Tester terrenget for Garasje i BERGEN / FANA /OS

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
Dan Bjordal
Ble med: ons mai 12, 2004 3:03 pm
Lokasjon: Bergen

Tester terrenget for Garasje i BERGEN / FANA /OS

Innlegg av Dan Bjordal »

Denne posten er midlertidig og kan slettes dersom den er ikke fører frem eller er feilplassert (moderator):

Jeg kunne tenke meg å gå sammen med flere andre for å ha ett skikkelig lokale å drive denne hobbyen i Bergens området.

Nøkkelord : Varmt, Tørt, Lyst og Romslig. Og en shitload med verktøy. Himmelrike for TLC m.a.o.

Min bil lever under litt for kummerlige forhold som sikkert mange andre sine her på forumet også gjør. Det kan jeg si er den en tingen med denne hobbyen som jeg overhode ikke liker, resten synest jeg er kjempegøy.

Dersom det er noen i området her som kunne tenke seg å starte opp sammen så kunne vi sondere terrenget for lokaler. Generelt er jo eiendomsmarkedet her omkring helt håpløst for vanlige dødelige uten ett oljeselskap i ryggen men det går jo an å sjekke i det minste.

Gi en lyd da dersom det er noen der ute...

Dan
Jarle
Ble med: fre mai 14, 2004 2:02 pm
Lokasjon: Os

Innlegg av Jarle »

Jeg er med, om det blir på sørsiden av byen.

MVH
Jarle
Jarle
Brukeravatar
lj73jon
Ble med: fre sep 22, 2006 8:09 pm
Lokasjon: Os / Bergen

Innlegg av lj73jon »

Hvor mye er det snakk om i leie per pers? Det er vel vanskelig å finne et komplett verksted så en må kanskje kjøpe et verktøyskap og en bukk, er dette noe klubben kan sponse?

Jeg hadde sånn halvveis planer om å bygge det på låven min, men jeg har litt mange prosjekter for tiden, og veldig mye rot på låven (det er vel et kjent problem).

Ellers tror jeg Jarle ser over på et egnet bygg, men det er vel litt overkill ;)

Edit: ang feilposting så passer denne vel best i generelt, men som du sier vi kan jo flytte den etterhvert :)
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Det er vel ingen objekter på trappene ennå så det er vel vanskelig å si noe om hva det koster. Det er vel det som er problemet med sånne ting, at man enten finner ett kjempelokale som koster en halv mill i året å leie eller er det bare noe smått som ikke er egnet til formålet.

Aner ikke hva folk er villige til å bruke på sånt jeg. Si at du betaler 1500 kroner i måneden i leie så blir jo dette 18.000 i året så det blir fort litt penger av det og i tillegg kommer oppvarming og andre løpende utgifter. Eier du en TLC som er verdt 50.000 så er det kanskje litt drøyt (ihvertfall hvis du spør din bedre halvdel :? ) Men dette er jo subjektivt for hver enkelt.

Vi får bare se hvordan dette utvikler seg. Kanskje noen har eksempler på slike leieforhold og hva det kostet rundt om i landet :?: :?: Er det noen som vet om noe som kunne være egnet så er det bare å skrike ut folkens.

Sponsing fra klubben blir vel vanskelig når det ikke engang er interesse for å bruke noen kroner på SST. Like greit å klare seg selv egentlig.
Brukeravatar
RogerFo
Ble med: ons mai 12, 2004 9:36 am
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av RogerFo »

Bare en referanse til pris, i Tromsø leier noen Land Rover kompiser plass i et industribygg, jeg tror de betaler 400,- pr. kvm pr. år. Strøm inkludert, ingen utstyr/verktøy inkludert.

Dvs. 50 kvm = 20.000/år.

Til sammenligning ligger kontorer på mellom 800 - 1400 /kvm/år.
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Ja, det blir fort penger av dette. 50m2 er jo ingenting heller om man skal utfolde seg litt.

Det er vel derfor annenhver fimabil du ser har påskrevet "Olsens Pølsebu og Property Management" eller noe sånt :lol: Det og de norske skattereglene.

Men det kan jo slenge noe høvandes til rett pris ett sted. Trenger jo ikke være så vakkert bare det er brukbart. For noen år siden så jeg på ett sted i Arna. Det var grei pris men det er så steike avsides at jeg fant ut at jeg har bedre ting å bruke tid/penger på enn å sitte i en bil.
Jarle

Innlegg av Jarle »

Jarle
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Ja, dette er innertier for min del. 5 minutter vekk fra der jeg bor. Hva koster det er spørsmålet. Her er det jo plass til mange ser det ut for. Det trengst sikkert også... :lol:
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Det forligger en kontrakt på dette stedet til ca 14000 i måneden.....

Hvis vi hadde vert ti stykker så hadde det kostet oss 1400 i måneden hver og da hadde vi hatt hele 22 kvadrat hver å "boltre" oss på.

:lol:
Jarle

Innlegg av Jarle »

Litt mer kroner, og litt mindre plass enn jeg hadde tenkt meg...og litt langt å kjøre.
Vi må nok ut på bøgda. Har satt i gang litt jungeltelegraf hos kolleger på jobb her på Os idag. Vi får se hva som skjer.
Jarle
Brukeravatar
lj73jon

Innlegg av lj73jon »

Her er det alltid ledige lokaler, men jeg tror grunnen er at prisen er høy :(

http://www.industrihus.no/ledigelokaler.html

Ellers så ligger jo det ene lokalet vegg i vegg med os sandblåsing ;)

Jeg skal se om jeg kommer på flere lokaler..
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Joda, var der for noen år siden. Kunne få leie 1000m2 for ca 600.000 i året. Men da var det jo med traverskran kan du skjønne. Tror det har stått tomt siden.

Det går vel til avskrivning av tapt inntekt sånn at man er sikker på å bli nullskatteyter kan du skjønne......
Jarle

Innlegg av Jarle »

Lurer på om Frank Mohn har leid dette til lagerlokale nå. Kun rykter.
Jarle
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Ja, det var det oljeselskapet i ryggen........ :)
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Er det noe lyd i jungeltrommene i Os eller......?
Jarle

Innlegg av Jarle »

Ikke engang ulyd...!
Jarle
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Sørgelige saker.

Regner med dette er vanskelig men synest ikke vi skal gi opp helt ennå. Vi får smøre oss med tålmodighet.
Brukeravatar
lj73jon

Innlegg av lj73jon »

Ja, finner nok noe etterhvert, det hadde vært fint med et varmt og tørt sted å stå, og helst med en bukk :) Har dårlig samvittighet for bilen, alltid noe som skulle vært gjort.
Brukeravatar
Dan Bjordal

Innlegg av Dan Bjordal »

Tror nok du er nybegynner i forhold til meg når det gjelder å ha dårlig samvittighet for hva som skulle vert gjort med LandCruiseren..... :D

PS: Varmt & tørt er en selvfølge. Ihvertfall for meg. Har fått nok av alternativet.
Dan
Brukeravatar
FJ45
Ble med: ons mar 29, 2006 9:07 pm

Innlegg av FJ45 »

Kunne være interesant å delta på dette prosjektet om leien ikke blir for høy.

Mvh.
Henning
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=3122

Toyota Land Cruiser BJ40 1977. Solgt
Toyota Land Cruiser FJ45 1972. Solgt
Toyota Land Cruiser BJ75 1989. Solgt
Toyota Land Cruiser HZJ78 2001
Svar

Tilbake til «Garasje»