.får ta en kikk på det imorra igjen
Jeg knytta et snøre rundt starteren å dro den opp jeg.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.