Hei snakket med en som selger en komplett motor til 100.
har en 80 med sugemotor å ønsker å bytte. 100n hadde automat. jeg har manuell.
Jørgen
passer en 100 motor i en 80?
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Har du kjøpt deg motor Jørgen? Jeg vet ikke om selve motoren passer med motorfester osv, vil egentlig tro det er helt likt siden den yanmar båtmotoren ihvertfall skulle gå rett inn (bortsett fra turboen til denne motoren som er alvorlig stor). Regner med du skal beholde manuellt gir, da er clutchen noe anderledes vet jeg , detaljer her vet muligens Roall.
Ellers så er fte motoren elektronisk og om du ikke skal bygge om til mekanisk innsprøytning så må du få med noe ledninger og sånn.
Spennende å gå fra 130 sugehester til 250+ turbohester.
Bjørn Erik
Ellers så er fte motoren elektronisk og om du ikke skal bygge om til mekanisk innsprøytning så må du få med noe ledninger og sånn.
Spennende å gå fra 130 sugehester til 250+ turbohester.
Bjørn Erik
- turbomotard
- Innlegg: 52
- Ble med: man feb 19, 2007 12:07 pm
- Lokasjon: Flisa
Tror jeg vet hvilken motor du har lurt på, hvis den står i odalen så var jeg å så på den før helga...
Kan vel si det sånn at selve motor`n kanskje er ok, men tviler på at styre bokser, og lednings nettet er alle fall kast... Sikkert mulig å få det i gang med lednings nett fra en annen bil, da er det alle fall et must å ha alle bokser og tennings lås fra den bilen... Skal man kode inn start sperre må boksen være tom(ny) hvis ikke alt er fra samme bil! Er usikker på can-bus men tror 100 er for gammel til at det er det på den, hvis det er can-bus skal det mye til for å få det til å rusle å gå igjen...
Har drevet ganske mye med el og motor bytte i andre biler både på jobb og fritid, og har ikke god erfaring med startsperre allefall...
Tror ikke det er noe problem med å få selve motor og girkasse i bilen, og motor`n passer vel på girkassa du har i dag å! Så med bra stå på vilje og god tid skulle vel dette være mulig å løse!
Men anngående det å sette på ei mekanisk pumpe, så passer visstnok ikke den å registeret i motor`n, da må man bruke deler fra registeret fra en med mekanisk pumpe, og en annen ting er åpnings trykk på dysene, for normalt så er det høyre åpnings trykk med elektronisk styrt enn med ei mekanisk styrt pumpe!
Men skal være helt enig med at det hadde vært artig 100 motor i en 80...
Mvh Halvor
Kan vel si det sånn at selve motor`n kanskje er ok, men tviler på at styre bokser, og lednings nettet er alle fall kast... Sikkert mulig å få det i gang med lednings nett fra en annen bil, da er det alle fall et must å ha alle bokser og tennings lås fra den bilen... Skal man kode inn start sperre må boksen være tom(ny) hvis ikke alt er fra samme bil! Er usikker på can-bus men tror 100 er for gammel til at det er det på den, hvis det er can-bus skal det mye til for å få det til å rusle å gå igjen...
Har drevet ganske mye med el og motor bytte i andre biler både på jobb og fritid, og har ikke god erfaring med startsperre allefall...

Tror ikke det er noe problem med å få selve motor og girkasse i bilen, og motor`n passer vel på girkassa du har i dag å! Så med bra stå på vilje og god tid skulle vel dette være mulig å løse!
Men anngående det å sette på ei mekanisk pumpe, så passer visstnok ikke den å registeret i motor`n, da må man bruke deler fra registeret fra en med mekanisk pumpe, og en annen ting er åpnings trykk på dysene, for normalt så er det høyre åpnings trykk med elektronisk styrt enn med ei mekanisk styrt pumpe!
Men skal være helt enig med at det hadde vært artig 100 motor i en 80...
Mvh Halvor