DA er ENDELIG SMYKKET mitt hjemme
Jeg har sett lenge etter lang 70 med bakdører og ble til jeg dro nedover i EU for finne en jeg likte. den jeg fant var en meget god stand lj78 med lc entusiast eier medlem i polish landcruiser clubb!

han har påkostet og tatt godt vare på henne og dermed kjøpt seg vdj76 jeg desverre ikke fikk se på der han bygde på den..

men men! har iallefall tatt med meg noe spesielt hjemmat til norge som jeg har litt planer for selfølgelig

se hva tiden viser og skal gjøre litt og litt vær dag og poste mye jeg kan som alltid! liten stund siden jeg har holdt på her nå! grunn lj70 var det spesielt lite og gjøre på etter så mye arbeid jeg har lagt i den.
LITT om bilen
Dette er en lj78 1993mod med 181.000km på telleren pr,dagsdato
bilen er i veldig godstand og fulgte med 3row seter som er i total 7seter
org toyota light alu felger og klassike whitespoke stål felger extra.
Bilen har en MØKKAMOTOR hehe neida

2lt-te motor med montert mitsubishi mekk pumpe med 11mm element vistnokk
går faktisk fremover til være en 2,4 hehe
den har ikke noe sperrer pr dags dato

men elektriske nav og IKKE NOE FULLTIME 4-WD
heavyduty knokkelhus på dissa med v6 diffhus bak mener jeg.
LITT om reisen våres!
etter mye texting på whatsapp og tlf samtaler så avtalte vi møte 4uker etter første samtale

prisen var grei og ingen behov for prute og lage dårlig stemning før man ser bilen. vi hadde god kommunikasjon selv med dårlig engelsk hehe

kona hans var stor til hjelp med translate engelsk til polsk under samtaler. Jeg fikk holdt av bilen og bestilte flybilleter ned med min Bror

Når vi landet så kom han med lj78 og fikk verdens største GLIS!

Han ba meg sette meg rett i fører sete og kjøre hjem til kontoret hans og se på bilen der og skrive pappirer

og kjøre lang 70 var ganske likt og ganske ulikt kan man si, Første man legger merke til er når man svinger hehe. god og kjøre med og artig se i speila hvor forskjellig bilen er fra 70.
kl 23:00 fredag var vi ferdig med skrive og overføre penger

rett til hottelet som var 5min unna og sove, Vi sto opp kl 6:00 og satte reisen med en gang! stoppet max 5 ganger iløpa turen uten om ferga i total. 10timer kjøring til ferga vi måtte rekke og 2timer fergetur fra rockstock gedser, det skumle var gps"n hadde beregnet igjenomsnittelig tid så vi brukte 2timer extra grunn dette er ikke noen fartsmaskin kan man si! det ble til vi måtte ta 1 ferge senere i timelista kl17 ferga. vi skulle egentlig rekke 15:00 ferga men det kunne vi bare se bort ifra

etter parr timer på 2800rpm ble det fort til 3800rpm på hele 115kmt og de siste timene for rekke 17 ferga
Været var fint fra polen men ble fort storm når vi kom til danmark, Helt vannvitig mye vind og rein noe vi ikke trengte. Da vi kom til broen over til MALMØ sto vannsprutet 90grader og blåste så mye panseret åpna seg!!

veldig skummelt og kunne knuse hele ruta og tak. fra malmø og til svinesund begynte vi skjenne litt på hvor slitsomt det var og kjøre i vind og rein pluss slakk styresnekke og sporing. vi begynte rulere kjøringen etter jeg begynte dabbe av kan man si. kom endelig til svinesund og trakk kø lapp hos toll. venter god stund og endelig vår tur! møter opp i kassa og får beskjed vi må i avdelinga vedsinav for import av bil

litt irritert da men jaja sov uansett si

kontroløren var litt skeptisk til oss med privat import noe som ikke er noe spesielt egentlig men ble fort hyggelig ha med gjøra etter dokumentasjon og god kjøpskontrakt og opplysninger på bilen. gadd ikke sjekke ramme nomr en gang eller se på bilen etter viste hva land cruiser var fornoe og syntes det var tøft vi skulle ta denne inn
når vi kom til oslo var det 20cm snø på veiene kl 5 natt til søndag, HVA SKJER tenkte vi haha! lite biler og trailere som sto fast langs e6, 0 brøyting! vi hadde ikke noe problem med dette og gadd ikke koble 4wd en gang

Endelig kom vi hjem og fikk spylt bilen godt etter all kjøringen, Hjem og legge seg kl 6 om morran på søndag.
Dro fra Krakòw lørdags morgen og 24timer senere er vi hjemme gitt

GANSKE SYKT bilen gikk problem fritt hjem uten noe som helst av verktøy! vi hadde en gang leatherman grunn sikkerhetskontroll! vi klarte kjøre uprøvd bil hjem uten problemer!
Takk til brodern Joel Co pilot igjennom turen