Varmeapparat virker dårlig :-(
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Varmeapparat virker dårlig :-(
Den første feilen har oppstått på 90'n min, jeg har dårlig virkning på varmeapparatet.
Jeg har sjekket ut en del muligheter.
Alle spjell ser ut til å virke bra og krana er OK.
Baksete apparatet varmer som bare fy.
Når jeg kjenner på slangene så virker det som om returslangen er en del kaldere enn fødeslangen. Jeg synes også det tar litt tid før slangen etter krana blir varm når jeg setter varmen på fullt.
Når jeg stenger friskluft tilførselen (resirk) blir det merkbart varmere.
Kan det være registeret som er tett eller att friskluft tilførselen (inntaket) er tett.
Forslag eller erfaringer mottaes med takk.
Jeg har sjekket ut en del muligheter.
Alle spjell ser ut til å virke bra og krana er OK.
Baksete apparatet varmer som bare fy.
Når jeg kjenner på slangene så virker det som om returslangen er en del kaldere enn fødeslangen. Jeg synes også det tar litt tid før slangen etter krana blir varm når jeg setter varmen på fullt.
Når jeg stenger friskluft tilførselen (resirk) blir det merkbart varmere.
Kan det være registeret som er tett eller att friskluft tilførselen (inntaket) er tett.
/Kjetil
Ex: LJ73, BJ73-14B, VX 90, GX120
Nå GX150 (2019)
Ex: LJ73, BJ73-14B, VX 90, GX120
Nå GX150 (2019)
Re: Varmeapparat virker dårlig :-(
Jeg ville prøvd å løsne returslangen med motoren i gang. Forsøkt å lufte der. PS: forsiktig med varmt vann...Kjetila skrev: Når jeg kjenner på slangene så virker det som om returslangen er en del kaldere enn fødeslangen.

Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Husker ikke om dette gjelder varmeapparatet, men det er et rør under bilen som har lett for å ruste har jeg latt høre fra en Toyota mekaniker en gang.
Ta en tlf eller stikk innom ditt Toyota verksted, og spør efter verksmester, og luft dette for han/hun.
Ta en tlf eller stikk innom ditt Toyota verksted, og spør efter verksmester, og luft dette for han/hun.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Har enn LC 90, 00. Har samma erfarenhet nu plötsligt. Förra vintern inget problem. Nu kommer den upp i temp enl mätaren relativt fort, efter ca 1 km, men värmen kommer inte förrän efter ca 4 km. Det är -2 gr. Funderar på om det är så att cellerna i värmeapparatet har tätnat o det är dålig genomströmning?
Har nu lagat röret! Det går 2 st rör till det bakre paketet. Precis där det kmmer ner fraifrån på insidan rambalken samlas detsand o grus. Då jag gjorde rent där var det hål på det ena röret. Jag sågade av det och tog bort ett par cm samt förband det med en värme o trycktålig slag samt slangklämmor. Funkar bra nu igen. Skall dock byta ut båda rören snarast.