"Fetsund Garasjen" Hj60 og Bj42.....og noen Hilux`
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- per_martin
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Ikke i stand til????? HVA??
Selvfølgelig er du i stand til det....det er alle...så fremt de har 2 stk armer og et nokenlunde syn. Du er jo kunstmaler Dr.P så du har alle mulige forutsetninger til dette.
Vi må jo ikke sette begrensninger på oss selv her folkens....Alt er mulig...det umulige tar bare litt lengre tid
Hyggelig at jeg kan bidra til inspirasjon....det setter jeg veldig pris på!!!
Selvfølgelig er du i stand til det....det er alle...så fremt de har 2 stk armer og et nokenlunde syn. Du er jo kunstmaler Dr.P så du har alle mulige forutsetninger til dette.
Vi må jo ikke sette begrensninger på oss selv her folkens....Alt er mulig...det umulige tar bare litt lengre tid

Hyggelig at jeg kan bidra til inspirasjon....det setter jeg veldig pris på!!!
Eivind37 skrev:Alt er mulig...det umulige tar bare litt lengre tid![]()
Helt enig. Alt folk har gjort før er det mulig å gjøre om igjen!!!

Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Henger meg på Eivind, og takker for prøve turen av klenodiet ditt Vegard. Det blir nok det neste prosjekt, bare jeg en gang blir ferdig med 60'n minVegard skrev:Takk for at vi fikk komme på besøk for prøvekjøring av biler i går Eivind og Jan. Må si at den siste 60'n var vanvittig flott -bedre enn hva jeg hadde forestilt meg etter bildene!
Damen var jo også meget fornøyd. Blir artig å se hva hun ender opp med...
Kommer gjerne en tur igjen en annen gang

Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Var på party i går....hos gatebil-gutta..og Tommy Hammestrøm. Han har en imponerende bilpark i garasjen hans på 130m2. Familiebilen er en Toyota LandCruiser 100 med V8 2002 mod med alt utsyr. Resten av bilparken er leketøy. Toyota Supra med 1000hk og 1050 Nm...vannvittig redskap!!.
Neste er en 68 Ford Mustang Fastback original GT. Så følger en Volvo 240 med 550 ærlige hester på bakhjulene....motoren er har en byggepris på rundt 250 000kr
. Dessuten en Supra til som skal bli driftebil...
Rolf Haug i Haugs bilsalg var også til stede...morsomt...lenge siden sist det...ROlf er en farveklatt og er faktisk veldig morsom fyr. Han er virkelig en bilentusiast. Lever og ånder for biler. Han var veldig interessert i å handle 60`n min da, men jeg hadde ikke så lyst å selge da...
.
Tok noen biler av seriøst leketøy!!
Enjoy!!
Neste er en 68 Ford Mustang Fastback original GT. Så følger en Volvo 240 med 550 ærlige hester på bakhjulene....motoren er har en byggepris på rundt 250 000kr
. Dessuten en Supra til som skal bli driftebil...
Rolf Haug i Haugs bilsalg var også til stede...morsomt...lenge siden sist det...ROlf er en farveklatt og er faktisk veldig morsom fyr. Han er virkelig en bilentusiast. Lever og ånder for biler. Han var veldig interessert i å handle 60`n min da, men jeg hadde ikke så lyst å selge da...

Tok noen biler av seriøst leketøy!!
Enjoy!!
- Vedlagte filer
-
- Wow...denne er SINT
- landcruiser 004.jpg (25.21 KiB) Vist 4049 ganger
-
- Joda.....Ikke til å grine av dette!!
- landcruiser 005.jpg (41.28 KiB) Vist 4048 ganger
-
- Full mann.. og mean machine.....
- landcruiser 007.jpg (32.33 KiB) Vist 4047 ganger
-
- Drømmebil!! Original 68 fastback med originallakk...og rustfri....Dette er IKKE dusinvare. MÅTTE bare starte opp og varve V8èrn....fikk virkelig gåsehud...deilig!!
- landcruiser 006.jpg (28.4 KiB) Vist 4046 ganger
HØGG.....HØGG....HØGG...gamle biler...
Ja...da var tiden kommet for den blå 60`n....nå skal den dø!!
Deilig å få ut litt frustrasjon her gitt....
Trenger du deler...så er det fremdeles noe igjen....

Ja...da var tiden kommet for den blå 60`n....nå skal den dø!!
Deilig å få ut litt frustrasjon her gitt....
Trenger du deler...så er det fremdeles noe igjen....
- Vedlagte filer
-
- Luftverktøy...og sleggemekanikk
- landcruiser 168.jpg (45.26 KiB) Vist 3959 ganger
-
- Jan og jeg storkoser oss...
- landcruiser 169.jpg (43.89 KiB) Vist 3958 ganger
-
- Jan løfter trofeet med andakt og ærefrykt...
- landcruiser 172.jpg (52.72 KiB) Vist 3956 ganger
-
- Dø din seige jævel....Yiiiahhhaaa...
- landcruiser 170.jpg (59.42 KiB) Vist 3955 ganger
Skulle kanskje brukt Milo ja...
Joda Espen...er fornøyd med looken på bilen...ble bra den synes jeg.
Hilux er et annet konsept....er nok litt svak for den...liker den litt for godt selv om det er et par ting der som jeg skulle gjordt annerledes...og det kan det hende jeg gjør. Har holdt på å selge den ved et par anledninger, og kjøpere har det ikke manglet på, men har hver gang ombestemt meg i siste liten gitt....merkelig!
Var ok å få bremser igjen Espen??
Du glemte taklyset ditt forresten..
Joda Espen...er fornøyd med looken på bilen...ble bra den synes jeg.
Hilux er et annet konsept....er nok litt svak for den...liker den litt for godt selv om det er et par ting der som jeg skulle gjordt annerledes...og det kan det hende jeg gjør. Har holdt på å selge den ved et par anledninger, og kjøpere har det ikke manglet på, men har hver gang ombestemt meg i siste liten gitt....merkelig!
Var ok å få bremser igjen Espen??

En stk slaktet HJ60!
Bilen var utrolig bra for rust....ikke så ofte jeg blir overrasket...men...det fantes ikke rust i verken tak, frontvinduramme eller sidevinduene bak. Dette er jo et kjent yndet sted for rust på denne modellen.
Asbjørn var på ekskursjon hos meg og tok taket i nærmere øyesyn....og dette taket vil da doneres bort til Asbjørn sin Cruiser......samt høyre A-stolpe.
Dette er gjenbruk på høyt nivå..."av jord er du kommet...til jord skal du bli...av jord skal du igjen oppstå!"
Jan hentet et hengerlass med biter til sitt karosseri....blid som ei lerke
Skal du demontere HJ60 må det ordentlig verktøy til....proffverktøy av merke Ingersoll Rand. Kan ikke få fullrost slikt verktøy nok. En helt annen verden enn tragisk verktøy fra Biltema.
Bilen var utrolig bra for rust....ikke så ofte jeg blir overrasket...men...det fantes ikke rust i verken tak, frontvinduramme eller sidevinduene bak. Dette er jo et kjent yndet sted for rust på denne modellen.
Asbjørn var på ekskursjon hos meg og tok taket i nærmere øyesyn....og dette taket vil da doneres bort til Asbjørn sin Cruiser......samt høyre A-stolpe.
Dette er gjenbruk på høyt nivå..."av jord er du kommet...til jord skal du bli...av jord skal du igjen oppstå!"
Jan hentet et hengerlass med biter til sitt karosseri....blid som ei lerke

Skal du demontere HJ60 må det ordentlig verktøy til....proffverktøy av merke Ingersoll Rand. Kan ikke få fullrost slikt verktøy nok. En helt annen verden enn tragisk verktøy fra Biltema.
- Vedlagte filer
-
- Skal du skru...kjøp dette...vannvittig bra saker!
- landcruiser 178.jpg (47.57 KiB) Vist 3775 ganger
-
- Helt utrolig egentlig....IKKE RUST!!
- landcruiser 176.jpg (49.56 KiB) Vist 3774 ganger
-
- Enda mer utrolig....heller ikke rust!!
- landcruiser 175.jpg (66.5 KiB) Vist 3773 ganger
-
- hmmm...
- landcruiser 177.jpg (56.41 KiB) Vist 3772 ganger
-
- Fetsunds gladeste gutt....MYE ledninger!
- landcruiser 173.jpg (60.29 KiB) Vist 3769 ganger
-
- Masse gull til Jan...hmm...litt arbeid følger sikkert også med!!
- landcruiser 174.jpg (54.36 KiB) Vist 3768 ganger
Det er no spesiellt med "MK1" Luxen gitt, jeg har sveisa rust på min nå så den blir solgt "når jeg føler tiden er inne" men min har jo IFS og er god å kjøre, det går ikke an vettu 
MEN hvis du selger den til meg skal jeg love på tro og ære at den ALDRI skal brukes i skog og skal tas 200% godt vare på!

MEN hvis du selger den til meg skal jeg love på tro og ære at den ALDRI skal brukes i skog og skal tas 200% godt vare på!

Senest rettet af håvard søn sep 16, 2007 12:51 pm, rettet i alt 1 gang.
Enig med deg der Eivind at Ingersoll Rand. er jævlig bra å skru med, spesielt de butterflyene, men det går med biltema verktøy å. Raskere enn med skralle å fastnøkler, ellers ikke sammenlignbart på kvalitet
Stemmer det blid gutt med masse gull om dagen jeg, bare vi får skjært ut noe karosseribiter nå, så kan jeg bare vente på at arbeidslysten skal komme
burde jo kommet noe lenger, men det er jo, så mye annet som skal gjøres å.

Stemmer det blid gutt med masse gull om dagen jeg, bare vi får skjært ut noe karosseribiter nå, så kan jeg bare vente på at arbeidslysten skal komme

Jan K.