Vsc,trc
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Vsc,trc
Disse lampene lyser på lc'n, en 2001 mod. jubileumsutgave.
Har vært inne på verksted og fått diverse diagnoser, men har enda opp med ledningsbrudd.
Noen ideer? Evt. går det an å få tak i et koblingsskjema? De lyser ikke når jeg starter, men så fort hjula begynner å trille. Og helt til motoren stanses.
Har vært inne på verksted og fått diverse diagnoser, men har enda opp med ledningsbrudd.
Noen ideer? Evt. går det an å få tak i et koblingsskjema? De lyser ikke når jeg starter, men så fort hjula begynner å trille. Og helt til motoren stanses.
- Vedlagte filer
-
- IMG_20170607_102206.jpg (685.7 KiB) Vist 18374 ganger
Re: Vsc,trc
abs sensor kanskje? Er det gjort feilkode avlesning?
Ellers så er baklamper og tilhengerkontakt ofte et feilpunkt.
Ellers så er baklamper og tilhengerkontakt ofte et feilpunkt.
2001 LC 90, 163hk D-4D
Min Garasje
Min Garasje
Ja den er feilsøkt av to forskjellige verksted. Men baklykter/hengerkontakt, finnes det andre ting som oppfører seg merkelig om det er der feilen sitter? Alt anna på bilen fungerer utmerket. Abs-sensor, burde ikke abs-lampa lyse da?
- Snekker_Andersen
- Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Lokasjon: Oslo
Jeg har samme råd som nevnt over; tilhengerkontakt. Hadde samme lys tent på egen bil i vinter. Åpnet tilhengerkontakten og der var alt en stor rustklump. På med ny kontakt, og lampene sluknet.
Hilux GR 2024
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Ex. HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Ex. HDJ 100 2006
Da var kontakta skifta og lampene lyser like godt
.

- Snekker_Andersen
- Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Lokasjon: Oslo
Har du kjørt en tur etter at du skiftet kontakt?irene skrev:Da var kontakta skifta og lampene lyser like godt.
Det hender at ECU må motta X-antall feilfrie signaler før varsellampene slukner.
Hilux GR 2024
RAV4 hybrid 2017
Ex. HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Ex. HDJ 100 2006
Ja, har 7 mil etter skiftet og de lyser ennå.
Men då har du jo syndarenirene skrev:Disse lampene lyser på lc'n, en 2001 mod. jubileumsutgave.

Toyota Publisering No. EWD269Firene skrev:Noen ideer? Evt. går det an å få tak i et koblingsskjema?
Normalt. Heng jo saman med ABS-signalet som normalt ikke aktiviseres før hjula registrerer omdreining & sustemet er spennigssattirene skrev:De lyser ikke når jeg starter, men så fort hjula begynner å trille. Og helt til motoren stanses.
Her skulle det ha stått noko lurt...
Om det skulle være abs-sensor hadde vel verkstedene funnet ut av det, eller?
Og når den da tilsynelatende er ok, kan det være noe anna enn ledningsbrudd?
Hadde vært greit å utelukke alt før man begynner å røre i spaghetti'n liksom
Takk for tips til koplingsskjema forresten

Og når den da tilsynelatende er ok, kan det være noe anna enn ledningsbrudd?
Hadde vært greit å utelukke alt før man begynner å røre i spaghetti'n liksom
Takk for tips til koplingsskjema forresten
På min 01 så trengtes en kalibrering av rattvinkelsensor. Lysene tente først når bilen ble satt i bevegelse, å helt til den ble slått av.
Kalibrering hadde blitt nullstilla etter at den hadde stått litt over et døgn med batteri frakobla
Kalibrering hadde blitt nullstilla etter at den hadde stått litt over et døgn med batteri frakobla
ingen ting er umulig, det tar bare litt lengre tid
Takk for tips! Det hørtes akkurat ut som min!
Er kalibrering av den noe jeg kan gjøre selv? :p
Er kalibrering av den noe jeg kan gjøre selv? :p