Er den stolte innehaver av en 02, 100. Brukt fra Tyskland. Noen har sikkert dårlig erfaring med det, MEN! Føler meg rimelig heldig. Har overtatt en bil som jeg nå er andre eier på siden ny. Fant den hos en Toyota forhandler i Nord Tyskland. Dama som hadde kjøpt den ny hos samme forhandler( i tillegg utført samtlige servicer på verkstedet hos dem) ville bytte bil. Hadde rulla 72000 km da jeg overtok i August. Nå har vi passert 85... Har ikke noe tull med bilen i det hele tatt. Mao: Fornøyd!!
Men nå trenger jeg litt hjelp av dere mine eminente herrer!
Har bruksanvisning på tysk, og det er for mange år siden jeg gikk på skole til at jeg skal få med meg essensen av riktig bruk av 4x4, pwr og 2nd knappen. Noen med erfaring som kan hjelpe meg?
Er vel ikke akkurat novise med 4x4. Har jobba nesten hele verden rundt, og for det meste hatt gleden av og kjøre Toyota.
For det meste Lc 78, 105 og Prado. Afrika rigget sådan.
Skal se om jeg finner noen bilder type dårlig vei og legge ut.
Landcruiser 100
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: lør nov 25, 2006 5:45 pm
- Lokasjon: Nannestad
Landcruiser 100
Stay cool, ride with pride!
Re: Landcruiser 100
Er det diesel du har?cruiser100 skrev: essensen av riktig bruk av 4x4, pwr og 2nd knappen.
I såfall har pwr-knappen stort sett ingen funksjon. Det sies at du skal få litt høyere turtall før automaten skifter, men min kommer nå nesten til rødstreken med eller uten PWR.
2nd betyr bare at førstegir ikke brukes, for å få lavere moment på hjula når du tar løs på glatta.
Som med deg kjørte jeg LC i (og utenfor) jobb, i 11 år, mest i midtøsten. Det gikk for det meste i 80, men også 78 og 4runner (+ corona, cherokee, hi-ace og noen amerikanske lastebiler med bensinmotor). Så etter mye kjøring med 80 sa kjerringa at dett var da en god bil. Så kjøpte vi en 80 fra Japan privat. Og så en 100 også, for bruk i Europa.
Happy Cruisin'
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.