Jeg bare lurer litt her.
Er det noen som vet om den nye motoren 166 hk td.
Har Dump valve.Er jo ikke akkurat så lett å se i alle fall.
Hvis dette er tilfelle kunne det vært morro med litt mere lyd fra denne.
Whoosh
nå skal jeg ikke påstå noe men en dumpventil finner du neppe på en orginal td. en dumpventil er beregnet på bensinbiler og er rett og slett en vakuumstyrt ventil som sitter montert mellom ic og innsug eller evt i insuget. som har til oppgave og åpnes da man slakker på gassen og lager vakuum på baksiden av gasspjeldet og med det vakuumet åpnes ventilen og evakuerer ut trykklufta som ligger i systemet slik at turboen kan opprettholde farta den har så den enklere tar seg opp igjen ved neste pådrag, men derimot hvis du mot formodning skulle ha en slik en på bilen din kan du skifte den med f.eks en Turbo xs rfl ventil som virkelig lager lyd, eller du kan jekke opp turbotrykket ditt en smule så vil du uansett få en friskere lyd, hvis lyden er det du er ute etter kan du montere et k&n filter el. pluss økt turbotrykk, det hjelper bra på
Hvis jeg ikke tar helt feil her så er det bare lyden du er ute etter??? Tror du finner noe sånn hos BILTEMA som lager lyd, det er elektrisk styrt. Er mye brukt blant rånere.