Erfaringer med takgrind på 120?

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
vitalogy
Ble med: ons des 24, 2008 1:26 pm
Lokasjon: Molde

Erfaringer med takgrind på 120?

Innlegg av vitalogy »

Hei, har kikket litt rundt på forumet og forskjellige garasjer her inne på jakt etter bilder av 120er med takgrind.

Etter familieforøkelse, ser jeg nå at det begynner å bli knapt om plassen inne i bilen. Derfor ser jeg nå behovet for ei takgrind.
Har vurdert Slimline II, Big Country og Yakima. Alle har det til felles at jeg ikke har greid å finne noen spesielt gode bilder av hvordan disse ser ut montert på en 120.

For øyeblikket heller jeg mot Yakima Lockn'Load Platform C fra AT https://nettbutikk.arctictrucks.no/utve ... nulevel=24

Bruksområde blir transport av, sykler, kajakk/kano, turutstyr, sykkelvogn etc... Ser derfor for meg at en type med "t-spor" for allsidig montering er essensielt.

Er det noen her inne som har erfaring med Yakima-grinda, evt andre grinder og som har gode bilder av hvordan det ser ut montert på en 120?
narvik
Ble med: tir jul 31, 2018 5:46 pm

Re: Erfaringer med takgrind på 120?

Innlegg av narvik »

Hei,
Har selv kjøpt FrontRunner Slim line. Synes den passer bilen veldig fint. Monteres ikke på takrelinger, men direkte på taket etter at reling er blitt avmontert. Benytter seg av original Toyota mutterne. Bunnsolid. Veldig grei montering og perfekt passform. Har også kjøpt «rails» og disse vibrerte etter vanlig montering. En dråpe Tec7 var løsningen. Synes også at FrontRunner har enestående tilbehør og festeløsninger. Hvert element har not og en monterer ting der det passer. Alt er pulverlakkert og det meste har holdt seg perfekt. Men hjørneelementene var oksidert etter bare en vinter. Dette skal være en «dårlig produksjonsserie» og reklamasjon ble godkjent umiddelbart. Men jeg har ikke enda erfaring med de nye delene. Men greit service var det. Bilder må jeg først ta hvis det er viktig for deg. Har selv kjøpt alt i Tyskland der jeg har familie, kan dermed ikke si noe om prisene her til lands.
Hilsen
Peter
Brukeravatar
vitalogy
Ble med: ons des 24, 2008 1:26 pm
Lokasjon: Molde

Re: Erfaringer med takgrind på 120?

Innlegg av vitalogy »

narvik skrev: man jun 17, 2019 12:07 am Hei,
Har selv kjøpt FrontRunner Slim line. Synes den passer bilen veldig fint. Monteres ikke på takrelinger, men direkte på taket etter at reling er blitt avmontert. Benytter seg av original Toyota mutterne. Bunnsolid. Veldig grei montering og perfekt passform. Har også kjøpt «rails» og disse vibrerte etter vanlig montering. En dråpe Tec7 var løsningen. Synes også at FrontRunner har enestående tilbehør og festeløsninger. Hvert element har not og en monterer ting der det passer. Alt er pulverlakkert og det meste har holdt seg perfekt. Men hjørneelementene var oksidert etter bare en vinter. Dette skal være en «dårlig produksjonsserie» og reklamasjon ble godkjent umiddelbart. Men jeg har ikke enda erfaring med de nye delene. Men greit service var det. Bilder må jeg først ta hvis det er viktig for deg. Har selv kjøpt alt i Tyskland der jeg har familie, kan dermed ikke si noe om prisene her til lands.
Hilsen
Peter
Har selv vurdert Slimline, men nettsiden til norsk importør er såpass shabby at det ikke vekker særlig tillit (tenker da særlig på evt reklamasjoner).
Om du har mulighet hadde det vært veldig greit å få sett noen gode bilder av denne grinda på en 120 :)
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»