Tores godt brukte 84' HJ60
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Tores godt brukte 84' HJ60
Tommel opp herfra. Bedre papirer?
1986 lj70 solgt
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
- rallyrolla
- Ble med: ons aug 02, 2017 8:58 am
Orginal vinsjbil så får ikke kjeft pga vinsjen som stikker ut i front, hadde sikkert blitt krøll å sett over på andre ramma og Rune som hadde den før har godkejnningspapier på det meste uten å ha godkjent det så regner med å få iallefall OME settet i vognkort, står nr og slikt stempla på fjørene eller er det klistrelapper? har ikke sett no på fjærene men ser jo det er OME sine smørbare sjakler og dempere... men må vel nesten finne nr på dem for å få det godkjent... har også papir på bodyliften, turbogodkjenning (12H da vel å merke) men da må eg ha hj61 akslinger/bremser, hva er forskjellen på bremsene?
hj60 bremsene er jo godkjent for 3500kg hengervekt så er jo ganske heftige slik dem er..? og litt anna smått av papier som ligger på regnr men ikke er godkjent enda som dekk, 31" ... sku gjerne hatt større om noen veit hvordan eg skal gå fram?
bytting av bunnpanne for å få panne med retur til olje fra turbo

monterte bedre clutch og lager i bakkant av veiv.. så fikk plassert i motor og girkasse

travers kran i taket er kun i andre løpet i garasjen og begge bukkene der var opptatt så da blei det litt eksra med å få svingt inn karros dit og ramme innunder men det gikk

blir svær

karroseriet og ramma blir sandblåst og lakkert før eu regner eg med, vil ha ørkenbeige farga på den som kom på noen orginalt

grei forskjell

planen nå frammover er å montere alt til motor, en knekt bolt til eksos som må ut så er det på med turbo og lage eksosanlegg, få motor til å gå, tilpasse så eg får flytta over kompressor og alt til sperrene, flytte over brakett for vinsjspaken på karroseri, så må eg gå over bremsene og kjøpe nye bolter til rammefestene... nok å drive med frammover

bytting av bunnpanne for å få panne med retur til olje fra turbo

monterte bedre clutch og lager i bakkant av veiv.. så fikk plassert i motor og girkasse

travers kran i taket er kun i andre løpet i garasjen og begge bukkene der var opptatt så da blei det litt eksra med å få svingt inn karros dit og ramme innunder men det gikk

blir svær

karroseriet og ramma blir sandblåst og lakkert før eu regner eg med, vil ha ørkenbeige farga på den som kom på noen orginalt

grei forskjell

planen nå frammover er å montere alt til motor, en knekt bolt til eksos som må ut så er det på med turbo og lage eksosanlegg, få motor til å gå, tilpasse så eg får flytta over kompressor og alt til sperrene, flytte over brakett for vinsjspaken på karroseri, så må eg gå over bremsene og kjøpe nye bolter til rammefestene... nok å drive med frammover
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Endelig er det noen som skrur på ordentlige biler! Godt å se!
Skal ikke være noen forskjell på bremsene på 60og 61. Heller ikke på akslene. Samme utveksling på 3.7-1 .
Eneste er hvis det er sperreaksler. Men det er ikke standard på 61. Kun et tilleggsvalg fra en eller annen årsmodell.
Skal ikke være noen forskjell på bremsene på 60og 61. Heller ikke på akslene. Samme utveksling på 3.7-1 .
Eneste er hvis det er sperreaksler. Men det er ikke standard på 61. Kun et tilleggsvalg fra en eller annen årsmodell.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil