MartinG's HJ60.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
MartinG's HJ60.
her kommer i løpet av uka en del bilder av min 90% ferdig rustsveisa 60
Senest rettet af marting tor des 19, 2013 6:39 pm, rettet i alt 12 gange.
her er den!
endelig begynner det å ligne på noe!
- Vedlagte filer
-
- IMG_0412.JPG (33.02 KiB) Vist 29019 ganger
jævli dumt jeg ikke fikk tatt bilder litt tidligere i prossesen.. karroseriet har vært tatt av... ramma måtte lappes på 4 eller 5 steder...fremstår nå rein, svart og seig.. hadde karros. på en traktorhenger med hele bakenden hengende ut.. så satt jeg under der og jobba . var værst bak.. rundt bakskjærmer, på kanalen bak bakhjulet og rundt det bakerste feste til ramma,,, sikkert standard hj60 rust... mye!
- Vedlagte filer
-
- IMG_0420.JPG (29.06 KiB) Vist 29012 ganger
forrige eier har leika elektriker... utrolig mye koblinger hit og dit...blinka og lyste i hytt og pine når jeg kobla de sammen "sånn det var" i bakgrunnen.. mer nye biter.. her har det kommet litt overflaterust igjen.. var litt treig med grunninga her.. så litt mer sliping må til... biltema's stålbørste til drill har vært en god venn under arbeidet..
- Vedlagte filer
-
- IMG_0414.JPG (36.57 KiB) Vist 28996 ganger
over: var ikke så mye igjen av bilen bak på venstre side.. her syns skjøten i gulvet.. kanten på gulvet mot hulrommet går helt ned til ytterskjærmen....alt nytt.. hjørne kappet av en hvit bil... under: halve hullet til slangene og litt rundt hullet til påfyllingrør kunne beholdes, ellers er alt på bildet nytt
- Vedlagte filer
-
- IMG_0418.JPG (55.27 KiB) Vist 28989 ganger
Bilen har vært i Afrika den ja! Fred Magne (TLC Fan) tror jeg kjenner forrige eier.
Synes du har begynt i riktig ende. En forferdelig møkkajobb.....men dog så viktig. kommer nok til å bli en fin 60 det der etter hvert som du kommer til å ha MYE glede av!
Bakluka sveiser du selv. Du ser jo ut til å ha litt sving på sveiseapparatet.
ta en titt i Fetsundgarasjen.....gjorde det jeg
Synes du har begynt i riktig ende. En forferdelig møkkajobb.....men dog så viktig. kommer nok til å bli en fin 60 det der etter hvert som du kommer til å ha MYE glede av!
Bakluka sveiser du selv. Du ser jo ut til å ha litt sving på sveiseapparatet.
ta en titt i Fetsundgarasjen.....gjorde det jeg

Jeg er bare IMPONERT over det arbeidet du har gjort altså. Skulle ønske jeg kunne sveise halvparten av dette.
Men det er vel bare å sette i gang vel, man lærer seg etter hvert
Men det er vel bare å sette i gang vel, man lærer seg etter hvert

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Bruk IKKE Biltemas grunning....et ikke brukbart produkt....og det gjelder alle Biltemas lakkprodukter. Ikke bare dårlig men ubrukelig!!
Bruk epoxygrunning....gjerne Hagmans gule....den får du kjøpt i rekvisitaforretninger....og holder mål!
Underlaget før Tectyl er veldig avgjørende. har du brukt et dårlig produkt der får du lommer i tectylen og rustsamler. på 60`n går denne prosessen fort!
Bruk epoxygrunning....gjerne Hagmans gule....den får du kjøpt i rekvisitaforretninger....og holder mål!
Underlaget før Tectyl er veldig avgjørende. har du brukt et dårlig produkt der får du lommer i tectylen og rustsamler. på 60`n går denne prosessen fort!