Aktuator for sentrallås, v. bakdør, noen?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
lb1lf
Ble med: søn des 20, 2015 7:08 pm
Lokasjon: Hareid, M&R

Aktuator for sentrallås, v. bakdør, noen?

Innlegg av lb1lf »

Hei,

I det siste har det vært umulig å låse venstre bakdør på Dieseldyret, og i dag var det omsider tid til å plukke ut låsemekanismen for å se hva som var galt; det viste seg å være aktuatoren for sentrallåsen som hadde låst seg; det har kommet vann inn i den på et tidspunkt, og motoren er en rustklump. Jeg fikk til slutt alt til å løpe fritt igjen, slik at døren nå tar seg låse manuelt med hendelen - men det ville nå være fint å ha sentrallås på alle dører igjen!

Er det noen som har en venstre bakdør (m/sentrallås) til en 95 som det kan plukkes litt deler fra, eventuelt som har tips til steder jeg kan finne noe slikt?

Har søkt litt rundt på nett, og ser at jeg kan få via Partsouq for $150+heftig frakt - men om noen vet om en hugger med en nitti stående, så...

Jeg har lett litt på bruktebildeler.no og lignende steder, uten å finne noe - men tenkte jeg fikk ta en ringerunde over påske for å forhøre meg litt, eventuelt sjekke om det er samme aktuator også på andre toyotamodeller, slik at det blir litt enklere å finne...

Tips?
--
Odd Erling, Hareid (1998 KZJ95, Dieseldyret / 2002 KDJ95, Dieseldyret Jr)
Bilde
Brukeravatar
Dag Einar
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Aktuator for sentrallås, v. bakdør, noen?

Innlegg av Dag Einar »

Forsøk Ole Jakob Golberg 9222 7278
Han bor i Noresund
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
lb1lf
Ble med: søn des 20, 2015 7:08 pm
Lokasjon: Hareid, M&R

Re: Aktuator for sentrallås, v. bakdør, noen?

Innlegg av lb1lf »

Hei,

Takk for raskt og meget matnyttig svar. Lar ham få fred nå i påsken, men ringer på i neste uke om ikke vask, rens og smøring av eksisterende motor får den tilbake til livet igjen.

God påske (sånn litt på forskudd...)
--
Odd Erling, Hareid (1998 KZJ95, Dieseldyret / 2002 KDJ95, Dieseldyret Jr)
Bilde
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 9x»