Rust i tverrbjelken HJ60

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
HJ60_82
Ble med: ons mai 12, 2004 7:34 pm
Lokasjon: Narvik

Rust i tverrbjelken HJ60

Innlegg av HJ60_82 »

I forbindelse med rengjøring, smøring av owatrol og linolje på ramma ser jeg til min forferdelse at denne....jeg kaller det for tverrbjelken...mellom rammevangene på min HJ60 ser slik ut. :( -Hva ville dere ha gjort - sveisa i ei forsterkning eller kjøpt helt ny? Har dere tips om hvor jeg bør kjøpe en slik?

Oddbjørn
95 83 48 29
Vedlagte filer
103-0363_IMG.JPG
103-0363_IMG.JPG (37.35 KiB) Vist 5778 ganger
Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Innlegg av håvard »

Hvis du gidder så kan du jo sveise det. Men hvis ikke så kjøp ny hos TOYOTA, det er ikke sikkert det er så alt for dyrt. Har kjøpt en del deler til ramma til 42'en og det er som regel ingen upris på det.

Legger ved delenr. slik at du bare kan ringe TOYOTA og spørre om prisen.

(ps! ved evt. bestilling dobbeltsjekk at delenr. er riktig i forhold til ditt vognkort.)
Vedlagte filer
60R.gif
60R.gif (17.68 KiB) Vist 5760 ganger
HJ60_82

Innlegg av HJ60_82 »

Han steike ! Det var kjapp tilbakemelding ! Tar utskrift og ringer Toyota lokalt i morgen tidlig.

Tusen takk for hjelpa !
Oddbjørn
:D :wink:
Brukeravatar
tore
Ble med: ons mai 12, 2004 10:21 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av tore »

Hei!
Jeg tror det var rundt en tusenlapp for den hos toyota. Jeg kjøpte en for et par år siden. Så får vi se om jeg husker rett :shock:
Tore
HJ60_82

Innlegg av HJ60_82 »

tore skrev:Hei!
Jeg tror det var rundt en tusenlapp for den hos toyota. Jeg kjøpte en for et par år siden. Så får vi se om jeg husker rett :shock:
Ringte lokal Toyotaforhandler idag: Han påsto at delen var gått ut av produksjon og at han derfor ikke kunne hjelpe meg. Den hadde kostet kr 1.889,- dersom de hadde hatt den. :cry:

Da blir det vel sveising istedet.

Og igjen, takk for hjelpa !

Oddbjørn
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

Hmm, veeeeldig rart at den har gått ut av produksjon.. Hadde jeg vært deg hadde jeg dobbeltsjekket hos en annen TOYOTA forhandler. Hvis de ikke finner delenr. kan det hende det har skjedd en delenr. konvertering. dvs. at delen har fått nytt delenr.

Det er ikke alle TOYOTA sjapper som er like oppegående på deler så lenge du skal ha noe utover dørhåndtak til en Corolla :D
Brukeravatar
RubberDog
Ble med: ons mai 12, 2004 10:54 pm
Lokasjon: Østlandet

Innlegg av RubberDog »

Jeg fikk et sveiseverksted til å lage en for meg. Mener å huske det kostet 500,- for noen år siden...

Lykke til...
LandCruiser, ikke dra hjemmefra uten!
2008 120GX
Brukeravatar
tore
Ble med: ons mai 12, 2004 10:21 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av tore »

Vel,der er jo så lenge siden. Min var MYEMYE mer rusten og jeg hadde ingen anelse hvordan den så ut hel derfor bestillte jeg bare en ny hos toyota

Veldig enig med håvard her. Jeg syntes det varierer veldig hva som er å få tak i hos de forskjellige toyota-forhandlerne. Dette gjelder også små deler som vanligvis er i et kit, noen selger disse separat,men tydligvis ikke alle.

Jeg nekter å tro at de er tomme eller gått ut av produksjon!
Tore
HJ60_82

Innlegg av HJ60_82 »

Har nå sjekka med Toyota Norge sentralt. De bekrefter at delen er gått ut av prod. og at de ikke kan hjelpe meg. Siste gang solgt pr 29.12.03..... :(

Oddbjørn
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

Da gir jeg meg :)
Da får du sveise litt da, det blir bra det også!

Litt pussig at 40 serie delene er lengre i produksjon enn 60 delene. Bra for meg da..
Brukeravatar
Steinar
Ble med: ons mai 12, 2004 8:51 am
Lokasjon: Alta

Innlegg av Steinar »

ja, ja ! Du kan jo trøste deg med at dette er en særdeles enkel sveisejobb :)
Besøk min garasje...

~~Kjærlighet til kvalitet~~
Svar

Tilbake til «Rust og lakk»