Synes lyset i kurve/tåkelyset er noe trist, spesielt etter montering av Philips X-Treme i hovedlysene. (Steinar) Har funnet er disse Super Hvite hos www.dioder.no
Noen som har forbedret sine?
Ser det fines både PIAA & Bluevision.
Xenon er ikke aktuelt for min del.
Kjedelig spørsmål, men vi har jo ikke så mye å fylle 120-sektionen av forumet med
Jeg hadde samme mending som deg.
Byttet til hvite diodepærer (et hælvette å bytte) og 12000 kelvin xenon.
Har forøvrig et sett liggende hvis du er int skal du få det billig.
Litt dårlige bilder, men du ser forskjell på før og etter. Tatt med dårlig mobilkamera...
Remi skrev:Synes lyset i kurve/tåkelyset er noe trist, spesielt etter montering av Philips X-Treme i hovedlysene. (Steinar) Har funnet er disse Super Hvite hos www.dioder.no
Noen som har forbedret sine?
Ser det fines både PIAA & Bluevision.
Xenon er ikke aktuelt for min del.
Kjedelig spørsmål, men vi har jo ikke så mye å fylle 120-sektionen av forumet med
Vedlagte filer
DSC00345.JPG (22.03 KiB) Vist 4242 ganger
Etter en god del banning :)
500w arbeidslampe under bilen så er ikke veldig bra
frode skrev:Prøv Toyota sine OptiBright. De lyser bra.
Hvis det ikke er nok får du gå for HIR.
Noen som selger HIR heromkring da? Og får man den i HB4 (9006)? Har sett 9011 (HIR1) 55Watt og 9012 (HIR2) 65Watt og at folk "modder" så de passer.
Skal ikke være lett
Hvordan blir det egentlig med Xenon i tåkelys i praksis? Her oppe hender det jo faktisk at man trenger tåkelysene, men da når der er tett snøkov. Er vel en fare for at det blender deg selv? Eller er det bare å "go for it"?
Remi skrev:Hvordan blir det egentlig med Xenon i tåkelys i praksis? Her oppe hender det jo faktisk at man trenger tåkelysene, men da når der er tett snøkov. Er vel en fare for at det blender deg selv? Eller er det bare å "go for it"?
Jeg kjører bare med park og tåkelys, og har aldri hatt noe problemer med det nei. De lyser jo forover så blir ikke blendet
Go 4 it
Ezben skrev:Jeg kjører bare med park og tåkelys, og har aldri hatt noe problemer med det nei. De lyser jo forover så blir ikke blendet
Go 4 it
He he, comprende. Men hvis du har prøvd å kjøre i tett snødrev med 1000metringene på, så vet du at det blir bedre sikt av å slå de av. Er litt redd for at xenon i tåkelysa får samme virkning
Aldri blitt stoppa pga bruk av tåkelys "til hverdags"? Mener jeg leste en plass at tåkelysa på LC120 er så høyt plasert at de er godkjent som kjørelys (ikke nærlys), noen som kan bekrefte?
Her har montert xenon i kurve/tåkelysene mine og det fungerer helt optimalt. Kunne ikke tenkt meg å sette i vanlige pærer igjen. Nå har jeg 37" ombygging og bilen er da høyere enn original men ser ikke ut til at motgående trafikk blir blendet. Og når det er snøvær så slår jeg av xenon ekstralysene og kjører kun med hovedlys (xenon) og kurve/tåkelys.
Ezben skrev:Jeg kjører bare med park og tåkelys, og har aldri hatt noe problemer med det nei. De lyser jo forover så blir ikke blendet
Go 4 it
He he, comprende. Men hvis du har prøvd å kjøre i tett snødrev med 1000metringene på, så vet du at det blir bedre sikt av å slå de av. Er litt redd for at xenon i tåkelysa får samme virkning
Aldri blitt stoppa pga bruk av tåkelys "til hverdags"? Mener jeg leste en plass at tåkelysa på LC120 er så høyt plasert at de er godkjent som kjørelys (ikke nærlys), noen som kan bekrefte?
De har ikke samme effekt som tusenmetra nei, har kjørt mye i snøvær og de gjør jobben enda bedre enn før
Jeg hadde samme mending som deg.
Byttet til hvite diodepærer (et hælvette å bytte) og 12000 kelvin xenon.
Har forøvrig et sett liggende hvis du er int skal du få det billig.
Litt dårlige bilder, men du ser forskjell på før og etter. Tatt med dårlig mobilkamera...
Snakker vi xenon kit til hb4 pærer? Prisen på d, og gjerne bilder over korr du gjor av ballastane til dei.
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen